Vandaag mijn zeoliet met een korrel grootte van 8-16mm mogen ontvangen uit Duitsland.
Het is maar een klein zakje van 10 kg

:biggrin:... Genoeg voor de komende 2 jaar

...
Was er klaar mee om 11.50 euro per kg te betalen...
Bekijk bijlage 328109
Deze zeoliet zit nu een maand in mijn DIY reactor, en werkt dus net zo goed als die van KZ. Ik heb krijg dagelijks een goede opbrengst aan mulm, de PO4 blijft onmeetbaar en de NO3 is ook nagenoeg 0,0 (streef 0,0~0,02 max door toevoeging). Nog twee weken en ik ga mijn stenen weer vervangen.
Mijn schema is al een tijdje;
- Stenen vervangen tussen de 6-7 weken
- Kool vervangen om de 3-4 weken.
- Zeozym wekelijks een half schepje
- Wekelijks 0,2ml strontium
- Wekelijks 6 druppels Home Brew ("zeofood")
- Wekelijks 2 druppels jodium
- Dagelijks s'morgen en s'avonds stenen flushen
- Wekelijks 4 druppels zeobak (wordt binnenkort vervangen door microbe-lift)
De strontium, jodium en mijn home brew mix ik altijd met 1ml coral snow in 1 glas water uit de bak. Dit aangemaakte spul laat ik altijd een dag staan. Ik mix overigens alles van begin af aan al met coral snow.
De afschuimer heb ik altijd zo staan dat ik een donkere thee kleurige substantie krijg. Het zit dus tussen een beetje tussen nat en droog in. Mijn afschuimer beker moet ik tegenwoordig om de drie dagen legen, ik heb dan ca. 300~350 ml aan troep.
Zoals eerder geschreven ga ik binnenkort zeobak vervangen voor Microbe-lift Nite Out II. Hierin zitten de bacterie stammen (Nitrosomonas, Nitrospira en Nitrobacter) die verantwoordelijk zijn voor de stikstofkringloop. Eens kijken of dit product de zeobak zou kunnen vervangen. Als het niets is, kortom ik krijg niet dezelfde hoeveelheid mulm, dan gaat het bij een maat van mij de vijver in :biggrin:.