U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Is er een rede waarom je voor deze gekozen heb, aangezien de c50 voor totaal volume van 500l aangeraden wordt door fabrikant?Als Ozon generator heb ik gekozen voor Sander Certizon C50, deze is nog in bestellingen dus moet nog even wachten.
Ik heb inderdaad een generator gekozen die aan de lage kant is, uit veiligheid(lees angstIs er een rede waarom je voor deze gekozen heb, aangezien de c50 voor totaal volume van 500l aangeraden wordt door fabrikant?

Ik heb inderdaad een generator gekozen die aan de lage kant is, uit veiligheid(lees angst) voor mezelf en de inhoud van de bakken.
De skimmer staat op 1 meter van de plaats waar ik altijd aan mijn bureau zit, kan dus geen risico's nemen.
Mijn doel is enkel maar de helderheid van water verbeteren, niet het ontsmetten er van.
Het water van mijn aquarium is denk ik op zich al redelijk proper (combinatie reefmat + monster skimmer), waardoor ik denk dat er minder Ozon nodig zal zijn.
Momenteel meet mijn Neptune 258mv & mijn milwaukee 165.
Bekijk bijlage 630468
Bedankt voor de informatie.Voor enkel het water helder houden werkt het net zo goed als je de ozon generator enkel snachts een uur draait.
Ik draai daarvoor een 25mg Sander op halve kracht zonder ontvochtiger gedurende 1 uur in de nacht op een 230L netto systeemvolume. Altijd kraakhelder.
Dit doet ook niks aan mn ORP. Ook volle kracht 24/7 doet het niks op ORP. Dan ruik ik het wel heel goed als ik mn hoofd in de kast steek. Maar niks aan de hand achter mn bureau op 1,5 m van de schuimer.
Wat ORP goed helpt: bak goed schoonhouden, goede gaswisseling (CO2 export) en fosfaat onder controle houden.

Oh, dat valt mee.De ORP meters beginnen naar elkaar toe te groeien, Milwaukee 285, Neptune 312
De Ozon generator is binnen, straks aansluiten en testen.
Oh, dat valt mee.
Ik dacht je eerder (165/258) gestabiliseerde meting noemde.
Heb je de sensors er nog maar kort in hangen?
Ze hebben rustig een week tot twee weken nodig om de stabiliseren.
Ook iedere keer na een waterwissel of als je ze even uit t water hebt gehad of na uit en aan schakelen.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.