U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
hahaha... tja, en nog lukt het me niet om alles netjes neer te zetten. Ik ben er nu even mee gestopt om de dokters ook niet meer te veel in de stress te zetten. Komend weekend ga ik wel weer verder met klooien.Tanne zei:Je hebt nog zeeën van ruimte! Is dit alles uit de oude bak?![]()
Ja ik heb inderdaad m'n 2 grootste stenen (vulstenen) eruit gelaten. Dat scheelt 2x een steen van 35 cm.Tanne zei:Je hebt nog zeeën van ruimte! Is dit alles uit de oude bak?![]()
Ik vind het inderdaad ook grappig dat alle oortjes een droge periode van een aantal uren overleeft hebben. De montiporaschotels en de meeste andere steenkoralen aan de achterwand helaas niet. Alleen de paarse takvormige montipora heeft het wel gered.Tanne zei:Het is al een goed begin! Leuk te zien dat alle oortjes enzo nog in leven zijn!
Nou kan ik die foto natuurlijk niet meer vinden... Maar ik vind het een mooi streven om over 3 jaar ook zo'n mooie bak te hebben staan. Het begin is er in ieder geval.ArjenT zei:Die foto lijkt echt verschrikkelijk veel op de eerste foto die Tanne ooit van z'n bak poste!
Haha dankje. Het is in verhouding wel ook wat minder steen dan ik m'n vorige bakje. Maar dat creeert weer wat meer open ruimte, waar ik wel van hou. En m'n visjes ook trouwens, want die zwemmen vrolijk heen en weer. Hoe het nu staat is wel een beetje m'n bedoeling: in het midden komt dan een zandvlakte waar de anemoon in het midden staat. (het schijnt dat die anemonen niet graag door zand wandelen, dus heb ik daar ook geen last meer van.) En dan staan de nemo's natuurlijk centraal in de bak. Maar de linkerkant moet nog iets netter worden opgestapeld.michael zei:Ziet er goed uit vind de opbouw echt PERFECT!
Hmmm gisteren is dus een van de anemonen over de bodemplaat naar het rifje gekropen. Heb ook nog steeds geen zand in m'n bakkie liggen. Nu maar hopen dat ie niet teveel koraaltjes netelt.Bazzman zei:(het schijnt dat die anemonen niet graag door zand wandelen, dus heb ik daar ook geen last meer van.)
Er is inderdaad wat water in geweest. Ik heb hem net helemaal uit elkaar gehad en alles goed met azijn schoon gemaakt want alle onderdelen zagen er erg roestig uit. Maar dat heeft verder niks uitgemaakt, want hij zoemt nog steeds.Tanne zei:Is er water in het magneetventiel gekomen? Je zou eventueel de klep een paar keer aan en uit kunnen zetten. Als dat niet werkt de delen die je eenvoudig los kunt maken los maken en goed reinigen.
Ben benieuwd wat je van m'n oude bak gaat maken, ziet er veelbelovend uit!
dankje.. Maar de koppeling is al eens eerder gekit en krijg ik er dus niet uit... het is dan mijn bedoeling om de zijkanten dicht te smeren met kit.kayak.nl zei:lijkt me de beste oplossing. Mijn vorige bak was ook de doorvoer van lek, nou ja lek, ik had de binnekant gekit maar de ring aan de onderkant niet, gevolg: water door het schroefdraad. Ik zou de overloop leeg laten lopen, koppeling eruit, kit erop boven en onder, dichtschroeven en een paar uur later water erin...
en wat betreft je relatie, heel toepasselijk, er zwemmen meer visjes in .......![]()
succes
gr Wouter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.