anthony28
Commercie-vrij...
Maar toch is er ook iets vervelend te vertellen want niet alles is super gegaan de afgelopen twee weken. Ik had een fles Nyos Goldpods gekocht.
Zoals op de fles staat kan je dit gewoon direct met een pipet op de koralen spuiten, ik ben blij dat ik dit niet bij alle LPS heb gedaan anders had ik waarschijnlijk
nog veel meer stukken kwijt geraakt. Ik heb twee fungia's, een cynarina en mijn Scolymia Bleeding Apple hier mee gevoerd. De Cynarina spuugde
de goldpods na 2 minuten gelijk weer uit, volgende dag de mond wijd open. De Scolymia stond de volgende dag helemaal ingetrokken en ook met zijn mond wijd open, de fungia's
hadden het weefsel terug getrokken en op de plaats waar de goldpods hadden gezeten waren ze spierwit geworden. De Cynarina en Scolymia hebben het niet gered,
na een paar dagen waren ze van binnen uit opgelost en lag de huid/vel los over het skelet. De fungia zijn nog niet dood maar hebben het zeer moeilijk.
Zo dat is balen, en dan denk je je koraaltjes eens wat te verwennen... Heb je dit spul in de koraal mond "geinjecteerd" of losjes over de koralen gedoseerd?
(Het effect zo eens bekijkend, zou het wel eens het perfecte middel tegen glasanemoon kunnen zijn.)