U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Nee klopt. Ik heb een stukje mogen proberen op wat rommel dat ze daar hadden liggen. Gelukkig werk ik daar niet, dan waren er wat meer Titanic achtige scenario's geweest. Inderdaad petje af voor dit soort vaklui.Ziet er goed uit zeg! Mooi stukje vakwerk dat aluminium frame! Aluminium lassen is niet gemakkelijk, petje af..![]()
Klopt helemaal! Ik ga het eens met een refugium proberen. Nooit gehad maar in hoor en lees her en der dat het goed werktPrachtig kleurtje blauw, ben ik gek op
.
Ik neem aan dat je zonder afschuimer gaat werken ? , in je sump mis ik nl een vak waar je opvoerpomp apart in staat.
Zonder dat aparte vak krijg je nl nooit het water op een constant niveau waar de afschuimer in hoort te staan.
Grtz jack
Die gaat daarna nooit meer aan tot je een knop indrukt. Zodat ik kan kijken wat gebeurd. Hij slaat die "state" ook op in zijn flash, die hij altijd bij herstarten als eerste in leest. Dan gaat hij dus ook niet toch ineens lopen op het moment dat hij afgeschakeld zou worden en er dan een stroomonderbreking van het net plaats vind en deze dan weer opnieuw opstart.Hoe word de pomp dan weer ingeschakeld na het uitschakelen door de float switch? Ik denk persoonlijk dat dit best wat risico met zich mee brengt en een float switch die veel af zal slaan.
Als ik zie hoevaak ik mijn noodoverloop gebruik (als is het maar zeer minimaal) dan moet ik er niet aan denken wat er gebeurt als ik die niet zou hebben.
Ik denk dat je de oplossing meer moet zoeken in de hoek van 1-10V aansturing van je opvoer aan de hand van verschillende waterhoogtes.
Ja dat vind ik ook. De overloop moet nog wat beter ingeregeld worden zodat het water minder hoog staat. Geen idee of kruipen van water en zout problemen gaat geven.De blauwe achterwand vind ik mooi, ik heb hem ook maar dan van folie.
Als ik kijk naar de bovenrand daarvan bij je bak zit die dichtbij het water.
Zou de verf in de loop van de tijd niet afbladderen in verband met het zoutwater dat daarop valt of kruipt?
Nee voorlopig nog niet. Ik ben niet van plan hele ingewikkelde koralen te gaan houden. Steeds als ik dat probeer leggen die het loodje. Ik hou het voor nu een beetje bij simpele lps, leders en zoanthussen, dus dan zal deze verlichting hopelijk voldoende zijnHeb zelf nog nooit een noodoverloop gehad, ook nooit nodig gehad (gelukkig)
Ga dat wel toepassen als ikzelf weer een aquarium bouw.
Ga je er nog extra verlichting boven doen?
Zeker. Ik heb nu een andere micmol op een andere bak en die gaat prima (zo'n platte). En degene die je hier op de foto ziet heb ik ook al een tijd gebruikt. Goeie lamp, weinig op aan te merkenBulk reef supply biedt ook de Micmol lampen aan onder de naam Aquamaxx. Je kan daar nog wel wat reviews lezen. Volgens mij ook wel een prima lamp voor wat je wil.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.