Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

115l zeewater

Nu valt me pas op dat bij uw metingen de po4 ontbreekt.Toch een belangrijke meting hier,dacht ik.Ik hoop dat de vissen geen vervuilers zijn maar algeneters.

Wordt het toch nog lente;)?

Mathijs zei:
Er zitten twee kleine amphiprion ocellarissen in en een salarias.
Fosfaat ontbreekt inderdaad, hier heb ik geen testsetje van.
Hey,

Misschien toch raadzaam om er toch eentje in huis te halen. Fosfaat is best niet meetbaar in je bak. En nu heb je er geen idee van hoe hoog, of laag, je fosfaat-gehalte ergens zit. Kan misschien wel eens de oorzaak zijn van je "groene" bakje ...

Mark

Nou Mathijs, Gefeliciteerd met de eerste bewoners :D

Ga inderdaad maar eens een fosfaat test aanschaffen, en nu eerst een aantal koralen (filters) erin.
Maar vooral eerst even genieten he :p Het wordt Lente (en dat hoop ik echt voor je)

Groetjes, en tot gauw als je je stekken komt halen :D

Hoe is het met de helderheid van het water?

Ik had dezelde symptomen, na 4 weken 1 u perdacht het licht aan, en een MTT1 schuimer op nog geen 300 liter. en het is weer helder!

Kijk aan mooizo!
nu is het toch een stuk plezieriger en leuk om naar te kijken.

Da's goed om te zien ,Mathijs!!!Tijd om te genieten:D

Klopt volledig! :D

Ik hoop dit weekend een bodem te kunnen gaan kopen en in de paasvakantie hier en daar eens langs te gaan voor stekjes.

Waar ik nog van droom voor in de toekomst:
  • zandfilter
  • 2*24 watt extra
  • nieuwe opvoerpomp (deze maakt veel te veel geluid)
  • controller voor stromingspomp
  • planktonreactor
Maar eerst even wat visjes en koraaltjes kopen. :goed:

Een zandfilter?

Bijzonder, welke voordelen moet dat gaan geven? ben zeer benieuwd.
Wordt niet veel toegepast, alleen de Amsterdamse waterleverancier gebruikt de duinen en enkele dierentuinen hebben geloof ik zandfilters. Maar voor kleine aquaria heb ik er nog nooit van gehoord.

Gr, Wim.

Ziet er goed uit Mathijs...........opbouw spreekt mij wel aan ;) !!

Wim, voordelen? Extra biologisch volume, creeren van massa's kleine bacterien. Karl heeft er nu een ingezet en ik ga volgen wat er allemaal verbeterd.
Pieter heeft er ook een staan, en zijn bak ziet er toch vrij goed uit. :rolleyes: ;)

Manual, thnx.

Joeri, PB! :)

Ahja, kalkalgen beginnen eindelijk te groeien!

Het ziet er weer super uit Mathijs :goed:

Nu kun je eindelijk die mooie opbouw weer zien, dat is echt een stukje vakwerk hoor :D

Hier staan ook nog steeds stekken voor je, als je je rondje hebt gemaakt is je bakje al een heel eind gevuld denk ik :D

Groetjesss

Back
Bovenaan