Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Tilburgs zeeaquarium 1188 liter van Roelsil

Gisteravond zag ik een buitenkansje.Er stond een koppel Pygoplites Diacanthus te koop.
Die kans hebben we dus ook meteen gegrepen en nu zwemmen ze in ons bakkie.
Zodra ik goede foto's van ze kan maken zullen ze hier verschijnen.

Dank je wel Luc.
We zijn er dan ook erg blij mee. Alleen is de Picasso het er niet mee eens. Hij heeft nooit gereageerd op nieuwkomers in de bak maar nu heeft ie bij de kleinste van de 2 al een groot gedeelte van de staart gesloopt. Dus nu moet misschien de Picasso eruit.

gr.Roel
Ik had de advertentie ook gezien Roel maar heb gelukkig mijn koppeltje al zwemmen,een zeer goede aankoop heb je gedaan:)

mooi hoor roel! mooie aankoop!

je hebt wel altijd pech met de agressie van je vissen he:rolleyes: ik zou de picasso in de naughtycorner zetten.op het muil;)

De vissenval staat erin. Ik hoop de Picasso snel te vangen. Hij heeft het koppel behoorlijk agressief behandeld en dat is aan beide vissen te zien. Kapotte vinnen en staart.
Maar nu zwemmen ze weer samen en de Picasso laat ze weer iets meer met rust. Maar hij gaat er toch uit.
Dus mocht iemand interesse hebben in een Picasso van 16/17 cm.....

Hier een foto van de toegetakelde pygo's. Gewoon zielig :mad:

Sodeju Roel...snel uitvangen,anders met de haak!! Zou eeuwig zonde zijn dit koppel te verliezen :( !! Suc6 man!!!

ahhhh. das niet zo een mooi gezicht

Nee inderdaad Marco. Maar gelukkig zwemmen ze nu echt door heel de bak zij aan zij. Erg leuk om te zien. En ze worden nu ook helemaal met rust gelaten. En de vinnen groeien wel weer aan.

gr.Roel

Gelukkig,eind goed al goed :) !! Moet niet te lang duren zulke spanningen in de bak.....

Als een vis zo beschadigd is geraakt als deze (is flink gehavend, althans het is geen eenvoudige lichte beschadiging toch?), moet je dan nog als aquariumhouder zelf iets ook doen om het herstel goed te laten verlopen (vitaminen extra geven of bepaalde waterbereidingsmiddelen?) of kan een vis dat geheel zelfstandig aan?

Back
Bovenaan