Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bazzman's rif

bulldog zei:
Hoi bazzman

Ik zag dat je een japonicus hebt zwemmen hoe gedraagt ie zich ??
En is ie bij jouw sàvonds ook zo actief
Hoi John,
Tja wat kan ik zeggen... Hij is gewoon "King of the reef!" :D hahaha Dus dat ie dat af en toe tegen mijn zebrasoma's verteld vind ik niet erg. Het is en blijft mijn lievelingetje he! ;) En zolang er geen vinnen sneuvelen vind ik het best.
Dat het een moeilijke vis is, is wel duidelijk. Maar volgens mij heb ik geluk. Af en toe heeft ie (nadat ik weer es heb zitten rommelen in m'n bak :o ) een paar stipjes, maar dat is na een paar dagen weg. Kortom, hij doet het erg goed!

Of ie 's avonds actief is...
Mijn HQI gaat om 21:00 uit en heb ik alleen een blauwe TL aan en om 23:00 nemen 2 kleine blauwe hallogeenlampjes het over. Zo heb ik een soort rustige overgang naar de nacht. Maar om een uur of 22:00 zoeken alle vissen toch hun slaap plekje al een beetje op. Tot die tijd is ie gewoon actief, niks echt bijzonders.

groetjes

Bas

Hoi bas

Ja dat is ook hier duidelijk te zien dat ie the king is maar zodra hij weet dat het licht uitgaat is ie erg actief dwars door de bak zwemmen en iedereen moet dan aan de kant voor hem :D
Tot nu toe heeft ie nog geen stip gehad ook als we met de bak bezig zijn gedraagt ie zich keurig;)

bulldog zei:
Hoi bas

Tot nu toe heeft ie nog geen stip gehad ook als we met de bak bezig zijn gedraagt ie zich keurig;)
houden zo! :goed:

hier nog even wat fotootjes van de montipora (vervolg op re 78)

en even een bovenaanzichtje van de jap.

groetjes Bas

Bijlagen

• 24-03-2006 026.jpg
    24-03-2006 026.jpg
    124,3 KB · Weergaven: 17
  • 24-03-2006 032.jpg
    24-03-2006 032.jpg
    126,5 KB · Weergaven: 16
  • 24-03-2006 027.jpg
    24-03-2006 027.jpg
    207,3 KB · Weergaven: 16
En nog even een update van nieuwe bewoners in de bak:
Vorige week heb ik een vriendje (of vriendinnetje) voor de Pseudochromis porphyreus gekocht.

Dit tweede exemplaar is een poepie kleiner zodat de twee aan elkaar kunnen wennen. Omdat deze visjes van geslacht kunnen veranderen hoop ik zo een paartje te krijgen. De eerste ontmoeting tussen de twee verliep overigens veel rustiger dan ik had verwacht. Geen gejaag of gevecht. Dus dat valt allemaal mee.

Groetjes Bas

Bijlagen

• 24-03-2006 003.jpg
    24-03-2006 003.jpg
    168,3 KB · Weergaven: 17
En een andere nieuwe bewoner heb ik afgelopen woendag bij Davey opgehaald. (nog bedankt!)

Het is een Centropyge bispinosa en hij blijft (zoals afgesproken) van m'n doopvontje af! :D Alleen wil ie soms even aan de groene acro pikken, maar volgens mij valt dat wel mee. Uiteindelijk wil ik hier ook nog een partner voor zoeken.

groetjes Bas

Bijlagen

• 24-03-2006 020.jpg
    24-03-2006 020.jpg
    122,7 KB · Weergaven: 21
  • 24-03-2006 021.jpg
    24-03-2006 021.jpg
    179,5 KB · Weergaven: 15
Eventjes een probleempje:

Het paarse acrootje heeft al een paar weken last van witte oksels. (en het komt niet door de deodorant! :p ) Maar hij doet het wel goed, de groei zit er lekker in (vergelijk de foto maar es met RE53) Maar wat kan ik nou aan die witte oksels doen?
gr. Bas

Bijlagen

• 24-03-2006 004.jpg
    24-03-2006 004.jpg
    183,8 KB · Weergaven: 22
Bazzman zei:
En een andere nieuwe bewoner heb ik afgelopen woendag bij Davey opgehaald. (nog bedankt!)

Het is een Centropyge bispinosa en hij blijft (zoals afgesproken) van m'n doopvontje af! :D Alleen wil ie soms even aan de groene acro pikken, maar volgens mij valt dat wel mee. Uiteindelijk wil ik hier ook nog een partner voor zoeken.

groetjes Bas
graag gedaan, en veel plezier ermee!!!!

Voedertijd!

Bijlagen

• 10-04-2006 025.jpg
    10-04-2006 025.jpg
    162,9 KB · Weergaven: 14
  • 11-04-2006 007.jpg
    11-04-2006 007.jpg
    166,1 KB · Weergaven: 15
Bazzman zei:
Eventjes een probleempje:

Het paarse acrootje heeft al een paar weken last van witte oksels. (en het komt niet door de deodorant! :p ) Maar hij doet het wel goed, de groei zit er lekker in (vergelijk de foto maar es met RE53) Maar wat kan ik nou aan die witte oksels doen?
gr. Bas
Beter wassen! :D

En dat doe je met behulp van wat meer stroming. Ik lees trouwens nog nergens over het grote nieuws in je dagboek? ;)

Hey Bazz heb je dagboek effe doorgelezen erg leuk om het allemaal te lezen zeker nadat ik je bak in het echt heb mogen aanschouwen. Had ik eigenlijk niet moeten doen want nu wil ik er zelf ook wel heel graag eentje :-). Maar dat zal nog wel even duren eerst nog even wat meer info hier en daar opzuigen.

Nou ik zal het grote nieuws, wat je nog niet je dagboek geschreven heb hier niet verklappen maar, ik kom wel een handje helpen als het zover is.

zal je dagboek blijven volgen.

Groeten Alex

Tanne zei:
Ik lees trouwens nog nergens over het grote nieuws in je dagboek? ;)
En dan nu het grote nieuws:

Bazzman's rif gaat over naar een nieuwe bak!!!
En niet zomaar eentje: jaja ik neem de bak van Tanne over en ben daar echt supergelukkig mee!!! Het is in mijn ogen een ideale maat aquarium 130x70x70. Niet al te gigagroot, dus redelijk betaalbaar qua onderhoud en techniek. Maar precies groot genoeg om een mooi rif te creeren.

even een fotootje erbij: De nieuwe bak komt links naast de huidige bak te staan tegen de muur (waar nu het hok van Nijntje staat). Zo heb ik meer tijd om alle dieren rustig over te zetten.

groetjes Bas

Bijlagen

• 10-04-2006 002.jpg
    10-04-2006 002.jpg
    205,8 KB · Weergaven: 34
  • 10-04-2006 014.jpg
    10-04-2006 014.jpg
    219,6 KB · Weergaven: 42
Ik hoop dat je er net zoveel succes mee mag hebben als Tanne. op de verhuizing na dan...:)
Maar echt een prachtbak...

De verhuizing is inderdaad het gedeelte waar ik tegenop zie. Maar we hebben nog nog een paar weekjes voorbereiding! ;)

gr. Bas

Jan_C. zei:
Ik hoop dat je er net zoveel succes mee mag hebben als Tanne. op de verhuizing na dan...:)
Maar echt een prachtbak...

Waar heb ik eerder een verhuizing gezien naar zo'n mooie maat bak???? Ohhh ja bij mijzelf!!!:)
Echt een super maat bak!! gefeliciteerd met die mooie aankoop!! Heb je al een idee hoe je het qua inrichting gaat doen? Behoud je je huidige techniek? Ik moet zeggen dat ik het makkelijker vond in deze bak een goede stroming te creeen dan in 160.

Ben erg benieuwd naar de opbouw en dergelijke, zal het op de voet volgen!

groeten Wouter

(en voor als jedat ene stekje op de bodem wil verplaatsen,welkom in het land van de natte oksels:) ;) )

:p :p :p Gewoon de ideale maat voor een aquarium!

Wat inrichting betreft denk ik aan een paar zuilen d.w.m. PCV-constructies (zoals uitgelegd in Het Zeeaquarium nr 1 van 2005) Verder weet ik het nog niet precies. Wat meer diepte heb ik met 70 cm al dus daar hoef ik me weinig zorgen om te maken. En de mooi begroeide achterwand probeer ik zo veel mogelijk in leven te houden.

Techniek neem ik mee van m'n huidige bak, dat is allemaal wel voldoende.
Stroming moet denk ik ook geen probleem zijn met m'n 2 tunze streamers. Die dingen weg werken zal wat lastiger worden, maar daar heb ik gelukkig nog een paar lederkoralen voor.

En om de natte oksels te voorkomen heb ik een truukje geleerd: gebruik een aquariumtang. ;)

groetjes Bas

Ja ja ik heb het erg druk op m'n werk :p . Maar toch heb ik even een plaatje weten te maken. Zo zie je een beetje het verschil met m'n huidige bak (rechts) en de nieuwe (links).

groetjes Bas

Bijlagen

• aquanieuw2.JPG
    aquanieuw2.JPG
    51,8 KB · Weergaven: 15
Bas: nieuws! Het wordt definitief 4 mei!

Tanne zei:
Bas: nieuws! Het wordt definitief 4 mei!
Mooi! :goed: Dan moeten we alleen nog een strak tijdschema maken! ;)

Hier even een romantisch plaatje (ook al is ie niet zo duidelijk).

Het mannetje van de kappergarnaal pakt het eten bij het voeren en geeft het daarna aan z'n hoogzwangere vrouwtje die niet uit de grot durft te komen. Echt leuk die beessies!

Bijlagen

• 13-04-2006 002.jpg
    13-04-2006 002.jpg
    135,4 KB · Weergaven: 20
Back
Bovenaan