U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Zo dat is weer een leuke verandering! Ga je de ombouw ook met steen strips maken zo als op je tekening?
Ga je de pilaren zelf maken of koop je die?
Gr. Jeroen
Hey Marco, bedankt! Heb er erg veel zin in
Bedankt Bas, van mijn part gingen we tot 60 cm diephelaas was dit het maximale wat ik eruit heb gekregen. Elke cm extra in diepte moeten we van de woonkamer afpikken vandaar... ik heb er vrede mee.
Gelukkig zal het vanwege de doorkijk toch wat dieper lijken, maar heb er wel erg over getwijfeld. Na wat meer bakken gezien te hebben met vergelijkbare maten lijkt het toch wel "werkbaar" te zijn met deze diepte.
Het idee is om een open opbouw te creëren, 2 of 3 pilaren en bij de overloop wat "opgestapeld" steen.
Ik hoop ergens midden februari te beginnen met verbouwen, maar eerst even kijken of ik mijn eigen bak verkocht krijg.
Zo dat is weer een leuke verandering! Ga je de ombouw ook met steen strips maken zo als op je tekening?
Ga je de pilaren zelf maken of koop je die?
Gr. Jeroen
Ken het...afmetingen van mijn nieuwe bak moeten ook nog door de ballotage commissie... Begon met de bak van 1 mtr 30 en probeer er nu 15 cm bij te smokkelen inclusief overloop/ombouw.. haha
Ik denk dat 45 cm diep ook best gaat werken..kijk bijvoorbeeld maar naar de bak van Miranda (Taurus). Ondanks de ondiepe bak heeft ze toch een werkelijk prachtige opbouw weten te maken. Dus werkbaar is het zeker!! Ben benieuwd naar hoe jij de pilaren gaat maken!
Succes in ieder geval!

Bedankt!
Nog 1tje danwilde hem al eerder maken, maar zn poliepen stonden nog niet goed open.
Bekijk bijlage 316806
Mooi! topjes
Turbinaria?
Jep!
Een mooi exemplaar en zit goed in de groei!
weer even een update mbt het nieuwe "in de wall doorkijk" project.
De bak is besteld en wordt naar verwachting over +- 2 weken geleverd.
Dit weekend gaan we het frame bouwen en de muur eruit slopen.
Ook alvast een nieuw zonnenbankie opgehaald voor de nieuwe bak waar de koraaltjes van gaan smullen![]()
Mede mogelijk gemaakt door gewaardeerd forumlid, bedankt Sander, echt top!
Ziet er top uit jeffery!! geniet van de mooie lamp dat heb ik ook gedaan al is het maar ff geweest..heb nog nooit zo mooie bak gehad en de HQI maakte het helemaal af!! vind de schittering het moois onder HQI dan led...
veel geluk ermee blijf je volgen
gr
sander
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.