U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Heb je al verschil gemerkt qua werking vd skimmer?Gisteren een kleine 70 liter water ververst.
Daarbij heb ik meteen de skimmer in het vak van het refugium gezet. En het vak van het refugium nu in gebruik genomen voor de skimmer.
Bekijk bijlage 603923
Dit is oude situatie
Bekijk bijlage 603924
Bekijk bijlage 603925
De nieuwe situatie
Ben benieuwd naar het resultaat. Eens kijken of het verschil uitmaakt.
De nieuwe indeling van mijn sump bevalt uitstekend. Ik heb het idee dat het water in de bak helderder is en de afschuimer haalt daarnaast ook meer afvalstoffen uit het water.Heb je al verschil gemerkt qua werking vd skimmer?
Bij mij staat de skimmer ook zoals jouw oude situatie achter het refugium. Het vervelende vind ik hieraan dat er toch altijd wel wat groen in de pomp van de skimmer komt. Ik denk dat jouw 'nieuwe situatie' onderhoudsvriendelijker is.
Ik zou zeggen "niks meer aan doen"En voor de volledigheid nog een filmpje van het aquarium vanmorgen rond 11.00 uur.
Dat is nu niet zo moeilijk meer. Bak staat meer dan vol.Ik zou zeggen "niks meer aan doen"![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.