Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

SaltLake in SweetLakCity

DSC03125.jpg

Bijlagen

• DSC03105.jpg
    DSC03105.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 14
Je koraal ziet er goed uit en mooi op kleur! Is je borsteltand een beetje rustig of agressief?heb je
Mooie tubenaria heb je!!

Gr. Jeroen

Mooi plaatjes uit het Zoetermeerse! Gaaf hoor!

uitsteeekend

Ziet er nog altijd goed uit!

ziet er super uittopjes

gr
sander

Je koraal ziet er goed uit en mooi op kleur! Is je borsteltand een beetje rustig of agressief?heb je
Mooie tubenaria heb je!!

Gr. Jeroen

Thnx allen!action
Borsteltand is nu totaal niet agressief "meer".
Alleen toen ik de gele dokter erbij plaatste werd deze flink opgejaagd door beide dokters(borstel en gestreepte zeilvin) en waren zeer agressief.
S'avonds had de gele dokter geen vin meer over en lag snel "ademend" in een hoekje terwijl de dokters aan het pikken waren op hem. Eerlijk gezegd gaf ik hem geen hoop meer.
Toen heb ik de gele eruit gehaald en in de sump geplaatst.
daar kon die op adem komen en at ook gewoon.

Na 3 dagen heb ik de borsteltand dokter bij hem in de sump geplaatst en dat ging goed.
3 dagen later de gestreepte zeilvin dokter erbij in de sump en dat bleef ook goed gaan.
weer 3 dagen later de gele dokter terug in de bak zodat hij zijn territorium kan maken.
na 1 dag de gestreepte zeilvin terug en de dag erop de borsteltand terug.
Misschien een risico omdat het behoorlijke stress met zich mee brengt bij de vissen, maar nu uiteindelijk zwemmen ze constant met z'n 3en door de bak en bleek dus de juiste zet geweest te zijn.
Bizar hoe dat gaat in de vissenwereld, van de 1 op andere dag grootste vijandop het muil tot beste maatjeskissme

Eindelijk binnen, bewonder de nieuwe aanwinst!
Hij is een beetje lastig op foto te krijgen, maar een prachtig beestje:o:p
IMG_5464.jpg
IMG_5540.jpg
foto 1.jpg

Kijk dat is een mooi visje!!

Gr. Jeroen

Eindelijk af van die irritante stopcontacten. Vandaag 3 maal power manager systeem binnen gehad uit Duitsland(helft goedkoper als nl :) vrijdag besteld dus erg snel!!

image-3706204358.jpg

Kijk dat is een mooi apparaat!! Kan je mij via pb sturen waar je hem besteld heb?

Gr. Jeroen

Even quick en dirty geinstalleerd.
2 kabels redde het niet en zou ik moeten verlengen.
Verder ben ik bezig met voorbereidingen van een nieuw project waar ik dan een mooi kastje bij wil maken waar deze instaan en alles netjes gelabled wil hebben.

Hier een foto van hoe het nu staat.
en alvast een teaser van het nieuwe project :p
IMG_5720[1].jpg
schets aquarium.jpg

Ziet er goed uit al!!
Als je je tubenaria een keer stekt..... Hou ik me aan bevolen;)

Fijne jaar wisseling!

Gr. Jeroen

Even quick en dirty geinstalleerd.
2 kabels redde het niet en zou ik moeten verlengen.
Verder ben ik bezig met voorbereidingen van een nieuw project waar ik dan een mooi kastje bij wil maken waar deze instaan en alles netjes gelabled wil hebben.

Hier een foto van hoe het nu staat.
en alvast een teaser van het nieuwe project :p
Bekijk bijlage 314215
Bekijk bijlage 314216

Eigenlijk boots je hier een dj switch na, niet? Geeft volgens mij hetzelfde effect..
Maar ziet er netjes en overzichtelijk uit! topjes

Laatste 2 zijn verlengd en ook aangesloten, m'n oude systeem kan afgekoppeld worden!

Ziet er goed uit al!!
Als je je tubenaria een keer stekt..... Hou ik me aan bevolen;)

Fijne jaar wisseling!

Gr. Jeroen

Ik houd het in gedachte, voor nu mag deze nog eerst even flink groeien:cool:

Eigenlijk boots je hier een dj switch na, niet? Geeft volgens mij hetzelfde effect..
Maar ziet er netjes en overzichtelijk uit! topjes

Thnx!
Ik weet niet precies wat je met een dj switch bedoeld, maar denk het wel:p.
Inrincipe is het gewoon een stekkerdoos met knopjes om de apparaten aan en uit te schakelen haha.
Maar wel erg handig moet ik zeggen. Ik had altijd de stopcontacten in de sump ruimte en als een apparaat even uit moest was het stekkers trekken, die dan ook wel weer eens in de sump wilde vallen:eek:.
Dus voor gemak, overzicht en veiligheid(stekkers niet meer in sump ruimte) een ideaal apparaat.

Hier nog wat foto's:
Zoals ik dus al zei, bij het nieuwe project komt het allemaal netjes in een kastje en gelabled :P ook wil ik de verschillende systemen over verschillende groepen plaatsen en een manier vinden om de wirwar van kabels wat overzichtelijker te krijgen, iemand suggesties?

IMG_5732.jpg

IMG_5734.jpg

alles leeg :)
IMG_5735.jpg

:p

sketch_1.png

sketch.jpg

sketch_4.png

Bijlagen

• sketch_2.png
    sketch_2.png
    148,5 KB · Weergaven: 17
Het hoge woord is eruit! De vrouw heeft ingestemd met de nieuwe bak :)
De maten worden 195*45*60 doorkijk in de muur zoals hierboven getekend, de overloop zal over de hele diepte van 45 cm lopen met een breedte van 15 cm.
Zal nog wel even duren, nog veel voor te bereiden!
To be continued....

Het hoge woord is eruit! De vrouw heeft ingestemd met de nieuwe bak :)
De maten worden 195*45*60 doorkijk in de muur zoals hierboven getekend, de overloop zal over de hele diepte van 45 cm lopen met een breedte van 15 cm.
Zal nog wel even duren, nog veel voor te bereiden!
To be continued....

Gaaf! Kan je niet net iets dieper gaan qua bak of past dat niet in de woonkamer? Wel leuk project! Enig idee op welke termijn je ongeveer kan starten?

Gaaaaaaaaf !!!;)
Hey Marco, bedankt! Heb er erg veel zin in :P

Gaaf! Kan je niet net iets dieper gaan qua bak of past dat niet in de woonkamer? Wel leuk project! Enig idee op welke termijn je ongeveer kan starten?
Bedankt Bas, van mijn part gingen we tot 60 cm diep :) helaas was dit het maximale wat ik eruit heb gekregen. Elke cm extra in diepte moeten we van de woonkamer afpikken vandaar... ik heb er vrede mee.
Gelukkig zal het vanwege de doorkijk toch wat dieper lijken, maar heb er wel erg over getwijfeld. Na wat meer bakken gezien te hebben met vergelijkbare maten lijkt het toch wel "werkbaar" te zijn met deze diepte.

Het idee is om een open opbouw te creëren, 2 of 3 pilaren en bij de overloop wat "opgestapeld" steen.
Ik hoop ergens midden februari te beginnen met verbouwen, maar eerst even kijken of ik mijn eigen bak verkocht krijg.

Back
Bovenaan