Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bazzman's rif

vliegje zei:
Hey baz, ik had nog een aardig foto van een van je gele dokters. Ik denk zet hem hier neer kunnen anderen hem ook bewonderen, zal wel een van de laatste foto`s van je oude bak worden.

Groeten Alex
Dankje wel... ik ben alleen ook nog wel benieuwd naar de andere foto's...

Hier nu dan even wat andere foto's uit de camera van Alex...

't zijn dan inderdaad de laatste foto's van deze bak... nog een paar nachtjes slapen en dannn....

maar eerst even wat spierballen kweken, (daarna koralen kweken! :D )
groetjes Bas

Bijlagen

• IMG_3494.JPG
    IMG_3494.JPG
    305,4 KB · Weergaven: 14
  • IMG_3571.JPG
    IMG_3571.JPG
    200,2 KB · Weergaven: 14
  • IMG_3564.JPG
    IMG_3564.JPG
    243,3 KB · Weergaven: 12
en de laatste...

Bijlagen

• IMG_3506.JPG
    IMG_3506.JPG
    272,9 KB · Weergaven: 15
  • IMG_3572.JPG
    IMG_3572.JPG
    246,3 KB · Weergaven: 8
  • IMG_3554.JPG
    IMG_3554.JPG
    324,8 KB · Weergaven: 9
ArjenT zei:
Heb je al een idee hoe je de achterwand in leven gaat houden??
Ik ga dat proberen door de achterwand in te pakken met natte keukenrol en daaroverheen huishoudfolie. Zodat de achterwand in ieder geval zo vochtig mogelijk blijft en er niet veel water verdampt (en daardoor ook afkoelt). Ook ga ik meteen aan de slag als tanne klaar is met zijn gedeelte.

en dan is het hopen op de goede afloop! ;)

groete Bas

Bazzman zei:
Ik ga dat proberen door de achterwand in te pakken met natte keukenrol en daaroverheen huishoudfolie. Zodat de achterwand in ieder geval zo vochtig mogelijk blijft en er niet veel water verdampt (en daardoor ook afkoelt). Ook ga ik meteen aan de slag als tanne klaar is met zijn gedeelte.

en dan is het hopen op de goede afloop! ;)

groete Bas
Zou het niet makkelijker zijn om handdoeken te gebruiken? Ik denk dat het papier snel uit elkaar zal vallen...

Handig dat er sinds kort een lift in de flat zit! Ik hoorde dat een aantal monti's op de achterwand blijven, deze staan vaker droog dus die moeten wel wat kunnen hebben! Succes in ieder geval!

Laten we hopen dat het mooie weer een beetje door gaat zetten, dat scheelt in ieder geval met temperatuur!

Zal best goed komen, Bas ;) !

Shiva FRP zei:
Zou het niet makkelijker zijn om handdoeken te gebruiken? Ik denk dat het papier snel uit elkaar zal vallen...
Ik denk juist dat een handdoek er makkelijk af zal vallen en dan niet werkt. Door het papier at te dekken met huishoudfolie zal het papier wel blijven zitten. (denk ik :rolleyes: )

ArjenT zei:
Handig dat er sinds kort een lift in de flat zit! Ik hoorde dat een aantal monti's op de achterwand blijven, deze staan vaker droog dus die moeten wel wat kunnen hebben! Succes in ieder geval!
Ja is zeker handig zo'n lift.... zou ik in m'n eigen flatje ook moeten hebben... :o Dat zal dan ook het lastigste stuk worden waar ik het meeste tegen op zie. (was het maar alvast vrijdag, dan was alles al achter de rug.) Maar ik heb er hoe dan ook zin in!

gr. Bas

In de topic "Eddy's laatste" staat nog één van de betere verhuistips. Neem een piepschuimdoos (bijv. van levend steen), snij deze in vieren en plaats de stukken over de de hoeken van de bak. Je hebt slechts 2 dozen nodig, dus even langs bij AC of WW en je bent voorzien van een prachtbescherming.

Mefisto zei:
In de topic "Eddy's laatste" staat nog één van de betere verhuistips. Neem een piepschuimdoos (bijv. van levend steen), snij deze in vieren en plaats de stukken over de de hoeken van de bak. Je hebt slechts 2 dozen nodig, dus even langs bij AC of WW en je bent voorzien van een prachtbescherming.
Thanks! :goed:
Komen die dozen die ik in de kelder heb bewaard toch nog eindelijk eens goed van pas! ;)

Daar ging die dan! :eek:

Niet geheel zoals gepland, de pieschuim hoeken konden niet meer mee door de deuren en het inpakken van de achterwand is ook niet gelukt. En als ik van tevoren had geweten wat voor een klus het was.... (had ik eerst een jaar of tien gaan fitnessen :o )

Maar hij staat zoals ie staan moet! :goed: Direct na het plaatsen heb ik hem gevult met vers aangemaakt water. (wat al wel een week lang al klaar stond in de kamer) En de achterwand kwam weer helemaal tot leven. Alle oortjes hebben de rit overleeft. De montiporaschotels aan de achterwand lijken nu een beetje wit te worden, maar verder leeft de achterwand gewoon vrolijk verder.

Ik ben verder druk bezig geweest om de doorvoerpijpen van de opvoer en overloop weer tot een werken systeem te krijgen en dat viel niet mee, want tijdens het laaste drempeltje hier het huis in is er het een en ander gesneuveld. Maar gelukkig draait ie weer. Alle dieren zijn al overgezet, en dat zonder stress... De japonicus is zo blij met z'n nieuwe omgeving dat ie geen stipje heeft laten zien! :goed: :goed: :goed:
Het opnieuw inrichten valt toch vies tegen. Alhoewel ik nu meer ruimte zou moeten hebben is het toch lastig om alles mooi in te delen. De nodige koraaltjes zijn ook al per ongeluk gestekt :o ... Maar ik zal de komende dagen nog wel even zoet zijn om het mooi in te richten.

groetjes Bas

Bijlagen

• Foto 028.jpg
    Foto 028.jpg
    176,3 KB · Weergaven: 65
  • Foto 016.jpg
    Foto 016.jpg
    174 KB · Weergaven: 31
  • Foto 012.jpg
    Foto 012.jpg
    241,9 KB · Weergaven: 44
Stoere foto's! Ik benijd je niet! Gelukkig had je die dag alvast wat fitness-oefening gehad bij het helpen sjouwen van mijn koralen, vissen en water... :D

Ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken!

Tijdens het overzetten van de stenen heb ik bijna alle krabbetjes uit de stenen kunnen kijgen. Maar ook een joekel van een borstelworm, welke ik nu dus niet meer durf terug te zetten. Als je bedenkt dat die nu in een emmer zit met een diameter 28 cm... kun je rekenen???... reken er dan maar op dat dit een flinke alien is!

Bijlagen

• Foto 077.jpg
    Foto 077.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 20
  • Foto 082.jpg
    Foto 082.jpg
    122,7 KB · Weergaven: 20
Shiva FRP zei:
Succes met de bak! Hoe had je de achterwand nu ingepakt?
Euhhh... :rolleyes: ... NIET! :o

Ik vind het dan ook heel erg cool dat alle oortjes er nog gewoon zin in hebben om hun leven bij mij voort te zetten! Te bedenken dat de bak bij Tanne om 11:30 droog ging en bij mij pas rond een 20:30 weer gevult werd met water! Dat ertussen een paar zwetende uren hebben gezeten hoef ik niet uit te leggen. (het was ook zo'n lekkere warme dag!)

Tanne zei:
Stoere foto's! Ik benijd je niet! Gelukkig had je die dag alvast wat fitness-oefening gehad bij het helpen sjouwen van mijn koralen, vissen en water... :D

Ben heel benieuwd wat je ervan gaat maken!
Ja, ik tot op vandaag nog steeds het gevoel dat ik spieren in m'n armen en schouders heb die ik normaal gesproken nooit gebruik. :o

Ik ga er m'n best voor doen om een mooi rifje in elkaar te knutselen.

Hier nog een paar plaatjes van de laatste centimeters...

Bijlagen

• Foto 070.jpg
    Foto 070.jpg
    165,2 KB · Weergaven: 21
  • Foto 071.jpg
    Foto 071.jpg
    165,1 KB · Weergaven: 24
  • Foto 073.jpg
    Foto 073.jpg
    160 KB · Weergaven: 23
Pfff.... ik wist niet dat het zo lastig kon zijn om een grotere bak in te richten met de inhoud van de oude. De meeste koraaltjes heb ik dus al per ongeluk gebroken. En ik ben nog lang niet tevreden dus ik zal de komende dagen nog wel flink aan het verbouwen zijn... Gelukkig hebben de visjes niet zo'n last van mij. In m'n vorige bak moest ik me erg inhouden met rommelen in de bak omdat de japonicus nog al es in de stress wil schieten. Maar nog steeds geen stipje te bekennen! :goed:

Zo... net weer even wezen "klooien". En het schiet natuurlijk niet op. Op de grond liggen nu tal van "nieuwe stekjes". Ook de mooie grote montipora (zie #103) is gedeeltelijk aan diggelen gegaan tijdens het plaatsen van de steen. :(
Maar toch even een fotootje. (kan het in de toekomst alleen maar beter gaan worden :o )
Tips hoor ik graag...

Bijlagen

• nieuwe bak.jpg
    nieuwe bak.jpg
    313,8 KB · Weergaven: 141
Back
Bovenaan