Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Buitenkant ramen schoonmaken

SergejX

Senior Forumlid
Hi,

Heeft er iemand tips om de buitenkant van de bak schoon te maken en dan vooral ontvetten.

Ik heb 3 kleine kinderen die graag met hun plak handjes aan de bak zitten.
Er zitten dus aardig wat vette plekken op de ruiten.

Hoe kan ik dit het beste schoonmaken, want alleen met osmosewater krijg ik het niet schoon en glassex lijkt me ook niet verstandig.

Thanks! :D

Osmosewater met een scheutje azijn en ammonia werkt hier goed.

Idd zelfde als Onno, werkt perfect.

Ik gebruik in het geval van kinderhandjes vaak van die glas- en spiegeldoekjes. Dan hoef je in ieder geval niet te sprayen zodat er niks in de bak komt.

Voor groot poetswerk gebruik ik warm water met een beetje Dreft en een trekker.

Dat van de kranten had ik al eens vaker gehoord alleen nog nooit geprobeerd.

Ik ben ook als de dood om iets chemisch te gebruiken. Ik ben bang dat de lucht in het water trekt of zo. Daarom ben ik op zoek naar natuurlijke producten die ontvetten of in ieder geval niet schadelijk voor de bak zijn.

Er zitten hier al genoeg bruikbare tips die ik eens ga proberen.

Bedankt iedereen! :)

Ik gebruik gewoon zo schoonmaak spray:rolleyes: Zorg er wel voor dat ik het niet bij de rand spray, maar meer in het midden zodat het niet in de bak kan komen.

Maar de oude kranten van Leonardo's oma werken inderdaad nog altijd het beste ;).

Dat zijn dan wel heel oude kranten ;) waarschijnlijk uit de jaren '60 of nog ouder, zijn die dan nog na te bestellen :)
(inkoppen kan gaat me nog redelijk goed af)

Iedereen is hier altijd panisch dat er wat met de bak gebeurd. (ikzelf ook hoor :))
Maar wat voor ongelukken zijn jullie dan tegen gekomen, of overkomen?
Ik heb zelf een open bak, en heb al menig ding gedaan, waar anderen waarschijnlijk niet aan moeten denken. :eek:
Gelukkig heb ik er nooit narigheid van gehad.
Een kleine opsomming:

Geurkaarsen
Wierrook
Geurtjes voor in het stopcontact
Met vrienden het huis blauw paffen
Schilderen (wel met ramen open, en schuimer uit)
Koken (bak staat 2,5 meter van de keuken)
Glassex (gewoon sprayen op de voorkant van de bak)

En last, but not least
Roxasect vliegenspray gebruikt, wegens vliegen plaag, veroorzaakt door de buren, die er later zijn uitgezet.
De bak afgedekt, mijn vogels de kamer uit, ramen open, schuimer uit, en op goede hoop.....
(je moet toch wat, als je huis eruit gaat zien als een vliegen kwekerij)

Gelukkig heeft mijn bak er nooit hinder van ondervonden, maar met de Roxasect kneep ik hem toch wel eventjes.

Zijn er dingen waarvan jullie zeker weten dat het niet kan. :confused:
Dan ga ik die alvast niet uitproberen.

Back
Bovenaan