Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Hij heeft in ieder geval genoeg te eten gehad, anders had je hem wel eerder zien bovenkomen.....:p

Marcel hij is weer met de noorderzon vertrokken,ik ben vannacht laat thuis gekomen en heb nog wel een paar kleine wormpjes zien kruipen.dus er is nog wel eten voor hem :)!!

Grt,

Martin.

De bak blijft het goed doen.De koralen zijn mooi op kleur en groeien goed.Wat de vissen betreft is het een stuk rustiger geworden nu de blauwe dokter er uit is.Ik ga voorlopig nog niet over op led!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 013 [].JPG
    013 [].JPG
    175,9 KB · Weergaven: 59
  • 014 [].JPG
    014 [].JPG
    114,2 KB · Weergaven: 49
  • 019 [].JPG
    019 [].JPG
    121,1 KB · Weergaven: 50
  • 022 [].JPG
    022 [].JPG
    106,4 KB · Weergaven: 84
Ziet er goed uit Martin ;)

na al die jaren en nog zo draaien! heel erg knap!

Dankje Arjen!

Wat zullen die twee jaar voor jou nog lang duren voor je weer met een bak begint ?

Grt,

Martin.

Dankje Arjen!

Wat zullen die twee jaar voor jou nog lang duren voor je weer met een bak begint ?

Grt,

Martin.

Komt goed Martin, kan in ieder geval alles rustig plannen. en de vele bezoekjes aan hoaksebarge geeft ook voldoening :o als jullie weer een tripje hebben hoor ik het graag ;)

Komt goed Martin, kan in ieder geval alles rustig plannen. en de vele bezoekjes aan hoaksebarge geeft ook voldoening :o als jullie weer een tripje hebben hoor ik het graag ;)

Arjen ik laat van me horen als het zo ver is,maar eerst ga ik vrijdag een weekje met vakantie :p!!

Grt,

Martin.

wat een gezonde grote stukken zeg!! prachtig martin;)

gr
sander

Sander hier voor heb ik ook veel geduld moeten opbrengen,maar ik doe het nog steeds met liefde omdat het voor mij een mooie hobby is :p!!

Grt,

Martin.

He Martin, dat het prachtig is wist je al;)

Wat voor koraal zien we op de 1e foto (van 16.34u)
Gr. Marijn

Dankje Marijn,

Op die foto staat een Galaxea fascicularis,een heel mooi koraal wat veel bewegingen maakt in het water.Het is net of er allemaal hele kleine lampjes op de puntjes zitten.Met name s`avonds als het licht wat minder wordt dan is dit heel mooi om te zien!!

Grt,

Martin.

De fungia heb ik van de bodem verplaatst en iets hoger gezet bij de lobo.Hier heb ik wat ruimte gemaakt zodat hij daar mooier uit komt vind ik zelf!!

Grt,

Martin.

Prachtige bak hoor ! , vrgr Jack

Het blijft een topbak! En een leuke verandering, zal wel even wennen zijn nu de Dokters weg zijn...

Dankje Jeck en Bas,

Alle dokters zijn nu uit de bak,Dit was ook nodig omdat er niet genoeg ruimte meer was voor grotere vissen.Dat geeft een stuk rust voor de kleinere soorten die het echt naar hun zin hebben.Er moeten er nog een aantal bijkomen deze of volgende week,ik ben er nog niet uit welke het gaan worden!!

Grt,

Martin.

Wat overweeg je voor vissen Martin? En ga je het grazen niet missen, of zet je extra slakken en zeeegels in?

Wat overweeg je voor vissen Martin? En ga je het grazen niet missen, of zet je extra slakken en zeeegels in?

Veel te grazen hadden ze niet Tanne,alleen maar donderjagen met alkaar uit verveling.Ik wil zo wie zo geen zeeegels in de bak,ook niet nodig denk ik.De stenen zijn schoon en zijn mooi begroeit met kalkalgen.Er zitten nog een paar slakken in en die houden de boel wel schoon!
Wat de vissen betreft ga ik eerst even kijken over de grens bij een groothandel !!

Grt,

Martin.

De lobo blijft er nog steeds gespannen bij staan,het wordt alles maar groter :cool:!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 002 - kopie [].JPG
    002 - kopie [].JPG
    126,5 KB · Weergaven: 46
De kleine favia heeft na ongeveer vier maand nu ook een skelet gevormd.Daar door is hij ook wat zwaarder geworden zodat hij door de stroming beter op zijn plaats blijft liggen.Hij is al flink gegroeit en telt nu 14 poliepen.Op de foto ligt hij nog in de schelp maar binnen kort krijgt hij een andere plek!!

Grt,

Martin.

Bijlagen

• 003 [].JPG
    003 [].JPG
    86,4 KB · Weergaven: 50
De bak blijft het goed doen,hierbij een paar foto`s!!

Bijlagen

• 009 [].JPG
    009 [].JPG
    118,7 KB · Weergaven: 38
  • 011 [].JPG
    011 [].JPG
    120,6 KB · Weergaven: 35
  • 012 [].JPG
    012 [].JPG
    146,8 KB · Weergaven: 39
  • 008 [].JPG
    008 [].JPG
    166 KB · Weergaven: 45
Die gele tubinaria?? En dat kristalkoraal blijven geweldig mooi! Net als de rest van de bak!

Ps Binnenkort keer koffie?

Die gele tubinaria?? En dat kristalkoraal blijven geweldig mooi! Net als de rest van de bak!

Ps Binnenkort keer koffie?

Laat maar een keer horen Bas!!

Back
Bovenaan