Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren vol bewondering voor dit aquarium mogen staan, en de sump bekeken, is toch indrukwekkend om allemaal te zien.
De verlichting viel me bijzonder mee, had ik niet verwacht, maar het ziet er inderdaad goed uit.
Alleen geven deze lampen wat meer schaduw werking wat een nadeel is ten opzichte van HQI, maar ja, als je 4000 watt zakt in het verbruik!!!!
Ik vind het bijzonder knap om het zo uit te lichten.

Ook vond ik de acropora granulosa er mooi bij staan, kan ik nog wat van leren.

Pieter bedankt dat we een keertje mochten komen kijken.
Groetjes
twan

Pieter,

Dank voor de avond die je samen met De Anemoon uit Delft weer geweldig had georganiseerd, leuk om een praatje te mogen houden naast de zes meter.

Hierbij een paar foto's die ik van je nieuwe Anthiassen heb gemaakt, het is Pseudanthias leucozonus.

Groeten
Tanne

Bijlagen

• IMG_5929.jpg
    IMG_5929.jpg
    27 KB · Weergaven: 30
  • IMG_5930.jpg
    IMG_5930.jpg
    30,3 KB · Weergaven: 28
  • IMG_5946.jpg
    IMG_5946.jpg
    27,6 KB · Weergaven: 29
  • IMG_5955.jpg
    IMG_5955.jpg
    28,5 KB · Weergaven: 30
Gisteren vol bewondering voor dit aquarium mogen staan, en de sump bekeken, is toch indrukwekkend om allemaal te zien.
De verlichting viel me bijzonder mee, had ik niet verwacht, maar het ziet er inderdaad goed uit.
Alleen geven deze lampen wat meer schaduw werking wat een nadeel is ten opzichte van HQI, maar ja, als je 4000 watt zakt in het verbruik!!!!
Ik vind het bijzonder knap om het zo uit te lichten.

Ook vond ik de acropora granulosa er mooi bij staan, kan ik nog wat van leren.

Pieter bedankt dat we een keertje mochten komen kijken.
Groetjes
twan
Graag gedaan Twan,heel leuk je een keer in het echie te mogen ontmoeten.Het was in iedergeval zeer aangenaam.

Pieter.

Pieter,

Dank voor de avond die je samen met De Anemoon uit Delft weer geweldig had georganiseerd, leuk om een praatje te mogen houden naast de zes meter.

Hierbij een paar foto's die ik van je nieuwe Anthiassen heb gemaakt, het is Pseudanthias leucozonus.

Groeten
Tanne
Alle credits naar jou Tanne voor deze fantastische leerzame lezing,ik heb in iedergeval genotenuitsteeekend.
Super mooie foto's van de Anthiassen,ze vertonen een beetje het gedrag van de Assessors,nl. ze zwemmen onder de stenen onderste boven.......en het zijn makkelijke eters.Het zijn volgens mij diepwater Anthiassen maar dat hoeft hier geen probleem te zijn want de water temparatuur komt hier toch niet boven de 24,5 gr.Nogmaals bedankt Tanne.

Pieter

Vorige week 15 gele zeilvinnen losgelaten in de 6 meter aangezien we de kleur geel in de bak miste.De eerste dag mochten ze zich niet vertonen van de 3 xanthurums maar de dag erna werden ze volledig geaccepteerd.

Team OHC.

Vorige week 15 gele zeilvinnen losgelaten in de 6 meter aangezien we de kleur geel in de bak miste.De eerste dag mochten ze zich niet vertonen van de 3 xanthurums maar de dag erna werden ze volledig geaccepteerd.

Team OHC.

Eindelijk!! De gele dokter blijft voor mijn m'n favorite vis! En zeker in een schooltje moet dat een gaaf gezicht zijn.

Ik kom volgende week wel weer even in m'n pauze bij je koekeloeren!

groet Bas

ahh das wel heel gaaf zo grote school superrr...heb er 3 en vind dat al heel mooi. hoort toch in je bak zo gele mooie kleur!!!

veel geluk ermee!!
gr
sander

Team OHC.

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

...sorry, moest me even een voorstelling maken hoe dat er uit zou zien...15 x zo'n gele ;)

Eindelijk!! De gele dokter blijft voor mijn m'n favorite vis! En zeker in een schooltje moet dat een gaaf gezicht zijn.

Ik kom volgende week wel weer even in m'n pauze bij je koekeloeren!

groet Bas
Heel goed Bas,zet wel weer een kruisje achter je abonnementPowat

Pieter

...sorry, moest me even een voorstelling maken hoe dat er uit zou zien...15 x zo'n gele ;)
Bleven ze maar zo mooi bij elkaar Frode:cool:

Pieter

hoi pieter wat een geweldig mooie anthiassen zeg prachtig zeker in de zes meter
hoeveel heb je er en hoe houbaar zijn ze
zouden ik en mijn vrouw 10 oktober langs kunnen komen om weer eens je prachtige bak te bewonderen??
gr robert en petra

hoi pieter wat een geweldig mooie anthiassen zeg prachtig zeker in de zes meter
hoeveel heb je er en hoe houbaar zijn ze
zouden ik en mijn vrouw 10 oktober langs kunnen komen om weer eens je prachtige bak te bewonderen??
gr robert en petra
Hee Robert,er zwemmen er hier vijf van rond en over de houdbaarheid kan ik nog heel weinig zeggen,aangezien ze zeldzaam zijn is er ook weinig over bekend.Ze zien er in ieder geval niet fragiel uit en er is geen uitval geweest bij de import,heb er wel vertrouwen in.10 oktober dat is op woensdag,dan is de showroom open en dat is een openbare gelegenheid tussen 10.00 en 17.00 uur voor iedereen,dus je bent altijd welkom.Kan alleen niet garanderen dat ik zelf tijd hebt,hoop dat je begrijpt dat klanten altijd voor de hobby gaan.Met de 15 pas ingezette gele zeilvinnen gaat het heel goed,nergens zowel onderling of met de rest van de vissen iets van agressie te merken maar we zitten hier nu wel een beetje tegen de maximale vispopulatie aan. Het voederregime is wel omhoog gegaan naar 3xgroenvoer en 2blisters diepvries per dag.

Pieter

Pieter,het inzetten van de gele dokters betekend ook dat je waarschijnlijk af gaat zien van opnieuw achilles in te zetten,mooi filmpje trouwens maar ben er wel zeker van de kleuren in het echt beter zijn,die komen niet echt goed over op het filmpje.

Pieter,het inzetten van de gele dokters betekend ook dat je waarschijnlijk af gaat zien van opnieuw achilles in te zetten,mooi filmpje trouwens maar ben er wel zeker van de kleuren in het echt beter zijn,die komen niet echt goed over op het filmpje.
Waarom zou ik afzien van Achillessen?

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan