Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Heb vannacht mijn sump, opvoerpomp, koelerpompje en afschuimer onderhanden genomen. Alles is weer spik en span.

Een paar weken geleden had ik jonkies van mijn kaudernies, had er drie gevonden in de sump, apart gezet maar de ze e hebben het niet gered. Tot mijn verbazing vond ik tijdens de schoonmaak nog een levend exemplaar, is inmiddels al zo groot als een 20 eurocent stuk.

Altijd leuk om zo verrast te worden, jammer dat het er maar eentje is. Maar wie het kleine niet eert, is ........ Juist

Groet
Adri

Jij hebt de nachtelijke uurtjes goed besteed Adri [emoji106]🏻. En zo een kleine Kauderni is toch een onverwacht leuke verassing

Gr Thijs

Sommige van jullie aquarianen houden er maar rare tijden op na. :p

Leuk man. En al best een behoorlijk visje. Hoop dat deze het wel haalt.

Dit is hij of zij dan. Is nog iets groter, zo rond de 50 eurocent.
Echt ongelovelijk, ik vond er een paar weken geleden drie in de sump, een kleine 4 a 5 mm groot, deze voorzichtig uitgevangen en in
een kweekbakje in de sump gezet. Deze drie zijn respectievelijk na 2 dagen, 3 dagen en 10 dagen overleden.
Deze had ik dus gemist en heeft zich tegoed gedaan aan de levende artemia en copepoden die in de sump rond zwommen.
Goede leer voor de volgende keer, niet apart zetten en gewoon in de sump laten zitten.

groet
Adri

kauderni-1.jpg
kauderni-2.jpg

kauderni-3.jpg

Sommige van jullie aquarianen houden er maar rare tijden op na. :p
Leuk man. En al best een behoorlijk visje. Hoop dat deze het wel haalt.

Ik heb een heel ander ritme dan de meeste mensen, Chris. Ik ben altijd al een vampier geweest, van kinds af aan al.
Ik werk vanuit huis en doe dit meestal in de nachtelijke en avond uren.
Denk wel dat dit visje het nu gaat redden, is nu niet meer afhankelijk van heel klein voedsel.

Das echt gaaf. Kun je mooi kaudernis gaan kweken nu [emoji12]

Ja toch, de eerste leg daar had ik er maar twee van, beide niet gered. Nu had ik er dus vier en is er eentje over gebleven.
Zo schattig om te zien.

Jij hebt de nachtelijke uurtjes goed besteed Adri [emoji106]��. En zo een kleine Kauderni is toch een onverwacht leuke verassing

Gr Thijs

Je moet toch wat, Thijs. Lekker bezig geweest in de sump en af en toe een blik naar de TV voor de US Open.

groet
Adri

Je hebt gelijk ook Adri! Ik gebruik de nacht om slaap in te halen al zou het 's nachts aan de bak klooien ook wel lekker rustig zijn zonder vrouw en kids om me heen [emoji1].

Gr Thijs

Even een keer wat anders, Glow in the dark foto's genomen met een geel filter voor de lens en de ISO waarde van de camera op 800.
Het geelfilter voor de lens zorgt ervoor dat het overdreven blauwe licht van de leds worden geminimaliseerd.

glow-1.jpg
glow-2.jpg

glow-3.jpg
glow-4.jpg

groet
Adri

Hi Rob,

Dat is geheel wederzijds.

Veel plezier met de vingerleder, die gaat nog veel groter groeien bij jou.

Groet
Adri

Was gezellig Adri .
bedankt voor de lobophytum :-)
Groetjes Rob Charite

Mooie glow in The dark foto!

Twee weken geleden de ATI Blue Plus buizen vervangen voor bijna gloednieuwe, thanx Erik Kop van Seaflower.

Vandaag de andere drie buizen (2x Aquablue Special en 1x Coral plus) vervangen.

Verder valt er niet veel te melden, de bak draait super, de koralen staan er erg goed bij.

Wel last van een planaria plaag, heb inmiddels drie Indo oren gedipt en een goniopora, hier kwam enorm veel planaria van af.

Druk bezig met het uitvangen van de zesstreeplipvis en de Oranje Dwergkeizer maar deze willen de val niet in.

De oranje dwergkeizer gaat er uit omdat hij/zij toch veelvuldig aan de poliepen begint de nippen.
De zesstreeplipvis gaat er uit omdat deze niet omkijkt naar de planaria en hij geen andere vissen accepteert die het rif afstruinen
naar voedsel. Heeft al twee koppels manderins vermoord.

In de plaats voor deze vissen gaat er een koppel manderins in komen en twee andere lipvissen die vreedzamer zijn en planaria
zeker op het menu hebben staan. Ik denk hierbij aan een citroenlipvis en een diamant.

groet
Adri

Hi Thijs,

nee totaal niet, hij/zij komt niet in de buurt van de visseval. Gaat een langdurig projectje worden, vrees ik.

Maar de gene met de langste adem zal winnen, uiteindelijk zal hij er ook wel een keertje in gaan.

Heb de val tegen het raam aan geplakt met twee magneten en staat nu gewoon open zodat ze er allemaal aan kunnen wennen.
De meeste vissen zijn er al in geweest behalve de dwergkeizer.

groet
Adri

Hey Adri! Wil het een beetje lukken met het uitvangen van je dwergkeizer?

Ja ik had precies hetzelfde hier, had het bijna opgegeven maar geduld is echt het sleutelwoord hiermee [emoji1].

Hey Adry ik denk dat je hem niet vangt ik had ook jaren een dwergkeizer en pakte hem ook niet tot ik hem zat was en een heeeel klein vishaakje in zette met wat klijn ingevroren voer Toen was hij de sjaak en had ik hem Gr Jaap

de aanhouder wint , hier ruim een week bezig geweest om groene lipvis te vangen , gaf de vissen met pipet in de val eten , en gisteren was het bingo
~

Bijlagen

• 20151002_103048.jpg
    20151002_103048.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 29
Geduld is een schone zaak zeggen ze toch!
De dwergkeizer is gevangen. Ineens kwam hij/zij in de buurt van de vissenval en joeg
de andere vissen weg die er in de buurt kwamen.

Vervolgens ging hij/zij er in en viel het deurtje dicht.

De aanhouder wint. :)

Groet
Adri

Back
Bovenaan