Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Mogelijk zit het fosfaat als gebonden fosfaat in de stofwolk.

Neem wat water en laat het een dag bezinken. Neem dan voorzichtig een sample (zonder bezinksel) en meet die op.

Voor alle duidelijkheid... je heb niet toevallig de injectie of container waarmee je fosfaat doseert gebruikt om sample water af te nemen toch?

greetings, GlennF

..

Hi Glenn,

Je hebt zoals gewoonlijk weer helemaal gelijk, had inderdaad de spuit niet goed uitgespoeld,
zojuist een nieuwe test uitgevoerd na de spuit 10x goed doorgespoeld te hebben.

Met Red Sea nu een fosfaat van 0,08 en met de Hanna 0,11 ppm.

Pfffff, pak voor mij hart!

nee, ik heb voor de duidelijkheid een totaal ander flesje aangemaakt.
40 ml Po4 met daarbij 360 ml osmosewater.

groet
Adri

Haha...paniek om niks....

Zo zie je dat je netjes moet werken en als je logish gaat nadenken je vanzelf tot de conclusie komt wat wel en niet kan.

greetings, GlennF

Hmmmm, so true.

Ik was wel tot de conclusie gekomen dat dit eigenlijk niet zou kunnen was alleen niet zo slim
geweest om te bedenken dat ik die zelfde spuit had gebruikt om die 40 ml Po4 af te meten.

:o:o:o:o:o:o:o:o

thanx, mate

groet
Adri

Haha...paniek om niks....

Zo zie je dat je netjes moet werken en als je logish gaat nadenken je vanzelf tot de conclusie komt wat wel en niet kan.

greetings, GlennF

Hmmmm, so true.

Ik was wel tot de conclusie gekomen dat dit eigenlijk niet zou kunnen was alleen niet zo slim
geweest om te bedenken dat ik die zelfde spuit had gebruikt om die 40 ml Po4 af te meten.

:o:o:o:o:o:o:o:o

thanx, mate

groet
Adri

Volgende keer kan je vloeistoffen bij die volume beter met en precisie weegschaal afwegen. Veel makkelijker en veel nauwkeuriger en de kans op dit soort capriolen verminderen.
Alleen bij ijzer en strontium mag dit niet omdat de concentratie hoger is en dus veel zwaarder is dan 1gr per ml.

greetings, GlennF

Even twee dagen naar Valkenburg geweest (Thermea 2000 en de kerstmarkt), op de weg terug langs Breda.

Reefshop Breda en Coral and Fishstore bezocht, de laatste is toch wel een echt speelgoedwinkel voor koralen en vis liefhebber, mijn god wat een voorraad hebben ze daar.

Bij Harold en Ad (Reefshop Breda) het volgende mee genomen.

- een stek van een roze stylophora
- een stek van een geel/gouden tricolor met blauwe top en groene poliepen
- een ricordea oor
- een roze montipora

De roze stylophora, montipora en ricordea zijn behoorlijk van kleur af vanwege zeer laag nitraat en fosfaat.

Bij CFS

- een tubastrea (aardbeikoraal), ik weet dat het een moeilijke soort is en dat deze wat werk verlangt
- en een onbekende acro stekje.

groet
Adri

Even twee dagen naar Valkenburg geweest (Thermea 2000 en de kerstmarkt), op de weg terug langs Breda.

Reefshop Breda en Coral and Fishstore bezocht, de laatste is toch wel een echt speelgoedwinkel voor koralen en vis liefhebber, mijn god wat een voorraad hebben ze daar.

Bij Harold en Ad (Reefshop Breda) het volgende mee genomen.

- een stek van een roze stylophora
- een stek van een geel/gouden tricolor met blauwe top en groene poliepen
- een ricordea oor
- een roze montipora

De roze stylophora, montipora en ricordea zijn behoorlijk van kleur af vanwege zeer laag nitraat en fosfaat.

Bij CFS

- een tubastrea (aardbeikoraal), ik weet dat het een moeilijke soort is en dat deze wat werk verlangt
- en een onbekende acro stekje.

groet
Adri
We kijken uit naar de foto's

ww14122014.png

Bijzonderheden:
Po4 weer terug gezakt naar 0, heb de dosering op de pomp iets verhoogd.
Carbon dosering ook iets verhoogd om te proberen het Nitraat terug te krijgen naar 1.

Even een beginnersvraagje, maar wat is de reden dat jij je KH op 7 instelt ?

Verzonden zonder hinder van enige vorm van kennis!

Hi Marc,

ik blijf last houden dat bepaalde acro soorten verbleken en weefsel verliezen van onderaf.
Het schijnt zo te zijn dat acro's het moeilijker hebben bij een hogere Kh.

Na overleg met Glenn hebben we besloten om voorlopig de Kh op 7 te zetten.
Tevens ga ik me fosfaat tussen de 0,06 en de 0,08 sturen en de nitraat probeer ik terug te zetten naar 1

Verder ga ik deze week weer een Triton test weg sturen, als ik dan wederom de zware metalen hoog test dan
weet ik waarschijnlijk waar het vandaan komt.

Ik haal mijn osmosewater bij een garagebedrijf, dit is een vulpunt voor de glazenwassers hier in Den Haag.
Maar van de week viel bij mij ineens het kwartje, garagebedrijf, auto reparaties, zware metalen en andere vervuiling.

Kortom, of ik moet een eigen osmoseapparaat gaan aanschaffen of ik moet een andere leverancier voor mijn Osmosewater zien
te vinden.

groet
Adri

Even een beginnersvraagje, maar wat is de reden dat jij je KH op 7 instelt ?

Bedankt voor de uitleg, maar heb je dan geen problemen om je ph goed te houden. Ik had begrepen dat de kh en ph nogal samenhingen

De tijd zal ons het leren ;)

Bedankt voor de uitleg, maar heb je dan geen problemen om je ph goed te houden. Ik had begrepen dat de kh en ph nogal samenhingen

Ik haal mijn water in de plaspoelpolder Adri bij een glazenwassersbedrijf en daar kan je 24 uur per dag terecht bij een automaat waar 1€ in moet.
Gr.Appie
Hi Marc,

ik blijf last houden dat bepaalde acro soorten verbleken en weefsel verliezen van onderaf.

Tevens ga ik me fosfaat tussen de 0,06 en de 0,08 sturen en de nitraat probeer ik terug te zetten naar 1

Verder ga ik deze week weer een Triton test weg sturen, als ik dan wederom de zware metalen hoog test dan

Ik haal mijn osmosewater bij een garagebedrijf, dit is een vulpunt voor de glazenwassers hier in Den Haag.
Maar van de week viel bij mij ineens het kwartje, garagebedrijf, auto reparaties, zware metalen en andere vervuiling.

Kortom, of ik moet een eigen osmoseapparaat gaan aanschaffen of ik moet een andere leverancier voor mijn Osmosewater zien
te vinden.

groet
Adri

Ik haal mijn water in de plaspoelpolder Adri bij een glazenwassersbedrijf en daar kan je 24 uur per dag terecht bij een automaat waar 1€ in moet.
Gr.Appie
Ja daar haal ik mijn water om aan te vullen ook. Ik kreeg de tip een jaar terug van Jaap. Ik moet zeggen ben erg tevreden over dit water.

Mooie bak!

Hi Marc,

te vinden.

groet
Adri

Ik hoop voor je dat een lagere KH de oplossing is voor het probleem. Een triton test zou grotendeels uit kunnen sluiten dat je geen tekortkomingen hebt of excessen van metalen. Immers wie weet hoe lang dat osmoseapparaat er al hangt en hoeveel liters er al doorheen zijn gekomen of wanneer de filters voor het laats vervangen zijn. Ik zou gewoon een osmose apparaat kopen als ik jou was. Zo duur zijn die dingen niet bij osmoseapparaat.nl.

Succes.

Ik zal van de week eens langs rijden en daar gaan kijken.

Ik heb ook nog een andere optie, de oefenruimte van mijn bandje is binnen in een loods en kantoor van een schoonmaakbedrijf.
Hier hebben ze een groot en industrieel osmoseapparaat hangen, net nieuw.
Ik zal binnenkort eens aan de eigenaar vragen welke filters hij allemaal hebt meedraaien.

Het voordeel hiervan is dat het allemaal hier bij me om de hoek is.

Dank jullie.

groet
Adri

Ja daar haal ik mijn water om aan te vullen ook. Ik kreeg de tip een jaar terug van Jaap. Ik moet zeggen ben erg tevreden over dit water.

Dus Adry hiphop heel goedkoop 80 litrvoor 2 euries

Moet alleen nog een x een stuk slang regelen Jaap met snel sluiting voor daar

Back
Bovenaan