Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Amsterdams zout

Die van mij zagen er ook piekfijn uit bij aankoop, aten goed en leken in orde. Bleek helaas toch anders te zijn.

De nakweek is een stuk rustiger, direct fanatiek gaan graven en lekker brutaal richting andere bewoners. Zelfs wanneer ik met mijn handen in de bak bezig ben (probeer dit te beperken tot 1x per week) komt die af en toe nieuwsgierig een kijkje nemen.

Die van mij zagen er ook piekfijn uit bij aankoop, aten goed en leken in orde. Bleek helaas toch anders te zijn.

De nakweek is een stuk rustiger, direct fanatiek gaan graven en lekker brutaal richting andere bewoners. Zelfs wanneer ik met mijn handen in de bak bezig ben (probeer dit te beperken tot 1x per week) komt die af en toe nieuwsgierig een kijkje nemen.
Klinkt bijna als de ideale vis ;)

Klinkt bijna als de ideale vis ;)

Tot nu toe kan ik er weinig negatiefs over zeggen inderdaad :) Mijn eerdere kaakvissen waren overigens wel allemaal enorme springers dus dat is wel iets om in je achterhoofd te houden voor een ieder die dit leest; ze passen door ieder kiertje van je afdeknet.

De LPS op de bodem weg gedaan?
Hoe doet de sunburst anthias het nog? Ik overweeg in de toekomst een groepje te houden.

De LPS op de bodem weg gedaan?
Hoe doet de sunburst anthias het nog? Ik overweeg in de toekomst een groepje te houden.

De sunburst anthias heeft een stipuitbraak helaas niet overleefd. Verwacht dat deze al wat onder de leden heeft gehad vanaf de vangst, hij is nooit echt lekker op gewicht gekomen. In de natuur komen de volwassen dieren niet in groepen voor, dus zou zelf voor 1/2/3 exemplaren gaan. Neemt niet weg dat een groepje niet mogelijk zou kunnen zijn bij deze soort overigens.

Een deel van de LPS op de bodem heb ik weg gedaan ivm mijn keizertjes, en een deel staat in de zeepaardenbak. De cynarina’s zijn helaas bezweken aan een bacteriële infectie.

Dankje Tanne 🙏

De hybride Chaetodon heb ik nu sinds April zwemmen, die is er 3 weken na de Mitratus ingekomen.

Deze Zanclus is mijn 2de exemplaar en zwemt pas een week in de grote bak, eet alles van Nori tot pellets en mysis. De vorige heb ik helaas uit moeten vangen omdat dit een echte sloper van sps bleek te zijn, deze heeft 2 kolonies formosa in 3 dagen volledig kaalgevreten. Met een dergelijk visbestand is het pikken en nippen aan koralen natuurlijk niet te voorkomen, maar wanneer zelfs de sps gesloopt wordt moet je helaas toch keuzes maken.

Helaas niet allemaal rozengeur en manen schijn ….

De kitnaad die de bodemplaat met de voorruit verbind begint het te begeven. Erg slecht nieuws. Het probleem neergelegd bij de fabrikant en verwacht een dezer dagen een oplossing.

Bijlagen

• IMG_4187.jpeg
    IMG_4187.jpeg
    200,5 KB · Weergaven: 104
Shit... met een bak van 3,5 (?) jaar oud mag je dit niet verwachten :(.

Ik hoop op een goede oplossing van de fabrikant. Word hoe dan ook een vervelende operatie.

In oktober stond de bak 3 jaar... Zeker veel te kort nog. Zie als een berg op tegen deze 'operatie' en maak me ook zorgen over de gevoelige vissen die ik heb zwemmen. Zal een zo goed als mogelijk plan moeten gaan maken, al is het natuurlijk ook een tikkende tijdbom.

Mocht je t.z.t. handjes nodig hebben dan hoor ik het wel. Een koi pond misschien een mooie oplossing voor nu? Zou iig het e.e.a. in huis halen, mocht er iets gebeuren ben je voorbereid.

In oktober stond de bak 3 jaar... Zeker veel te kort nog. Zie als een berg op tegen deze 'operatie' en maak me ook zorgen over de gevoelige vissen die ik heb zwemmen. Zal een zo goed als mogelijk plan moeten gaan maken, al is het natuurlijk ook een tikkende tijdbom.
goh....een Red Sea bak waarbij precies na de garantie de kitnaad los begint te laten...Elke week zie ik dit soort berichten voorbij komen. Lijkt me erg zuur en je zit er maar mooi mee. ik wens je heel veel sterkte. Ik ben benieuwd of jij ook 10% korting op je volgende bak krijgt ter compensatie of dat ze nu eens echt een oplossing aan gaan bieden...

Heel herkenbaar helaas. 3 jaar geleden de reden dat ik gestopt ben... hopelijk kunnen ze nog wat voor je betekenen. Sterkte en succes!

Mocht je t.z.t. handjes nodig hebben dan hoor ik het wel. Een koi pond misschien een mooie oplossing voor nu? Zou iig het e.e.a. in huis halen, mocht er iets gebeuren ben je voorbereid.

Dankjewel, dat is heel vriendelijk van je. Ik ben inderdaad aan het kijken voor 2 van dit soort bakken:

Bijlagen

• IMG_4247.png
    IMG_4247.png
    128,3 KB · Weergaven: 24
goh....een Red Sea bak waarbij precies na de garantie de kitnaad los begint te laten...Elke week zie ik dit soort berichten voorbij komen. Lijkt me erg zuur en je zit er maar mooi mee. ik wens je heel veel sterkte. Ik ben benieuwd of jij ook 10% korting op je volgende bak krijgt ter compensatie of dat ze nu eens echt een oplossing aan gaan bieden...

Met de G2 versie heb ik dit nog niet veel gehoord en bij de winkels waar ik vooraf geïnformeerd heb ook niet…. Wil niet zeggen natuurlijk dat dit niet voorkomt (dat blijkt). Er zal een reden zijn dat de G3 modellen allemaal eurobracing en versteviging langs de bodem hebben…

10% korting op een volgende bak wordt sowieso niet mee akkoord gegaan. Het probleem is ontstaan en gemeld binnen de 3 jaar grens waarin zij garantie geven op de kitnaden.

Dankjewel, dat is heel vriendelijk van je. Ik ben inderdaad aan het kijken voor 2 van dit soort bakken:

Handig spul ja! Draai hier de bak nu tijdelijk in Auer halve palletboxen. Werkt top 👍

Back
Bovenaan