Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

pff gelukkig gaat het weer de goede kant uit, en zul je de ''fout'' van het mindere voeren niet nog eens maken.

Je ziet me binnenkort wel weer.;)

Is goed Harold...maar even rust in de tent ;) !! Vandaag nog een flink stuk van de groene humilis gebleekt...hoop dat dit het laatste is 199544 !!

PO4 nu...0.11 :rolleyes: !!

Vandaag stekkenbak afgekoppeld en leeg gemaakt...had hier zowat meer werk mee als met de grote bak :biggrin: !!
PO4 0.07 vandaag.....

Hee Manuel, nou dat klopt en daar vergissen vele zich in wat zo'n bak voor werk met zich mee brengt. Maar ja wat ga je nu met je stekken doen? Ter plekke afknippen? Luc had me er ook wel eens voor gewaarschuwd dat je straks meer van je stekken geniet dan je bak.
En had je die rosé blauwe acro nou nog of was luc je voor bij Michael?

hey manuel, jammer van het verlies van je mooie lobo!! ik heb er verder geen verstand van (lobo's), maar kon je er geen goed stuk afslijpen?

Hahaha ja Dennis, Luc weet wat de speciaaltjes zijn en waar ze te halen vallen! En is er dan als de kippen bij! :p
Zelfs ik was te laat...

Zonde van de lobo Manuel. Gelukkig blijf je zelf positief/nuchter want het leek wel alsof er hier een rouwstemming heerste.

Groet,

Marcel

Laatst bewerkt:
Hoi Manuel,

Dit was dus weer een week met de nodige kopzorgen, maar het voordeel van zo'n groot systeem is dat het wel een stootje kan hebben. Trouwens je stekjes doen het prima.

Hee Manuel, nou dat klopt en daar vergissen vele zich in wat zo'n bak voor werk met zich mee brengt. Maar ja wat ga je nu met je stekken doen? Ter plekke afknippen? Luc had me er ook wel eens voor gewaarschuwd dat je straks meer van je stekken geniet dan je bak.
En had je die rosé blauwe acro nou nog of was luc je voor bij Michael?

Er wordt voorlopig niet gestekt Dennis...en als er wat afgehaald wordt is het gewoon weer ouderwets klikodag ;) !!

Ik wist al dat Luc die acro had...was meer als geintje bedoeld :confused: Luc komt volgend weekend hier en Michael komt het acrotje brengen...denk dat het emmertje valt als hij uit de auto stapt :biggrin: !!

Had misschien nog kunnen slijpen Marco...maar denk dat de Lobo te ver heen was en mn bak in rap tempo achteruit ging heb ik geen risco verder willen lopen :mad: !!

Hier hangt niet snel een grafstemming Marcel...koop je niets voor he!!

Gelukkig doen de stekken het goed Jan topjes !!

Vandaag een grote waterwissel gedaan en alles wat opgekuist :) !!

Manuel ik ben wel heel benieuwt welke mooie lobo je nu hebt uitgekozen topjes!!

In een mooie bak hoort ook een mooie lobo :p!!

Grt,

Martin.

He Manuel,

Ik hoop niet dat je de vrouwtjes net als je lobo behandeld ;).

Ze begint wat te rimpelen en haar huid laat wat los.
Volgende dag staat ze op de stoep omdat ze toch niet meer te redden is.

Weekje later is ze vervangen door een mooier jonger model ;)

Hee Manuel ik heb van de week bij het uitpakken bij AC ook een rosé blauwe meegenomen snel even foto plaatsen dan kan ik hem met die van mij vergelijken.!
Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinsten..

Manuel,

ik heb gehoord dat ge de gaten aan het vullen bent met nieuwe koralen. FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOS.199544:biggrin:

Hoi Manuel

Veel succes met het opvullen van je lege plekjes. Je nieuwe lobo heeft nog wel niet de maat maar ik denk dat deze mooier kan worden dan je vorige. Veel succes met je nieuwe aanwinsten.

Groetjes, Theo

Bedankt voor de RE :o !!

Theo,deze is zeker vele malen mooier dan de vorige lobo...alleen voordat deze het formaat bereikt van mn vorige loop ik met een rollator :biggrin: klein maar fijn zullen we maar zeggen :cool: !!
De lege plaatsjes zijn gevuld met super mooie stukjes vind ikzelf,ze pasten precies...maar de grote lobo gaat eruit dus krijg weer wat gaatjes :) als ik hem kan inruilen laat je het maar weten :o !!

Martin,in elke bak hoort eigenlijk een mooie lobo...maar als ik sommige bakken zie waar voor bepaalde vissen wordt gekozen snap ik dat volledig...kijk eens naar Luc he :eek: !!

Dennis,deze lijkt niet op de jouwe...niet van kleur en ook niet van formaat :o !!

Luc,over de omgang met vrouwen laat ik me niet uit he :p ;) !!

Bart,de gaatjes zijn mooi gevuld ja,was leuk Joachim weer eens te ontmoeten...deze zomer komen we bij jullie de BBQ eens aansteken he ;) !!

Zal wat foto's plaatsen na het weekend Duitsland Sanne....

Vandaag met de Engelsen (Vince,Ollie,Domenique en Matt),Luc en Anja,Michael,Jos en Koa wat wisten eten....was lekker en gezellig gebabbeld :) !!

Morgen,wat bakken bekijken,Belgie en Duitsland...dan door naar Korallenzucht (overnachten) 30 meter zeokleurtjes bekijken :biggrin: en maandag in de middag weer terug...een kleine 2000km touren...een kind moet wat he :cool: !!

Michael,nog bedankt voor het mooie gele presentje topjes !!

Vandaag met de Engelsen (Vince,Ollie,Domenique en Matt),Luc en Anja,Michael,Jos en Koa wat wisten eten....was lekker en gezellig gebabbeld :) !!

Morgen,wat bakken bekijken,Belgie en Duitsland...dan door naar Korallenzucht (overnachten) 30 meter zeokleurtjes bekijken :biggrin: en maandag in de middag weer terug...een kleine 2000km touren...een kind moet wat he :cool: !!

Michael,nog bedankt voor het mooie gele presentje topjes !!

Een kinderhand is snel gevuld....:biggrin:

Een kinderhand is snel gevuld....:biggrin:

Zo ist Jan ;) !!

Net terug en zo'n 1700km in 2 dagen afgelegd....iedereen bedankt voor de ontvangst en gezellige weekend :) !!

Het was meer dan de moeite waard...behalve KZ,dat viel me zwaar tegen :( !!

Bij Manfred Trustheim teveel stekken meegenomen waar ik eigenlijk geen plaats voor heb :biggrin: !!
Ook een heel bijzonder oortje wat ik nog nooit ergens gezien heb meegenomen van Manfred...ook Luc en Dominique hebben er 1 :) !!
Geel/groen met grote blazen erop :cool: deze is al geplakt in de bak :) !!

Als ik je beschrijving zo lees Manuel, is het een rhodactis sanctithomae,
Je hebt daar een zeer zeer mooi oortje gescoord,heb hier ook zo eentje. thumbs up
Mocht je een kiekje kunnen trekken...

Ook een heel bijzonder oortje wat ik nog nooit ergens gezien heb meegenomen van Manfred...ook Luc en Dominique hebben er 1 :) !!
Geel/groen met grote blazen erop :cool: deze is al geplakt in de bak :) !!

Laatst bewerkt:
Als ik je beschrijving zo lees Manuel, is het een rhodactis sanctithomae,
Je hebt daar een zeer zeer mooi oortje gescoord,heb hier ook zo eentje. thumbs up
Mocht je een kiekje kunnen trekken...

Ja is zeker een mooi oortje Aissa...Trustheim heeft er een grote kolonie van in de bak,daar heb ik wel een foto van getrokken ;) !!

In Luc zn dagboek staat een foto :cool: !!

Grootste deel van de stekken is geplakt...morgen verder met de laaste :) !!

Soms moet je plaats maken he Gallid :p !!

Back
Bovenaan