U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Na het lezen van de zoveelste red sea bak die het begeeft is het vertrouwen in dit merk toch wel onder nul gedaald.
Vind het heel vervelend voor je maar garantie of niet , er zou geen red sea meer in huis komen bij mij.
Ok , suc6 iig.Tja…. Had ik achteraf gezien voor een Red sea bak gekozen? Nee.
Nu ben ik er wel van overtuigd dat ze met de nieuwe, grotere modellen met eurobracing en verstevigde kitnaden een betere weg in zijn geslagen dan de rimless modellen. Dit is dan ook de reden dat ik het (wanneer dit probleem netjes wordt opgelost door red sea) nog een kans wil geven.
Nou, waar blijven die foto's?![]()
Lekke Red Sea? Balen. Als ik het goed begrepen heb zou ik door Aqualife of Van Wolferen een goede bak laten plakken.
Mooi nieuws! Waar in Parijs ben je geweest?Deze hobby bestaat uit vallen en weer opstaan.....
De vissen die ik zelf in quarantaine heb gehouden leven gelukkig nog: de Anampses lennardi, Anampses meleagrides, Macropharayngodon vivienae en een koppeltje pitvisjes. Na het apart zetten ontwikkelde ook deze vissen redelijk snel kenmerken van Oodinium. Ervoor gekozen om ook deze vissen op koper te zetten, dit dient echter zeer langzaam opgebouwd te worden met deze soorten en ook dit is geen garantie voor succes gezien zij koper zeer slecht tolereren. Mijn geluk hierbij is denk ik geweest dat de vissen allemaal goed doorvoedde exemplaren waren die al langere tijd bij mij rond zwommen.
Toen de vissen 2 weken van het koper af waren en er geen symptomen meer teruggekeerd zijn van de Oodinium heb ik besloten een nieuwe vis toe te voegen aan de quarantaine bak; een Cirrhilabrus roseafascia. Een prachtige vis die het erg goed doet. Helaas blijft hij erg schuw in quarantaine. Gelukkig mogen de lipvissen over 1 weer weer terug de grote bak in! Ik kan niet wachten om weer wat vis te zien zwemmen!
Daarnaast dit weekend richting Parijs gereden om daar een fantastisch mooie vis op te halen, de Zebrasoma rostratum! Dit was mijn favoriet uit mijn vorige bezetting en die moest en zou dan ook terugkomen. Dit exemplaar zwom al 8 maanden rond in de winkel en ziet er erg gezond uit! Ik heb echter geleerd van fouten uit het verleden en ook deze zit netjes in zijn eigen quarantaine bak
Tijdens deze trip kwam ik ook een mooi koppel liopropoma's tegen voor in de 'zeepaardenbak'.... Daarover later meer![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.