Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

omdatk de belichting in de hoeken minimaal vond hebk nog wat stopcontakten bijgemaakt en in elke hoek un armatuurtje van aqua medic 2x 36w gehangen!! inelk armatuur 1x wit 10.000k en 1x blue!! in totaal brand nu.......3x 400w 4x 54w 4x 36w en in elke giesemann 400 zit nog 2x pl blue van 9w per stuk!!

nadat un inmiddels goede vriend uit Hoogerheide namelijk Jack de Leeuw heeft besloten te gaan verhuizen en verbouwen en daardoor te weinig tijd over heeft voor zijn schitterende zeeaquarium had ik de eer om un deel van zijn zeer mooie dieren over te nemen mijn dank hiervoor is groot................ enkele kiekjes!!

en nog un paar van Jacksku..........

en nog un paar grotere........ongeveer 30cm doorsnee!!

bakkie draaid nu 6 maandjes.......

bedankt aissa en jullie zijn altijd van harte welkom....binnekort kom ik wel un keer richting jullie!! draaid Stephan zn bak al? groetjes he!!

Eer staat zoals afgesproken een koraal op u te wachten.:)
Ik denk dat Stefan wel nu is opgestart,maar ik laat de eer aan hem om zijn verhaal te doen.

manuel69 zei:
bedankt aissa en jullie zijn altijd van harte welkom....binnekort kom ik wel un keer richting jullie!! draaid Stephan zn bak al? groetjes he!!

we zijn nu 3 weken ver en ik kan al concureren met de Amsterdam Arena :rolleyes:
Waterwaardes zijn normaal voor deze periode, we laten alles rustig rijpen.
Geduld heb ik genoeg, dat weten jullie...
Binnenkort zal ik alles eens neerpennen in een dagboek.

Stefan

kben benieuwd Stefan.....mar geduld is un schone zaak!! we kijken uit naar je dagboek!!
Stefan zei:
we zijn nu 3 weken ver en ik kan al concureren met de Amsterdam Arena :rolleyes:
Waterwaardes zijn normaal voor deze periode, we laten alles rustig rijpen.
Geduld heb ik genoeg, dat weten jullie...
Binnenkort zal ik alles eens neerpennen in een dagboek.

Stefan

Strak bakkie! Heel netjes gedaan.

Groetjes Roy

Ik vind je opbouw erg mooi. Lekker luchtig. Mooie diepte werking.
De dieren zien er ook top uit !:goed:
Kun je wat vertellen over je onderhoud en/of toevoegingen ?

Hé Manuel69,

ik weet niet of ik het goed zie op de foto, maar de kalkreactor lijkt vol detritus te zitten.

Mijn advies is de inhoud regelmatig te reinigen i.v.m. fosfaat.

Groetjes Roy

bedankt voor jullie complimenten......de kalkreactor ziet er idd niet uit mar werkt wel als un jee Chefke haha, wat je ziet is geen detritus maar wat aanslag van het vele daglicht wat hij krijgt!! Wat het onderhoud betreft JWRE....dagelijks maak ik de ruiten,eiwitafschuimer,spons en watten schoon!! voeren doe ik 4maal daags kleine porties gevarieerd!! om de week is het groot onderhoud dan ververs ik 250L water aangemaakt met reef crystals het magnesium gehalte breng ik eerst naar 1400!! al het koraalzand eruit en grondig wassen en spoelen daarna breng ik dat er voorzichtig terug in nu reinig ik ook de glasstrips grondig dat is makkelijk nu het waterniveau 15cm is gezakt !! elke 3maanden maak ik alle pompen schoon en mn bioloog schoon zodat er geen vuiltje meer in zit!! na 10maanden vervang ik al mn lampen en verwissel ze om de 3dagen 1!! het enige wat ik dus eigenlijk toevoeg is magnesium.....wel meet ik om de week mn waardes want meten is weten!!

Laatste aanwinst en rarara waar komen ze vandaan.......?

So das snel......en in 1keer goed aissa!! en de hoofdprijs is un stek naar eigen keuze haha!!
Desertfox zei:
laat mij raden
het begint met een "W" en eindigt op "alter"

Back
Bovenaan