Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bazzman's rif

Als je goed op de foto's kijkt 23-05-2005 tot 30-01-2006 ;)

Ohja... Ik vergeet gewoon bijna om in m'n dagboekje te melden dat ik sinds afgelopen zaterdag eindelijk de kalkreactor in gebruik heb genomen die ik van fred heb overgenomen. Hij wordt aangestuurd door een CO2 set met Ph-controler die ik van Peter heb overgenomen. Bedankt nog hiervoor! :goed:

Dat ziet er heel goed uit.
Ga zo door.....:goed:

Jan_C. zei:
Dat ziet er heel goed uit.
Ga zo door.....:goed:
dankje, dan zal ik maar gewoon zo doorgaan he!... ;)

Ik moet ook zeggen dat het zeewater mij heeeel erg goed bevalt (had ik jaren eerder moeten doen!)

Even voor de update: afgelopen zaterdag 10 mini herekreeftmietjes gekocht... Gewoon even als extra schoonmaakploeg. Ze zijn heel erg klein (huisje is max 5 mm) en daarom ook heel erg cool! En omdat het er 10 zijn, zijn er altijd wel een paar te vinden. Helaas is m'n cameraatje niet goed genoeg om dit kleine grut te kieken.

gr. Bas

aquaglenn zei:
hallo bas,

complimenten met de mooie bak :goed: hoe gaat 't trouwens met de japonicus ?
En ik zie je aardbeikoraal niet meer , hoelang heb jij dit koraal kunnen houden ?

gr..
Heee Aquaglenn, dankjewel.

Met de japonicus gaat het erg goed! Ben er nog steeds erg blij mee. Is echt de ster van de bak!
Aardbei heb ik weg gedaan. Deed het altijd erg goed, maar door het veel voeren liep m'n phosfaat een beetje te hoog op. Dus heb ik besloten om hem weg te doen.

groeten Bas

Vandaag is m'n vader even langs geweest en had toevallig z'n mooie camera bij zich... dus moesten er even wel wat fotootjes van de bak genomen worden :D :D :D

hier even een paar close-upjes

gr. Bas

Bijlagen

• DSC01329.JPG
    DSC01329.JPG
    330 KB · Weergaven: 18
  • DSC01331.JPG
    DSC01331.JPG
    371,6 KB · Weergaven: 20
Desertfox zei:
hey Bazz

welke kleur heeft deze calendrium bij u in het echt.
tis geen Caliendrum maar een stylophora ;)

En de kleuren komen wel overeen als op de foto hoor. (bruin met zilverkleurige poliepen)

Ook al werd er nog niet om verzocht... hier toch nog wat meer fotootjes :D

gr. Bas

Bijlagen

• DSC01322.JPG
    DSC01322.JPG
    364,6 KB · Weergaven: 30
  • DSC01310.JPG
    DSC01310.JPG
    439,1 KB · Weergaven: 21
  • DSC01313.JPG
    DSC01313.JPG
    455,1 KB · Weergaven: 22
thanks Bazz
Ik heb een aardig kolonietje hiervan maar kon zo direkt niet de naam vinden.

Bazzman zei:
tis geen Caliendrum maar een stylophora ;)

En de kleuren komen wel overeen als op de foto hoor. (bruin met zilverkleurige poliepen)

even updaten:

Vorige week bij Tanne een aantal zeer mooie stekjes gehaald. Tnx! :goed: Heb er alleen nog geen mooie foto's van. Afgelopen weekend staan klooien om de stekjes een mooie plek te geven. maar gelukkig staan ze nu dan ook mooi! Alleen hebben ze het nachtritme nog te pakken :p De poliepen staan nog steeds alleen 's nachts uit... :confused: Ze doen het in ieder geval goed en daar ben ik al blij genoeg mee.

Alleen door het geklooi is de opperdokter een beetje in de stress geweest en heeft ie een beetje last gehad van jeugdpuistjes. Hij staat al wel onder behandeling bij een schoonheidsexpert: de kappergarnaal. Hier even een paar fotootjes waar ie langs komt voor een behandeling. Ik kon het helaas niet op foto vast leggen dat de garnaal echt helemaal op de dokter zit. is echt een geweldig mooi gezicht!

De stip is overigens al bijna helemaal weg en ik denk niet dat dat door de garnaal komt maar door de rust die hij nu krijgt!

zo, dat was het weer even...

Groeten Bas

Bijlagen

• 05-06-2006 013.jpg
    05-06-2006 013.jpg
    153,7 KB · Weergaven: 17
  • 05-06-2006 024.jpg
    05-06-2006 024.jpg
    130,2 KB · Weergaven: 17
Eey,

Nachtritme? Het was me al wel opgevallen dat in Tanne zijn bak ineens allemaal ''pluis'' op de Acro's verschijnt als het licht uit is. Bedoel je dat misschien?

:rolleyes: Hahahahahahaha! Ik ben benieuwd naar de plaatjes!

Groeten

Shiva FRP zei:
Nachtritme? Het was me al wel opgevallen dat in Tanne zijn bak ineens allemaal ''pluis'' op de Acro's verschijnt als het licht uit is. Bedoel je dat misschien?
Ja inderdaad, lijkt net alsof die dingen allemaal ziek zijn! ziet er niet uit! :p

Shiva FRP zei:
Ik ben benieuwd naar de plaatjes!
En dit soort verzoekjes beantwoord ik natuurlijk graag! :p

Stekjes van Tanne:

Foto 1: Roze montipora en witte acropora met paarse groeipunten (hopelijk blijft ie bij mij ook zo mooi wit)

Foto 2: De beroemde groene acropora en 2 kleine stukjes roze stylophora (en een kleine stukje blauwe acro? rechts)

Foto 3: Roze Histrix

Bijlagen

• 05-06-2006 025.jpg
    05-06-2006 025.jpg
    188,8 KB · Weergaven: 18
  • 05-06-2006 018.jpg
    05-06-2006 018.jpg
    220,7 KB · Weergaven: 85
  • 05-06-2006 015.jpg
    05-06-2006 015.jpg
    198,5 KB · Weergaven: 24
foto 4: tafelkoraal (kweetdenaamverdernie)

nog meer verzoekjes?? ... ... ... oke dan nog even m'n grote blikvangers: vingerleder en duivelsklauwleder :D

Bijlagen

• 05-06-2006 019.jpg
    05-06-2006 019.jpg
    178,5 KB · Weergaven: 21
  • 05-06-2006 027.jpg
    05-06-2006 027.jpg
    205,7 KB · Weergaven: 141
  • 05-06-2006 028.jpg
    05-06-2006 028.jpg
    213,8 KB · Weergaven: 66
Shiva FRP zei:
Die pluizen worden overdag door het team Pygo-vijlvis-dwergkeizer-okinawae vakkundig weggehouden. 's Nachts slapen deze dieren en hebben de pluizen vrij spel!!

Ziet er goed uit Bas! Alleen zou ik proberen die blauwe Acro (veel) meer licht te geven. Zo behoudt hij zijn door-en-door blauwe kleur.

Tanne zei:
Die pluizen worden overdag door het team Pygo-vijlvis-dwergkeizer-okinawae vakkundig weggehouden. 's Nachts slapen deze dieren en hebben de pluizen vrij spel!!
Maar ik vind het best grappig dat die koralen dat ritme nu al een week zo vol houden, terwijl ik geen enkele koraalterrorist in de bak heb ;)

Tanne zei:
Ziet er goed uit Bas! Alleen zou ik proberen die blauwe Acro (veel) meer licht te geven. Zo behoudt hij zijn door-en-door blauwe kleur.
Op de foto is het denk ik niet goed te zien maar hij staat bijna loodrecht onder de HQI, ongeveer 40 cm diep. Bovenin was helaas nog even geen plaats, daar staan nog steeds 2 anemonen die maar niet willen overkruipen op de steentjes die ik er tegenaan heb gelegd. De 3e anemoon heb ik al wel op een steen gekregen, maar daar wonen de nemo's nu tegenwoordig in. Dus die laat ik maar op z'n nieuwe plek staan.

gr. Bas

Bijlagen

• 05-06-2006 022.jpg
    05-06-2006 022.jpg
    153,1 KB · Weergaven: 15
Hoi bazzman

Ik zag dat je een japonicus hebt zwemmen hoe gedraagt ie zich ??
En is ie bij jouw sàvonds ook zo actief

Back
Bovenaan