Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Op eerste kerstdag is de GoPro Hero 4 door de kerstman (lees kerstvrouw) bezorgd, wat een schat van een vrouw heb ik toch.

In plaats van foto's maken tijdens onze duiktrips zal ik nu ook kunnen filmen maar in het aquarium is hij natuurlijk ook goed bruikbaar.

Ik heb de GoPro 4 op een 16 mm pvc pijp gemonteerd, het is nog een beetje schokkerig maar ben wel blij om het eens van een andere invalshoek te bekijken.

groet
Adri

[video=youtube;a1qegKeEIwI]https://www.youtube.com/watch?v=a1qegKeEIwI&feature=youtu.be[/video]

Mooie film en ook zeker een goed aquarium met mooie ingegroeide dieren!

verzonden via mijn iPhone via Tapatalk

Hi Jan,

dank je voor het compliment, we doen ons best.

groet
Adri

Mooie film en ook zeker een goed aquarium met mooie ingegroeide dieren!

verzonden via mijn iPhone via Tapatalk

Op eerste kerstdag is de GoPro Hero 4 door de kerstman (lees kerstvrouw) bezorgd, wat een schat van een vrouw heb ik toch.

In plaats van foto's maken tijdens onze duiktrips zal ik nu ook kunnen filmen maar in het aquarium is hij natuurlijk ook goed bruikbaar.

Ik heb de GoPro 4 op een 16 mm pvc pijp gemonteerd, het is nog een beetje schokkerig maar ben wel blij om het eens van een andere invalshoek te bekijken.

groet
Adri

[video=youtube;a1qegKeEIwI]https://www.youtube.com/watch?v=a1qegKeEIwI&feature=youtu.be[/video]

Netjes adri,
Vooral die flower, caulastrea en de montiplaten zijn pronkstukken.

greetings, GlennF

Netjes adri,
Vooral die flower, caulastrea en de montiplaten zijn pronkstukken.

greetings, GlennF

Dank je, Glenn.

Die flower groeit echt de pan uit, zelfde als die montiplaten. Heb de die groen montiplaat al een paar keer moeten breken.
Kan je nog herinneren dat ik die groene montiplaat als klein stekje bij jou gehaald hebt nog geen jaar geleden.

Idd prachtig filmpje, Adri!
Wat knallen die montiplaten lekker qua kleur zeg! Wow!

Ze knallen inderdaad behoorlijk, er zit ook nog een fellere groene tussen en een rode maar deze worden totaal
overwoekerd door de donkere groene en de paarse.

groet
Adri

Hi Dennis, dank je!

en dat is het in het echt nog iets mooier. Ik denk dat het door mijn verlichting komt, heb alle kleuren van ATI er boven hangen en
daarnaast nog een beetje led.

En nu is het natuurlijk ook zo dat het in de bak zelf is gefilmd, dan ziet alles er toch net ff iets anders uit.
Neem bijvoorbeeld een doopvont, deze is toch het mooiste als je er van boven in kijkt.

groet
Adri

Mooie bak hoor Adri. Ziet er super uit. De kleuren zijn veel feller vergeleken met de mijne.

Dank je, Glenn.

Die flower groeit echt de pan uit, zelfde als die montiplaten. Heb de die groen montiplaat al een paar keer moeten breken.
Kan je nog herinneren dat ik die groene montiplaat als klein stekje bij jou gehaald hebt nog geen jaar geleden.

Ze knallen inderdaad behoorlijk, er zit ook nog een fellere groene tussen en een rode maar deze worden totaal
overwoekerd door de donkere groene en de paarse.

groet
Adri
Die monti's kunnen idd hard groeien.
Ik had idd een periode veel van die plaatjes gehad waarbij ze de stekkenbak uitgroeiden. Toen heb ik ook alles weggebracht, want het groeide harder dat ik kon wegdoen.

greetings, GlennF

Hi Jaap, ja die lobo vind ikzelf ook heel erg mooi en wordt ook steeds groter.

groet
Adri

:pHey Adri echt mooi man de kleuren knallen zeker ook de lobo is schitterend gr jaap

De laatste testronde van dit bijna oude jaar.

ww28122014.png

Bijzonderheden:
Weinig op aan te merken.
Po4 blijft nu goed meetbaar en stabiel, staat op de doseerpomp.
Nitraat blijft nog hangen op 5, zal de Carbon dosering wat verhogen.
Jodide is ook erg stabiel, vind een waarde van 0,03 meer dan prima.

Morgen naar Glenn om Mangaan te gaan halen en dit te gaan testen, ik zal voor het toevoegen een aantal foto's maken van de bak en vervolgens
een aantal foto's na 15, 30 en 60 minuten. En vervolgens om de dag een paar foto's.

Bevindingen zullen in de DSR rubriek gedeeld gaan worden.

groet
Adri

De laatste testronde van dit bijna oude jaar.

ww28122014.png

Bijzonderheden:
Weinig op aan te merken.
Po4 blijft nu goed meetbaar en stabiel, staat op de doseerpomp.
Nitraat blijft nog hangen op 5, zal de Carbon dosering wat verhogen.
Jodide is ook erg stabiel, vind een waarde van 0,03 meer dan prima.

Morgen naar Glenn om Mangaan te gaan halen en dit te gaan testen, ik zal voor het toevoegen een aantal foto's maken van de bak en vervolgens
een aantal foto's na 15, 30 en 60 minuten. En vervolgens om de dag een paar foto's.

Bevindingen zullen in de DSR rubriek gedeeld gaan worden.

groet
Adri

Netjes!
Hou je de Ca bewust zo laag ?

greetings, GlennF

groet
Adri

Schitterende bak Adri! Mooi om het met zo'n mooi beeld eens van dichtbij te kunnen zien!! complimenten, velen zijn jaloers op jou bak denk ik :-)

Hi Glenn,

nee, dit is gekomen doordat het slangetje van de doseerpomp niet goed gevuld meer was.

Ik heb met het rommelen en schoonmaken deze waarschijnlijk een stuk een de voorraadfles getrokken.

groet
Adri

Netjes!
Hou je de Ca bewust zo laag ?

greetings, GlennF

Hi Leon,

dank je voor het compliment.

Is niets om jaloers op te zijn hoor ;)
Dit resultaat zou iedereen kunnen bereiken en ik doe er echt niets speciaals voor.

Ik meet wekelijks de bekende waardes (Kh, Ca, Mg, I2, No3 en Po4) en ongeveer elke 6 weken alle waardes waar we binnen DSR op sturen.
Qua techniek niets bijzonders, afschuimer, ozon en UV lamp. Geen gafzakken maar watten om de opvoerpomp die ik 1x per week uitspoel
en verwissel.

Daarnaast houden twee doseerpompen de Kh, Ca, Mg, Carbon, Fosfaat en Jodide op peil.

groet
Adri

Schitterende bak Adri! Mooi om het met zo'n mooi beeld eens van dichtbij te kunnen zien!! complimenten, velen zijn jaloers op jou bak denk ik :-)

ww04012015.png

Bijzonderheden:
Maandag 29 december gestart met het toevoegen van mangaan, het enige wat opvalt is dat sommige LPS koralen zich veel groter oppompen,
dit geld ook voor de rode tepelanemoon.

groet
Adri

Wat een prachtig filmpje, Staat er netjes bij Adri!
Heb een vraagje, staan jou pompen via tijdklokken of constant te draaien.

Gr. Karel

Laatst bewerkt:
ww04012015.png

Bijzonderheden:
Maandag 29 december gestart met het toevoegen van mangaan, het enige wat opvalt is dat sommige LPS koralen zich veel groter oppompen,
dit geld ook voor de rode tepelanemoon.

groet
Adri

Is dat vergelijkbaar met wat je ziet met Fe Trace ?

Je zou moeten kijken of deze een uitwisselbaar effect hebben. Door ze een week om en om te gebruiken.
Of dat ze elkaar juist versterken.

Let ook op je aangroei op stenen en je cyano ontwikkeling in de bak.

Verder opletten op je groei en opname van fosfaat en nitraat bij gelijk blijvende dosering.

greetings, GlennF

Is dat vergelijkbaar met wat je ziet met Fe Trace ?

Je zou moeten kijken of deze een uitwisselbaar effect hebben. Door ze een week om en om te gebruiken.
Of dat ze elkaar juist versterken.

Let ook op je aangroei op stenen en je cyano ontwikkeling in de bak.

Verder opletten op je groei en opname van fosfaat en nitraat bij gelijk blijvende dosering.

greetings, GlennF
Hoi Glenn.
Denk jij dat er een verband kan bestaan in gebruik van mangaan en cyano?
Iknheb sinds gebruik van mangaan cyano in de bak als ik er zo even over terug denk.
Heb nooit echt eerder cyano gehad.kijken als ik mangaan van de doseerpomp haal of de cyano minder wordt.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan