U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
dat is mooi meegenomen adri..Vandaag de uitslag van weer een Triton test binnen gekregen, daar kan ik alleen maar blij van worden.
Nu was ik al blij want hoe de koralen er bij staan zegt natuurlijk al genoeg maar het
geeft me toch de bevestiging dan ik goed bezig ben en ook dat DSR gewoon goed werkt.
Dit is de nieuwe uitslag van de test http://www.a3l.nl/aqua/Triton test-11082015.pdf
Dit is de vorige uitslag van maart 2015 http://www.a3l.nl/aqua/Triton test-18032015.pdf
Alle hoog metalen zijn flink gezakt, de uitschieter was de vorige keer toch wel de jodide, deze is zelf weer binnen de marges.
groet
Adri
Even een paar voor en na foto's, niet slecht dacht ik en dat in 18 maanden tijd Full DSR en dan ook nog zonder waterwissels, lol
dat is mooi meegenomen adri..
wat geeft de jodide test van salifert aan
bij 4 min en 16 minuten.
wat is de juiste weergave bij jouw?
Hi Glenn,
ik heb twee jodide testen
1e met een expiratiedatum van 07-2016 en de andere met een expiratiedatum van 10-2017.
Ik heb zojuist 0,06 ppm I2 gedoseerd in de bak en dit na iets meer dan 5 minuten weer gemeten.
Bij 4 minuten krijg ik een uitslag van 0,01 of minder.
Na 16 minuten krijg ik een uitslag die gelijk is aan 0,06
Dit geld voor beide testen.
Kortom, er zijn meerdere batches van de Jodide test van Salifert niet OK.
groet
Adri
super gaaf Adri. Leuk je gisteren eens in t echie gezien te hebben. was gezelligVanavond wederom bij Seaflower een super mooi stuk op de kop weten te tikken.
Dit keer een mooi roze millepora met licht groene groeipunten, helaas krijg ik dit niet op de foto naar voren.
Staat net een paar uur in de bak en begint al lekker zijn harige poliepen te tonen.
Dennis, Erik, bedankt voor weer een top stuk.
![]()
![]()
En een paar nachtelijke foto's met filts
![]()
![]()
![]()
![]()
groet
Adri
super gaaf Adri. Leuk je gisteren eens in t echie gezien te hebben. was gezellig
Hey Adri mooie score gaaf stukkie hoor Gr jaap
Mooie stukken.
Heb jij nog ruimte adri ?
Is zeker een mooi stuk Adri mooie foto's ook [emoji106]��
Mooie stukken.​
Dat is een mooi pastelkleurig koraaltje! Waarschijnlijk maricultuur? Ga je nog een aangepaste strategie volgen om te proberen de kleur zo te houden? Vaak is wel het jammere van een gevarieerd lps/sps bestand dat het niet mogelijk is om te gelijkertijd voor alle koraalsoorten de optimale omstandigheden te creeren.
Ik heb het ook ooit eens niet kunnen laten zo'n mooi stukje, bijna witte millepora aan te schaffen. Als je hem nu ziet zou je niet geloven dat ie ooit bijna wit was, nu is ie diep roze. Geen ramp, is ook mooi.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.