Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Boarder Riff

Dank jullie voor de complimentjes. Hieronder nog wat foto's die op dezelfde dag zijn genomen als het filmpje.

Ik heb zondag twee ATI T5 lampen vervangen door Aquascience lampen. De kleurtjes zijn al iets verbeterd, maar ik hoop uiteraard nog meer uit deze lampen te halen.

Bijlagen

• 01.JPG
    01.JPG
    128 KB · Weergaven: 93
  • 02.JPG
    02.JPG
    206,2 KB · Weergaven: 24
  • 03.JPG
    03.JPG
    105,2 KB · Weergaven: 7
  • 04.JPG
    04.JPG
    169,5 KB · Weergaven: 51
Wow ! Alsof de zon in de bak schijnt ! Heel mooi :goed:

Vandaag van Jan (Jansch) een pb ontvangen dat mijn custom made AC ZEOVITFILTER klaar is.

Dus het gaat er eindelijk van komen. De kleuren van mijn koraaltjes zijn de laatste tijd alweer wat verbetert, toch ben ik nog niet helemaal tevreden. Dus ik hoop dat het experiment met Zeovit de kleurtjes nog intenser gaat maken en dat de bruintinten verdwijnen.

De Zeovitfilter heeft twee pompaansluitingen, zodat ie ook automatisch de zeovit kan schudden. Daarnaast heb ik twee uitstromers laten maken, zodat de druk op beide uitstromers minder wordt. Dit geeft waarschijnlijk minder geluid (vooral bij het gebruik van de extra pomp).

Nou ik hou jullie op de hoogte.

Gr. Roy

Roy de kleuren zijn nu nog een beetje aan de zachte kant,maar als je de zeovit filter gaat gebruiken worden de kleuren nog harder en dieper.Maar blijf wel oppassen met de toevoegingen,dat kan allemaal veel minder.Gr Martin.

en dan zegt ie dat ie mijn bak mooi vind......:) als er 1 bak super is dan is het wel de jouwe...omgelofelijk wat een kleuren en inrichting!!!!!

Ben heel benieuwd naar je zeo avontuur ! Je hoeft in ieder geval geen steentjes te schudden. Gemak dient de mens ! Succes :goed:

Morgen ga ik mijn zeovitreactor bij Jan (Jansch) ophalen. Ik ben heel erg benieuwd (foto's volgen)!

Daarna rijd ik door naar Tanne en OHC. Kan ik eindelijk eens zien hoe het echt moet :D!

Gr. Roy

Nou gisterenavond mijn Zeovitfilter geïnstalleerd. Ik had nog maar heel erg weinig ruimte in mijn sump, maar het is uiteindelijk gelukt. De Zeovitfilter heeft twee uitstromers en is custom made voorzien van een extra pompaansluiting om het schudden eventueel te automatiseren. De tweede uitstromer is om bij automatisering het water sneller en stiller weg te laten lopen.

Daarnaast heb ik mijn Bubble King eens helemaal schoongemaakt. D.w.z. de pomp opengemaakt en de binnenkant van de afschuimer gereinigd. De afschuimer schuimt nu echt als een gek en loopt continu over. Ik heb de stelschroef voor een groot deel open moeten draaien om het waterniveau omlaag te krijgen. Ik heb zo'n gevoel dat de afschuimer gigantische hoeveelheden gaat afschuimen.

Gr. Roy

Bijlagen

• 01.JPG
    01.JPG
    47,7 KB · Weergaven: 12
Roy,

Ziet er super uit. Dat Zeovit gaat echt een opmars maken. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Gr, Wim.

Vandaag belde mijn vriendin om te zeggen dat iets in mijn aquarium heel hard aan 't piepen was. Ik heb haar toen gezegd dat ze één voor één de stekkers uit het stopcontact moest halen. Bij de tweede was het al raak: het was de Tunze Stream 6000.

Op afstand kon ik niet bepalen wat er aan de hand was, maar ik vermoede dat de streamer vuil was. Toen ik thuis kwam schrok ik toch wel een beetje. De kabel die in het water hing lag helemaal open en blood. Dit kan op zich geen kwaad, maar het lijkt alsof ie tot op de draad afgesleten is door slijtage. De kapotte bedrading lijkt wel door corrosie open gegaan. Ik kan ook geen vis of ander dier bedenken die aan de bekabeling knaagt (daar lijkt het ook helemaal niet op). Oordeel zelf maar aan de hand van de foto's.

Toen ik overigens de korf van de Tunze afhaalde zag ik een gat wat ik niet eerder heb gezien. Ik weet ook niet of het hoort of niet, maar dit gat lijkt ook al door corrosie te zijn aangetast.

De streamer heeft altijd vrij gehangen. Dus niet geklemd of iets dergelijks, maar altijd hoog in de bak aan een magneet gehangen.

Wie kan me vertellen waaraan dit kan liggen? Ik heb nog tot 23-06-2008 garantie, maar ik vraag me af of dit er ook onder valt. Ik heb al een mailtje richting Tunze gestuurd, dus ik ben benieuwd wat zij aangeven.

Ik hoop dat iemand weet hoe dit komt en hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen, aangezien ik er nog één in mijn bak heb hangen!

Gr. Roy

Bijlagen

• 01.JPG
    01.JPG
    28,5 KB · Weergaven: 7
  • 02.JPG
    02.JPG
    36,5 KB · Weergaven: 4
  • 03.JPG
    03.JPG
    40,8 KB · Weergaven: 5
Moet even gokken maar ziet er verdacht veel naar uit dat de kabel en de pomp verbrand zijn. Een kabel die gloeiend heet geweest is ziet er vaak ook zo uit en je pomphuis lijkt ook oververhit geweest te zijn.

Zou zeker terug gaan naar de winkel dit hoort niet te kunnen!!
Stel geen open vraag of het vergoed wordt maar hoe het vergoed wordt.

Dit is de reactie van Tunze:

The damage you show to the cable can only be caused by an animal chewing the cable- this is typical of sea urchins or puffer fish. It is not covered by the warranty. You would need to order part 6100.015. The hole you show in the second photo is normal.

Roger

Ik heb wel een zeeëgel, maar ik kan me niet voorstellen dat ie het volledige deel van de kabel dat onder water ligt, zo kan aantasten. De kabel is helemaal broos en het lijkt mij eerder op corrosie of inderdaad hitte. Wat denken jullie hiervan?

Gr. Roy

Makkelijke manier om onder de garantie uit te komen. Wat heeft dan het gat veroorzaakt.

Zeeegel kan best hard materiaal aan maar dit lijkt mij anders.

Terug naar de winkel!

Dit is ook volgens je zeeëgel geweest die je kabel kapot heeft gemaakt , ik heb dit namelijk ook al eens meegemaakt met dat de kabel van mijn staafverwarmer openlag!

Dat gat in de pomp is echter iets helemaal anders denk ik , maar ik zou niet weten wat :o

Hey Roy,hoe is tie daar??????

update?!!!!!

Back
Bovenaan