Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

aqurium van johan

groentje 35

Malus bonum ubi se simula
aquarium van johan

nou na veel geleerd te hebben ondertussen hier en na alle ellende een hele nieuwe start met huis en haard of aquarium in dit geval.heb een hoop info vergaard hier en denk dat wat ik met het geen wat ik nu aan het bouwen ben toch wel goed bezig ben.als iemand een mening of advies heeft wil het graag horen.na vele jaren zoetwater(malawi) gehad te hebben met de nodige reptielen en standaard huisdieren zijn we maar eens gaan kijken en nadenken over zee aquariums.iets wat mij al vele jaren ook boeide maar altijd een beetje angst gaf.na veel om me heen gezien te hebben toch maar besloten om een bakje aan te schaffen en een compleet draaiend systeempje overgenomen van iemand die er de gezondheid niet meer voor had.en zo is de ziekte begonnen zeg maar letterlijk en figuurlijk een verslaving die je moeilijk loslaat.na het een en ander aan standaard problemen meegemaakt te hebben alles goed en wel draaiende en je mooiste vissen bij elkaar die je wil hebben moet je noodgedwongen verhuizen.opzich niet slecht want zijn er op vooruit gegaan in het geheel maarrrrr tijdens de verhuis de doodsklap alles goed gegaan 4a5uur lang geen probleem gebeurd het ergste.alles zat al in mijn noodbak op mijn vissen na.die wilde ik er pas in zetten als de bak wat was bekomen en wat zuiverder was zodat ze niet een al te grote klap krijgen.vissen zaten in een grote ton met stroming/lucht en verwarming.dit laatste gaf echter een probleem.ik had een nieuw verw element gekocht omdat mijn oude nog wel eens 2 gr afwijkte en wilde dit dus niet in mijn vervoerston hebben.al die tijd ging het goed behalve het laatste uur dat was gelijk fataal alles dood veel te warm.ingesteld op 23 stond op digimeter 34 graden.konden dus opnieuw beginnen met de vissen.in totaal iets van 15 dieren verloren.dit gaf mij wel de kans om alles rustig te overdenken hoe ik het allemaal ga doen.heb nu al 3 bakken gehad en de laatste draaid lekker moet ik zeggen.ben onder tussen aan steenkoraal begonnen en gaat me aardig af ondertussen.hier en daar een visje aangeschaft overgenomen en wat steen koraaltjes aan het verzamellen en gelijk mijn nieuwe project beginnen.alle plannen van tafel en opnieuw beginnen.ten eerste het huis eerst verbouwen naar ons zin en het aquarium er in zien te passen dit alles neemt een periode in beslag van 5 mnd gezien de problemen die we gehad hebben en mijn gewone werk natuurlijk.als zelfst ben je altijd in de weer en moet je echt tijd maken voor dingen.maar tot zover al aardig wat bereikt en het eind is in zicht.of ik alles dit jaar nog ga over zetten weet ik nog niet gezien er een vakantie in planning zit dit jaar. hier na zal ik fotos plaatsen over het verloop van het geheel waar het om draaid.

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: aad
nou hier ff wat foto s

Bijlagen

• verbouwing.JPG
    verbouwing.JPG
    67,2 KB · Weergaven: 81
  • verbouwing (1).JPG
    verbouwing (1).JPG
    68,4 KB · Weergaven: 54
  • verbouwing (2).JPG
    verbouwing (2).JPG
    98,1 KB · Weergaven: 67
de kat ondekt zijn spiegelbeeld en kan er uren naar kijken.nog een paar foto s

Bijlagen

• verbouwing (5).JPG
    verbouwing (5).JPG
    82,8 KB · Weergaven: 45
  • verbouwing (4).JPG
    verbouwing (4).JPG
    113,3 KB · Weergaven: 47
  • verbouwing (3).JPG
    verbouwing (3).JPG
    103,1 KB · Weergaven: 59
ff een muurtje uitbreken zitten op de begane grond met 2 verdiepingen boven ons.moest wel ff stukje ijzer in

Bijlagen

• verbouwing (6).JPG
    verbouwing (6).JPG
    72,6 KB · Weergaven: 45
  • verbouwing (7).JPG
    verbouwing (7).JPG
    66,9 KB · Weergaven: 44
  • verbouwing (8).JPG
    verbouwing (8).JPG
    75,9 KB · Weergaven: 65
..

Laatst bewerkt:
nog een paar

Bijlagen

• verbouwing (11).JPG
    verbouwing (11).JPG
    72 KB · Weergaven: 99
  • verbouwing (10).JPG
    verbouwing (10).JPG
    81,1 KB · Weergaven: 56
  • verbouwing (9).JPG
    verbouwing (9).JPG
    75,9 KB · Weergaven: 82
gevuld en weer geleegd ivm lekkage kxt heb zelf alles gemaakt dus ja foutje is menselijk.ruit er weer uit en opnieuw.alles word ook terplekke uitgevoerd.in de huiskamer dus.heb ondertussen wel geleerd hoe te stofzuigen en te dweilen

Bijlagen

• verbouwing (12).JPG
    verbouwing (12).JPG
    74,2 KB · Weergaven: 46
  • verbouwing (13).JPG
    verbouwing (13).JPG
    79,2 KB · Weergaven: 56
  • verbouwing (14).JPG
    verbouwing (14).JPG
    75,2 KB · Weergaven: 42
jammer dat ie lek is voor de rest ziet het er goed uit hoor ;)

ondertussen niet stil gezeten en hier en daar gelijk wat aangepast.bak was er toch uit dus gelijk maar ff een venster aan de zijkant gemaakt zodat ik van achter de pc ook de bak in kan kijken.

Bijlagen

• verbouwing (15).JPG
    verbouwing (15).JPG
    77,7 KB · Weergaven: 46
  • verbouwing (16).JPG
    verbouwing (16).JPG
    78,1 KB · Weergaven: 51
  • verbouwing (17).JPG
    verbouwing (17).JPG
    85,8 KB · Weergaven: 41
ook de hqi op gehangen en getest maar niet naar mijn zin dus ff over nadenken hoe op te lossen.

Bijlagen

• verbouwing (20).JPG
    verbouwing (20).JPG
    85,2 KB · Weergaven: 57
  • verbouwing (19).JPG
    verbouwing (19).JPG
    148,7 KB · Weergaven: 46
  • verbouwing (18).JPG
    verbouwing (18).JPG
    129,9 KB · Weergaven: 40
de boel uit elkaar slopen dus en naar eigen zin maken dus in plaats van 2x150 en 3x pl blaauw hebben we nu 3x150 en 2x pl blaauw.beter en komt ten goede voor mijn hoeveelheid licht wat ik nodig ga hebben met mijn steenkoraaltjes.

Bijlagen

• verbouwing (21).JPG
    verbouwing (21).JPG
    73,9 KB · Weergaven: 52
  • verbouwing (22).JPG
    verbouwing (22).JPG
    112,5 KB · Weergaven: 60
  • verbouwing (23).JPG
    verbouwing (23).JPG
    104,7 KB · Weergaven: 46
ondertussen de bak weer aan het testen en mijn verlichting.volgend idee aan het uitbroeden:D

Bijlagen

• verbouwing (24).JPG
    verbouwing (24).JPG
    110,9 KB · Weergaven: 47
  • verbouwing (25).JPG
    verbouwing (25).JPG
    100,1 KB · Weergaven: 37
  • verbouwing (26).JPG
    verbouwing (26).JPG
    104,5 KB · Weergaven: 44
aantal t5 setjes op de kop weten te tikken en zie hier het denk werk.hoop dat het werkt allemaal.valt niet mee zoveel draadjes en schakelingen voor iemand die geen verstand heeft van elektra

Bijlagen

• verbouwing (29).JPG
    verbouwing (29).JPG
    128,9 KB · Weergaven: 40
  • verbouwing (28).JPG
    verbouwing (28).JPG
    106,2 KB · Weergaven: 39
  • verbouwing (27).JPG
    verbouwing (27).JPG
    108,1 KB · Weergaven: 64
heb alles op gespaard ivm tyd.ga nu alles tot nu toe er op zetten maar nu ff pauze:D biertje
nano-bryan zei:
haha dit dagboek gaat snel :p

nog een paar

foto s vergeten.biertje he

Bijlagen

• verbouwing (30).JPG
    verbouwing (30).JPG
    123,6 KB · Weergaven: 40
  • verbouwing (31).JPG
    verbouwing (31).JPG
    80,3 KB · Weergaven: 40
  • verbouwing (32).JPG
    verbouwing (32).JPG
    73,8 KB · Weergaven: 63
de start voor de elektra is ook gestart.een stukje makkelijker voor mij dan dat gepriegel met die t5 en hqi.nu alleen nog op zoek naar evsa s voor mijn hqi en dan is dat alles klaar

Bijlagen

• verbouwing (35).JPG
    verbouwing (35).JPG
    89,2 KB · Weergaven: 44
  • verbouwing (34).JPG
    verbouwing (34).JPG
    71,2 KB · Weergaven: 38
  • verbouwing (33).JPG
    verbouwing (33).JPG
    77,9 KB · Weergaven: 41
dit gedeelte gaat mijn hqi regellen en mijn opvoer/schuimer en zo meer.de rest van de verlichting gaat via de meterkast die ernaast zit.ook wel een groot voordeel want daar komen al mijn evsa s zowel hqi en t5 en nacht velichting met de nodige tydschakelaars en relais.

Bijlagen

• verbouwing (36).JPG
    verbouwing (36).JPG
    79 KB · Weergaven: 50
  • verbouwing (37).JPG
    verbouwing (37).JPG
    99,7 KB · Weergaven: 45
  • verbouwing (38).JPG
    verbouwing (38).JPG
    116,2 KB · Weergaven: 56
Back
Bovenaan