U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dankje Shiva! Maar ben zelf niet meer helemaal blij mee... zal binnenkort wel wat detail fotootjes maken om de verschillen te laten zien.Shiva FRP zei:Toch een superbak nog, Bas!
Grtjs, Shiva!
Is inderdaad ook een erg leuk visje.. Ben met 10 stuks begonnen. Heb er nu nog 6. Ik denk dat ze ongeveer hetzelfde eisen hebben als de anthiassen.. veel voer, sinds de anthiassen in de bak zitten (en er zoveel gevoerd wordt) is er geeneen meer dood gegaan. Ze gedragen zich nog echt als een scholenvisje. Met name als een keizer in de buurt komt of als ze ergens van schrikken, schiet het schooltje de histrix in. erg leuk om te zien hoe ze zich tussen de koraaltakjes schuil houden.arjen_D zei:Ik vind die chromisjes prachtig :goed:
Hoe gedragen zij zich in jouw aquarium en en hoe lang heb je ze al?
Dankje. Mijn schuimer is nog steeds de AquaMedic shorty. Staat direct op m'n overloop dus zeer effectief om te schuimen. Verder een prima schuimer, elke week een halve beker vieze donkere drap!!! (en het geluid wat ik maakt neem ik voor lief) Als ik echt ooit geld teveel heb ga ik wel denken aan een BubbleKing.leucomelas zei:Hoi Bas,
Hou je de vissen wel en hoop je dat de koralen straks weer meer kleur zullen krijgen wanneer ze weer groeien en je bak weer wat armer wordt?
Met wat voor een afschuimer draai je nu?
Ben zelf namelijk een bak van dezelfde grootte aan het opstarten en ben er nog niet over uit wat voor afschuimer er op moet komen. Je bak is verder een gaaf voorbeeld voor mij.
Groeten,
Tim
Bazzman zei:Dankje. Mijn schuimer is nog steeds de AquaMedic shorty. Staat direct op m'n overloop dus zeer effectief om te schuimen. Verder een prima schuimer, elke week een halve beker vieze donkere drap!!! (en het geluid wat ik maakt neem ik voor lief) Als ik echt ooit geld teveel heb ga ik wel denken aan een BubbleKing.
De vissen blijven er voorlopig wel in. Zal gewoon m'n aandacht er veel bij moeten houden om de kleuren in de koralen terug te krijgen!
succes met je bak en de opstart!!
groeten Bas
Misschien dat er al eerder in m'n dagboek foto's van staan... (anders zal ik binnenkort wel weer wat kiekjes maken.)vliet038 zei:Ha Bas,
Ziet er allemaal top uit!![]()
![]()
Ik ben erg geinteresseerd naar je techniek en met name de inrichting van je stroming.
Kan je hier iets over vertellen en heb je wat foto's omtrent deze twee items?
Bij voorbaat dank voor je reactie
Mvg,
Vincent
Ha Bas,Bazzman zei:Misschien dat er al eerder in m'n dagboek foto's van staan... (anders zal ik binnenkort wel weer wat kiekjes maken.)
ik heb 2 tunze stromingspompen 8500l/h en 6000l/h .. links boven achterin en rechts boven achterin. opvoerpomp OR3500 pompt rechts boven voorin in de bak.
techniek staat overigens ook beschreven in m'n profielpagina (zie link in handtekening). Binnenkort komt er een wijziging in de t5 verlichting...![]()
Leuk dat m'n bak als voorbeeld kan zijn voor anderen!! hoop dat jullie er veel aan hebben en ervan kunnen leren.
groeten Bas
Yep... klopt!vliet038 zei:Ha Bas,
De volgende foto's en plaatjes heb ik gevonden. Klopt het dat je deze inrichting qua stroming nog steeds handhaaft?
Groeten,
Vincent
Zal binnenkort wel weer es plaatjes schieten.manonano zei:Hallo Bas,
Goed om te horen dat de kleuren weer terug komen en dat schooltje nieuwe vis wil ik wel foto van zien.
Mvg Mano
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.