Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

Tomas,drie keer hier geweest de laatste twee weken en je kijk er gewoon over:phet grootste stuk lag gewoon tussen de andere stukken in de stekkenbak:o
leuk man in het oranje! benieuwd als hij gaat uitgroeien. hyacinthus vind ik zobijzo al een heel mooi en dankbaar koraal. Ben benieuwd hoe die er zal uitzien over een paar jaar!

2 keer geweest... enja... heb hem niet gezien, Zal gedacht hebben dat het de roze was zeker. Er is dan ook zoveel te zien he...;)
En daarbij... ik mag ook niet alles kopen he, ik wil nog wel enkele dingen op mn verlanglijstje hebben. Zal voor volgende keer zijn. Dan trek ik mijn ogen extra wijd open!!

Zo is het maar net Manueltopjes altijd weer leuk zo iets aparts en ben benieuwd hoe hij gaat worden.

Grtz, Sander

Ja ik ook Sander...mooiste is een takje zien uitgroeien tot mooie grote kolonie :) !!

Tomas...Luc had hem toch goed verstopt hoor ;) !!

hoi ..

wat heb je toch weer een prachtige nieuw aanwinsten..
heb je nog wel plek in je bak voor stekjes of grotere koralen...
hij staat zo vol...
ik volg dit dagboek altijd..ooit wil ik ook zo n mooie bak.. alleen dan moet ik nog veel bij leren..

gr .

He Manuel,

Staat er weer super bij, echt een verbetering, betere diepye werking.
Afgelopen weekend even bij Jos geweest, echt super bakkie aan het worden.

Ik hoorde van Jos dat je foto's kwam maken, heb je die ergens op het forum geplaatst??
Ik kom snel weer ff een bakkie doen, heb nog een krabbevalletje van je staan.

See you,
Groetjes vanuit een zonnig Etten-Leur, Jeroen:cool:

He Manuel,

Staat er weer super bij, echt een verbetering, betere diepye werking.
Afgelopen weekend even bij Jos geweest, echt super bakkie aan het worden.

Ik hoorde van Jos dat je foto's kwam maken, heb je die ergens op het forum geplaatst??
Ik kom snel weer ff een bakkie doen, heb nog een krabbevalletje van je staan.

See you,
Groetjes vanuit een zonnig Etten-Leur, Jeroen:cool:

Hey Jeroen....heb een dagboek voor Jos aangemaakt met al een paar foto's ;) !! Kijk eens bij dagboeken Jos zn 3000liter.....
Zie je binnenkort wel verschijnen met het krabbenvalletje!!

Vorige week de blauwe carduuz stek dood...waardes gemeten met HANNA PO4 meter, PO4 0.16 :confused:!! Anderhalve kilo fosfaatabsorber ingezet....kom net thuis oranje hyacinthus stekje dood :( PO4 gemeten met HANNA PO4 meter is nu 0.15...gaat wel erg langzaam :confused: !!

Met Merck testset meet ik nagenoeg niets...zover ik het verschil tussen kleurtje 1 en 2 kan zien :o !!

Ben de laatste 3 maanden de helft gaan voeren (sind ik de scarus verloren ben) en nog nooit zo'n hoog PO4 gehad :confused: rara pliesiepet :mad: !!

das minder goed nieuws manuel :(

das minder goed nieuws manuel :(

Ach ja zolang het bij wat kleine takjes blijft :confused: !!

Denk wel dat ik weet waar het aan ligt...2 weken geleden de stekkenbak opgekuist,nieuwe grove koraalbreuk erin...na 2 dagen kiezelalgen,hele bakje bruin,wist wel dat koraalbreuk dood materiaal is en in de reactor met aanzuring PO4 afgeeft maar dacht dat beetje in de stekkenbak zal wel meevallen...niet dus!! Silicaat en PO4 :eek: !!

Hou de komende dagen mn PO4 elke dag in de gaten...het meeste zal eruit zijn vermoed ik!!

Weer een wijze les :) !!

Hoi Manuel,

Ben nu zo'n jaartje weer bezig met deze hobby ( tweede bakje alweer) en zou toch wel erg graag jouw bak eens live willen zien...Magda??

Da mag :) !!

Vandaag PO4 gemeten 0.03 :confused: volgens mij zitten er wat afwijkingen in mn testsetjes...of wat afwijkingen in de bak :confused: !!

Bijlagen

• Aqua jan 2011 010.jpg
    Aqua jan 2011 010.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 11
volgens mij zitten er wat afwijkingen in mn testsetjes...of wat afwijkingen in de bak :confused: !!
Of nog heeeeeeel ergens anders in (bij jezelf bijvoorbeeld :p, grapje hoor! Zou dat wel mogen in dit forumonderdeel? ;))

En inderdaad een schitterende foto van de murene!! (ik zal geen grapje maken over de murene en hetgeen hij mij aan doet denken, want ik zie een zekere gelijkenis met iets anders...). Je maakt overigens de laatste maanden héél veel mooie foto's Manuel, complimenten daarvoor!

Schoon fotoke Manuel van je murenetopjes

Ik denk dat je teveel oranje verfpoeder hebt gebruikt bij de oranje hyacinthusstek,moet je altijd mee oppassen:p:p:p

Hoi manuel;-) Heb vandaag jouw aquarium in het echt mogen bewonderen..Nou ik ben echt verkocht!! Zo mooi ... De stekjes staan er bij ons in. Bedankt nog daarvoor. Ik ga jouw dagboek zeker bijhouden. Groetjes Joyce:o

Schoon fotoke Manuel van je murenetopjes

Ik denk dat je teveel oranje verfpoeder hebt gebruikt bij de oranje hyacinthusstek,moet je altijd mee oppassen:p:p:p

Bedankt voor jullie RE :) !!

Kelly,mijn testsetjes zijn niet verouderd hoor...en de hanna is digitaal :) !!

Marjan,ik wist dat de murene jou aan iets anders deed denken...foto was ook voor jou bedoeld ;) :o !! Mijn streven is altijd een PO4 te hebben van 0.01 topjes !!

Luc,indd verfbadje is mislukt...kijk jij uit met die rose lampen :p ;) !!

Joyce,bedankt voor het compliment :o was gezellig,suc6 met jullie bak,maak maar eens een dagboek aan he :) !!

De mini anemoontjes gaven hier toch wat probleempjes doordat ze telkens een ander plaatsje zochten :mad: (2 van de 3)!!
Ze zaten diep en goed verankert,na een uurtje geprobeerd te hebben ze los te krijgen wat niet lukte...de gaten dicht gesmeerd met de 2 componenten putty :) !!
Hopen dat ze geen gaatje meer vinden om terug te keren!!

Hier komt niets meer binnen wat kan wandelen en neteld :) !!

meen je dat nou? Je smeert gewoon die mooie beestjes weg?
Zonde! Maar van de ene kant kan ik wel begrijpen dat ze je gaan irriteren.

Back
Bovenaan