Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Amsterdams zout

Nog even geen tijd kunnen vinden voor een uitgebreide foto update maar bij deze alvast een klein teken van leven. Ontzettend bedankt allemaal voor de steunende berichten die ik heb mogen ontvangen van jullie, super fijn! Dit gaf absoluut een steuntje in de rug om door te gaan na het verlies van mijn geliefde vissen.

Bijlagen

• IMG_9584.jpeg
    IMG_9584.jpeg
    210,3 KB · Weergaven: 22
Bij deze de update, zoals te zien is in de bovenstaande filmpjes zwemt er gelukkig weer het een en ander aan vis rond! De bak draait geweldig en de koralen groeien enorm hard. Erg blij eindelijk weer positieve ontwikkelingen te zien na alle tegenslagen. Met het oog op het vissenbestand heb ik de temperatuur wat naar beneden gehaald, dit lijkt geen nadelig effect te hebben op de (groei van de) koralen. Het vissenbestand bestaat op het moment uit:

Dokter
Zebrasoma rostratum

Lipvissen
Anampses lennardi
Anampses maleagrides
Macropharyngodon vivienae
Terrelabrus rubrovittatus
Paracheilinus hemitaeniatus 2x
Cirrhilabrus roseafascia

Keizers
Apolemychthys kingi
Apolemychthys xanthopunctatus

Koraalvlinders
Prognatodes marcellae
Chelmon marginalis

Overig
Amphiprion percula PNG black 2x
Priolepis nocturna 2x
Doryrhamphus bicarinatus 2x
Pterosynchiropus picturatus 2x
Synchiropus sycorax 2x
Liopropoma swalesi 2x

Er staan nog een aantal bijzondere soorten op de verlanglijst, al zal het voor veel soorten een probleem worden om hier (weer) aan te komen.
De Centropyge interruptus staat in ieder geval in bestelling, een soort die al lang op mijn wensenlijst stond maar niet aandurfde in mijn vorige vissenbestand. Net zoals de kingi die inmiddels rondzwem trouwens.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan