U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Gaat prima zo , aan t einde van de week een kleine wissel van 10% en blijven meten tot je weer rond de 7.5 a 8 kh zit.KH gezakt naar 14,5 gisteren avond. We wachten rustig verder.
Rustig aan laten zakken meer als 1 kh per dag vinden ze niet fijn dus gaat best zo.Het,
Gisteren nog gemeten. Het daalt traag maar gestaag. kH zit nu op 13,1. Direct een water verversing erachteraan gedaan van 38 liter (+-15/20%). We wachten rustig verder.
De koralen lijken het te waarderen
Precies. Dat dacht ik ook. Ga nog minstens een week zo door, en ik vermoed nog langer op dit tempo. Houd wel het calcium en magnesium in de gaten, dat die niet ineens te ver gaan zakkenRustig aan laten zakken meer als 1 kh per dag vinden ze niet fijn dus gaat best zo.

Haha ja klopt. Die heb ik al een tijdje. Had zelfs een vijlvis toegevoegd en die vind alles lekker behalve aptaisiaMooi dat niks doen je ook rust geeft
Maar als je toch écht de behoefte hebt om je hand in de bak te doen mag het zijn om de aiptasia te verminderenverder goed op weg
![]()
Ook die heb ik nu al 3 keer geprobeerd in 2 verschillende aquaria. Doen er niks mee en vraten vervolgens mn koralen op.Lysmata wurdemanni garnalen. Ik heb er eigenlijk nog nooit gehad die ze niet aten. Wel voor de grotere exemplaren kiezen want ik heb ze wel eens weten verdwijnen (gegeten worden?)

Dat klopt.Verbruik is niet zo hoog, wat water wisselen werkt voorlopig dan wel. Voor Acropora heb je een stabiele bak nodig, zou die voorlopig nog laten liggen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.