Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

mooie nieuwe aanwinsten weer Marc :) Zoek ook nog een leuk iets voor op de bodem, heb mooie fungia's gezien in 2 kleuren maar die kan ik maar niet in de winkel vinden op de een of andere manier haha. Van de andere kant zie je dat niet goed bij mijn bak denk dus of het ook echt nut heeft is een tweede ;) Hoe doet je vis het?

mooie nieuwe aanwinsten weer Marc :) Zoek ook nog een leuk iets voor op de bodem, heb mooie fungia's gezien in 2 kleuren maar die kan ik maar niet in de winkel vinden op de een of andere manier haha. Van de andere kant zie je dat niet goed bij mijn bak denk dus of het ook echt nut heeft is een tweede ;) Hoe doet je vis het?

De vis doet het prima. Echt weer een aanwinst voor mijn bak. Fungia's zijn dankbare koralen en niet moeilijk voor op de bodem. Ik heb er 3 (oranje,groen en paars/groen).

Maandelijkse update.............

Bijlagen

• Herschaalde kopie van IMG_1166.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_1166.jpg
    142,5 KB · Weergaven: 42
  • Herschaalde kopie van IMG_1167.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_1167.jpg
    143,4 KB · Weergaven: 43
Bij de volgende update zal de bak er anders uitzien. Aanstaande vrijdag komt Erik en gaan we de boel eens drastisch aanpakken..... Flink snoeien en verbouwen.

Ik ben benieuwd Mark..
Het heeft mij een half jaar geleden een hoop goed gedaan..
Bak staat er beter bij dan ooit te voren...

Ik ben benieuwd Mark..
Het heeft mij een half jaar geleden een hoop goed gedaan..
Bak staat er beter bij dan ooit te voren...

De indeling/opbouw blijft grotendeels intact, dus het zal niet zo rigoreus aangepakt worden als bij jou Dennis:cool:. Wel moet ik op sommige plaatsen flink snoeien en sommige koraaltjes krijgen een ander plekje om deze ook weer een kans te geven, want die zijn nu wat ondergesneeuwd door de grotere en sneller groeiende exemplaren.

Hey Mark
Hoe gaat ie vind je het niet zonde van je bak hij staat er super bij
Mooi vol.
Gr. Bas

Hij raakt een beetje te vol Bas. Ik wil andere koraaltjes ook de kans geven:p.

BTW we moeten nog steeds een keer afspreken binnenkort:cool:.

Hey Mark
ja moeten we zeker ff doen.
Ik heb voor jou ook nog een stukje staan van de roze stylo
Hij is niet zo super groot want kreeg hem niet zo makkelijk gebroken maar
Meschien leuk om bij je nieuwe indeling te plaatsen
Gr. Bas

Helemaal top Bas. Die zocht ik nog. Kijken of ik hem ook zo mooi roze kan houden als bij jou. Hoe gaat het eigenlijk bij jou? Heb je het nitraat en fosfaat iets omhoog kunnen krijgen? Doe is een update in je dagboek.

Nieuwe aanwinsten: een mooie scolymia en cynarina. Ook een neon poets grondeltje in de bak gedaan aantal weken geleden. Heeft zich wat moeten aanpassen, maar heeft intussen tussen de montipora een heus poetsstation ingericht. Leuk om te zien hoe af en toe de papegaai en dokters zich aanbieden om even snel opgeschoond te worden door de gobie.

Bijlagen

• Herschaalde kopie van IMG_1170.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_1170.jpg
    132,7 KB · Weergaven: 17
  • Herschaalde kopie van IMG_1171.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_1171.jpg
    38,9 KB · Weergaven: 16
  • Herschaalde kopie van IMG_1169.jpg
    Herschaalde kopie van IMG_1169.jpg
    132,1 KB · Weergaven: 16
Jah dat was met goed voeren en biopallets eruit goed gelukt
De bak draaid nu goed geen witte rande om de voeten heen
Ik heb alleen een groene stylo die te licht van kleur blijft.
Die heb ik nu wat lager in de bak gezet meschien teveel licht ofzo.
Ik zal snel weer een keer foto's in het dagboek plaatsen
Ff de camera opzoeken
Gr. Bas

Ey Mark,

Je bak ziet er goed uit, en je heb weer een mooie aanwinsten!!!

Gr. Jeroen

Dank je Jeroen.

Bij de volgende update zal de bak er anders uitzien. Aanstaande vrijdag komt Erik en gaan we de boel eens drastisch aanpakken..... Flink snoeien en verbouwen.

Als je flink gaat snoeien en mocht je nog wat over hebben dan zou ik graag wat van je over willen nemen!
Met vriendelijke groet , Jack

Dat is goed Jack. Ik geef je wel een seintje.

Back
Bovenaan