Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Vandaag de uitslag van weer een Triton test binnen gekregen, daar kan ik alleen maar blij van worden.
Nu was ik al blij want hoe de koralen er bij staan zegt natuurlijk al genoeg maar het
geeft me toch de bevestiging dan ik goed bezig ben en ook dat DSR gewoon goed werkt.

Dit is de nieuwe uitslag van de test http://www.a3l.nl/aqua/Triton test-11082015.pdf

Dit is de vorige uitslag van maart 2015 http://www.a3l.nl/aqua/Triton test-18032015.pdf

Alle hoog metalen zijn flink gezakt, de uitschieter was de vorige keer toch wel de jodide, deze is zelf weer binnen de marges.

groet
Adri

Vandaag de uitslag van weer een Triton test binnen gekregen, daar kan ik alleen maar blij van worden.
Nu was ik al blij want hoe de koralen er bij staan zegt natuurlijk al genoeg maar het
geeft me toch de bevestiging dan ik goed bezig ben en ook dat DSR gewoon goed werkt.

Dit is de nieuwe uitslag van de test http://www.a3l.nl/aqua/Triton test-11082015.pdf

Dit is de vorige uitslag van maart 2015 http://www.a3l.nl/aqua/Triton test-18032015.pdf

Alle hoog metalen zijn flink gezakt, de uitschieter was de vorige keer toch wel de jodide, deze is zelf weer binnen de marges.

groet
Adri
dat is mooi meegenomen adri..

wat geeft de jodide test van salifert aan
bij 4 min en 16 minuten.
wat is de juiste weergave bij jouw?

Even een paar voor en na foto's, niet slecht dacht ik en dat in 18 maanden tijd Full DSR en dan ook nog zonder waterwissels, lol

18 maanden zonder wissels!? :rolleyes:.

Er stond mij wat bij dat je in het begin van het jaar een aantal flinke wissels hebt doorgevoerd van meer dan 50%. Ik heb het nog even terug gezocht, bericht 1292, pagina 52.

Maar desalniettemin, het staat er weer goed bij Adri!!! Iets om weer trots op te zijn topjes

Hi Glenn,

ik heb twee jodide testen

1e met een expiratiedatum van 07-2016 en de andere met een expiratiedatum van 10-2017.

Ik heb zojuist 0,06 ppm I2 gedoseerd in de bak en dit na iets meer dan 5 minuten weer gemeten.

Bij 4 minuten krijg ik een uitslag van 0,01 of minder.
Na 16 minuten krijg ik een uitslag die gelijk is aan 0,06

Dit geld voor beide testen.
Kortom, er zijn meerdere batches van de Jodide test van Salifert niet OK.

groet
Adri

dat is mooi meegenomen adri..

wat geeft de jodide test van salifert aan
bij 4 min en 16 minuten.
wat is de juiste weergave bij jouw?

Hi Glenn,

ik heb twee jodide testen

1e met een expiratiedatum van 07-2016 en de andere met een expiratiedatum van 10-2017.

Ik heb zojuist 0,06 ppm I2 gedoseerd in de bak en dit na iets meer dan 5 minuten weer gemeten.

Bij 4 minuten krijg ik een uitslag van 0,01 of minder.
Na 16 minuten krijg ik een uitslag die gelijk is aan 0,06

Dit geld voor beide testen.
Kortom, er zijn meerdere batches van de Jodide test van Salifert niet OK.

groet
Adri

Dit is er nu inmiddels uitgevogeld

Salifert I test
7/2016 =16min - Glenn
5/2018 = 4min OK - Glenn
07/2016= 16min - Adri
10/2017= 16min - Adri
12/2017= 4min OK - Dennistb

Vanavond wederom bij Seaflower een super mooi stuk op de kop weten te tikken.

Dit keer een mooi roze millepora met licht groene groeipunten, helaas krijg ik dit niet op de foto naar voren.
Staat net een paar uur in de bak en begint al lekker zijn harige poliepen te tonen.

Dennis, Erik, bedankt voor weer een top stuk.

28815-2.jpg
28815-3.jpg

En een paar nachtelijke foto's met filts

28815-4.jpg
28815-5.jpg
28815-6.jpg

28815-7.jpg

groet
Adri

Laatst bewerkt:
Vanavond wederom bij Seaflower een super mooi stuk op de kop weten te tikken.

Dit keer een mooi roze millepora met licht groene groeipunten, helaas krijg ik dit niet op de foto naar voren.
Staat net een paar uur in de bak en begint al lekker zijn harige poliepen te tonen.

Dennis, Erik, bedankt voor weer een top stuk.

28815-2.jpg
28815-3.jpg

En een paar nachtelijke foto's met filts

28815-4.jpg
28815-5.jpg
28815-6.jpg

28815-7.jpg

groet
Adri
super gaaf Adri. Leuk je gisteren eens in t echie gezien te hebben. was gezellig

Dat is een mooi pastelkleurig koraaltje! Waarschijnlijk maricultuur? Ga je nog een aangepaste strategie volgen om te proberen de kleur zo te houden? Vaak is wel het jammere van een gevarieerd lps/sps bestand dat het niet mogelijk is om te gelijkertijd voor alle koraalsoorten de optimale omstandigheden te creeren.
Ik heb het ook ooit eens niet kunnen laten zo'n mooi stukje, bijna witte millepora aan te schaffen. Als je hem nu ziet zou je niet geloven dat ie ooit bijna wit was, nu is ie diep roze. Geen ramp, is ook mooi. :)

super gaaf Adri. Leuk je gisteren eens in t echie gezien te hebben. was gezellig

Hi Dennis, inderdaad leuk om nu eens echt face to face to babbelen, was inderdaad gezellig!

Hey Adri mooie score gaaf stukkie hoor Gr jaap

Dank je Japie, kon hem niet laten staan

Mooie stukken.
Heb jij nog ruimte adri ?

Ehhhhhhh, niet naar vragen Glenn :) Eigenlijk niet maar voor zo'n soort maken we gewoon ruimte.
Een millepora had ik nog niet

Is zeker een mooi stuk Adri mooie foto's ook [emoji106]��

Dank je Thijs!

Mooie stukken.​

Dank je, Maverick

Dat is een mooi pastelkleurig koraaltje! Waarschijnlijk maricultuur? Ga je nog een aangepaste strategie volgen om te proberen de kleur zo te houden? Vaak is wel het jammere van een gevarieerd lps/sps bestand dat het niet mogelijk is om te gelijkertijd voor alle koraalsoorten de optimale omstandigheden te creeren.
Ik heb het ook ooit eens niet kunnen laten zo'n mooi stukje, bijna witte millepora aan te schaffen. Als je hem nu ziet zou je niet geloven dat ie ooit bijna wit was, nu is ie diep roze. Geen ramp, is ook mooi. :)

De strategie is en blijft zoals hij is, geen veranderingen dus. Het is inderdaad een mariculture stuk en heeft vrij arm gestaan, ik hoop er juist op dat hij dieper en donkerder van kleur wordt.

groet
Adri

Foto serie vervolg 3
020915-1.jpg
020915-2.jpg

020915-3.jpg
020915-4.jpg

020915-5.jpg
020915-6.jpg

020915-7.jpg
020915-8.jpg

Foto Serie vervolg 2