Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

Die van mij is ook aan de wandel gegaan maar heeft uiteindelijk een plekje tussen de stenen gevonden.
Zie je je Heteropsammia nog?

Groet,

Marcel

Ja Peter ik smeer die gewoon weg...als ik daar te lang aan peuter gaan mn handen irriteren(gevoelige slijmhuid he :biggrin:)

Bij mij zaten ze ook op een vast plek inmiddels Marcel....maar precies waar ik ze niet wilde hebben :biggrin: !!
1 zit goed naar mn zin en laat ik dus ook zitten...bij Jos hebben ze nooit gelopen en zitten nog steeds waar hij ze heeft gezet,heeft er ook nog een paar speciale garnaaltjes inzitten,van die wiebelkontjes....prachtig gezicht :cool: !!

Kortom,je moet er wat geluk me hebben...zal wel aan mijn bak liggen he ;) !!

Maaruuuuu.....heteropsammia???!! Heb ik nooit gehad hoor!!

Stek tri-color van Erik....is inmiddels al wat gegroeid :) !!

Bijlagen

• Aqua jan 2011 022.jpg
    Aqua jan 2011 022.jpg
    135,5 KB · Weergaven: 38
Ziet er top uit Manuel, zo als de rest in de bak ook ! mooi op kleur topjes
Laat hem nu maar groeien.thumbs up
Gr. Erik

Stek tri-color van Erik....is inmiddels al wat gegroeid :) !!

Ziet er top uit Manuel, zo als de rest in de bak ook ! mooi op kleur topjes
Laat hem nu maar groeien.thumbs up
Gr. Erik

Erik nogmaals hartelijk dank hiervoor :o is indd al een mooi voetje aan het vormen Gerrit !!

Oooooh ja die Marcel,was hem al vergeten...ja ik weet waar hij zit en zie hem wel,zit iets verscholen :) !!

Sinds enkele dagen kreeg mn grote Lobo teveel stroming omdat hij tegen de waterspiegel zat en ging daardoor wat scelet vertonen :( hij moest dus verhuizen naar beneden,ik wist dat Jos en Martin vanavond zouden komen en ik wel wat hulp kon gebruiken :biggrin: !!

De Lobo zou op de plaats van de Rose Hyacinthus moeten komen en andersom...na wat hak en breekwerk wat deze keer eens meezat action staat de Lobo nu op de bodem en de rose hyacinthus hoog...deze ging onderin toch wat kleur verliezen dus kwam goed uit zo :) !!

Staat best aardig zo.....Jos en Martin bedankt!!

Laatst bewerkt:
dat zal een aardige klus geweest zijn.

ben benieuwd naar wat foto's van hoe het er nu bij staat.

dat zal een aardige klus geweest zijn.

ben benieuwd naar wat foto's van hoe het er nu bij staat.

Staat er niet best bij...een week of 6 geleden begon een mooie cynerina vlees te verliezen,toen de blasto's,de flower en nu mn lobo :mad::(:mad: !!
Alle te meten waardes zijn goed...misschien te arm :confused: !!

Iemand eem suggestie?????????????!

Pff Manuel als jij al suggesties vraagt hoe moeten wij het dan weten...

Misschien iets van een bacterie?

Had je hem naar beneden geplaatst vanwege de stroming of het licht?
Misschien dat ie al het vele licht gewend is en de lampen aan vervanging toe zijn?
En je hebt de laatste maanden toch niets veranderd gehad?

Nou succes en houd ons op de hoogte

Manuel....al deze dieren willen graan hun voedsel opnemen als het licht uit is,dan komen de tentakels naar buiten en dan moeten ze ook gevoert worden!
De lobo is het best op zijn plaats onderin het aquarium met een matige stoming.
hierbij nog een foto toen ze alle drie nog bij elkaar waren!

Bijlagen

• 023 [Zeewaterforum.nl en .info].JPG
    023 [Zeewaterforum.nl en .info].JPG
    114,6 KB · Weergaven: 127
Pff Manuel als jij al suggesties vraagt hoe moeten wij het dan weten...

Misschien iets van een bacterie?

Had je hem naar beneden geplaatst vanwege de stroming of het licht?
Misschien dat ie al het vele licht gewend is en de lampen aan vervanging toe zijn?
En je hebt de laatste maanden toch niets veranderd gehad?

Nou succes en houd ons op de hoogte

Bedankt voor jullie RE topjes !!

Tja Dennis heb zelf ook aan een bacterie gedacht maar denk dat mn lage PO4 misschien de oorzaak is...sinds ik de bak wat armer wil hebben om nog wat betere kleur op de sps te krijgen en kijken hoe de LPS dan reageert....wat ik nu weet :( ben ik minder gaan voeren en heb meer fosfaatabsorber ingezet...normaal was mn PO4 tussen de 0.06 en 0.08 nu is hij 0.02!!
Zal misschien de lage PO4 en het mindere voer wat aangeboden wordt de oorzaak zijn vermoed ik!!

Nu ik terug denk is sinds dat ik armer ben gegaan mn LPS achteruit gaat...wat ik wel raar vind is dat ik bijv een steen met 10 blastokopjes heb er 4 dood gaan en 6 gezond blijven :confused: !!
Zo ook met de Lobo,vol in het vlees en op 1 plaats gaat het vlees wit worden en vliegt eraf :confused: !!

Martin,ik weet dat een Lobo laag hoort maar bij mij stond hij hoog....onder een glasstrip,verlicht door een paar halve buisjes 39watt T5,buiten de lichtkegel 400watt...ook stond hij tegen de overloop en pakte altijd het voer mee wat anders de overloop zou worden ingezogen...hij legde zn tentakels zowat in de overloopkam ;) fijnvoer dien ik altijd toe als de lichten uit zijn!!

Nu staat hij onder,krijgt hij volgens mij meer licht dan boven...wel is de stroming wisselender...ben benieuwd!!

Mooie foto en mooie bak van Gottfried he Martin topjes bedankt voor het meedenken topjes!!
Hersteld een beschadiging bij een Lobo Martin?!
Kgeloof bij Theo zijn exemplaar wel in zijn showbak...duurd wel lang denk ik :( !!
We wachten af.....

Staat er niet best bij...een week of 6 geleden begon een mooie cynerina vlees te verliezen,toen de blasto's,de flower en nu mn lobo :mad::(:mad: !!
Alle te meten waardes zijn goed...misschien te arm :confused: !!

Iemand een suggestie?????????????!

Manuel, ik heb dit ook wel vaker gezien bij bijv. flowers, welsophylia en dergelijke.
Een tijd geleden had ik een flower die altijd goed open stond, maar van de een op andere dag niet meer uit kwam. Ik heb deze toen maar op een ander plekje gezet en ging toen gelukkig na een een tijdje weer open staan. Ook heb ik een welsophylia die altijd al wel laag in de bak stond, maar nooit echt mooi open stond. Deze is per ongeluk eens onder een overhangende steen beland waar geen licht staat. Sindsdien heeft hij nog nooit zo mooi open gaan staan.

Ook bij een vriend van mij heb ik dit al eens vaker gezien. Ik denk dat hij al wel 5 of 6 flowers heeft gehad. Deze stonden maanden super en van de een op andere dag lieten deze vlees los en gingen toen geleidelijk dood. Waarden waren goed en er waren ook geen dingen veranderd.Wat de reden is zijn we eigenlijk nog nooit achter gekomen.

Groetjes,
Gerrit

Martin,ik weet dat een Lobo laag hoort maar bij mij stond hij hoog....onder een glasstrip,verlicht door een paar halve buisjes 39watt T5,buiten de lichtkegel 400watt...ook stond hij tegen de overloop en pakte altijd het voer mee wat anders de overloop zou worden ingezogen...hij legde zn tentakels zowat in de overloopkam ;) fijnvoer dien ik altijd toe als de lichten uit zijn!!

Nu staat hij onder,krijgt hij volgens mij meer licht dan boven...wel is de stroming wisselender...ben benieuwd!!

Mooie foto en mooie bak van Gottfried he Martin topjes bedankt voor het meedenken topjes!!
Kgeloof bij Theo zijn exemplaar wel in zijn showbak...duurd wel lang denk ik :( !!
We wachten af.....[/QUOTE]

Manuel ik weet niet of een beschadiging van een Lobo hersteld,ik zelf heb het nog niet mee gemaakt!
Maar hopen dat alles weer goed komt! Kun je een foto laten zien van de Lobo?

Grt,

Martin.

We wachten af.....

Manuel ik weet niet of een beschadiging van een Lobo hersteld,ik zelf heb het nog niet mee gemaakt!

Grt,

Martin.[/QUOTE]

Gerrit,bedankt voor de RE...dat heb ik zelf ook weleens aan de hand gehad en gezien bij deze en gene...maar meestal gaat het gehele dier dan minder staan,bij mij staat hij gewoon dik op het vlees behalve de plek die loslaat....blijft een raadsel :confused: !!

Martin,ik heb een foto gemaakt en zal hem posten...heb hier net het vlees er wat afgewapperd dus hij staat wat ingetrokken!!

Ja een lobo herstel een beschadiging.

We wachten af....

Grt,

Martin.

Bijlagen

• foto's LPS 002.jpg
    foto's LPS 002.jpg
    143,8 KB · Weergaven: 39
Lobo`s van deze grote zien we niet zo veel in aqariums Manuel!
Jammer dat dit gebeurt is,opzich valt het mij nog mee.
Ben wel benieuwt hoe lang dit gaat duren als dit gat weer is dicht gegroeid!!
Hou ons op de hoogte!

Grt,

Martin.

Lobo`s van deze grote zien we niet zo veel in aqariums Manuel!
Jammer dat dit gebeurt is,opzich valt het mij nog mee.
Ben wel benieuwt hoe lang dit gaat duren als dit gat weer is dicht gegroeid!!
Hou ons op de hoogte!

Grt,

Martin.

Voorlopig denk ik niet aan het dichtgroeien Martin...de plek wordt alleen maar groter :mad: !!

Klote jong,zoals je al aangaf heb je de laatse tijd je bak wat armer gemaakt aan bepaalde stoffen,ik zou dit terug schroeven Manuel en je visjes alvast niet meer op dieet zetten,je koralen zullen meeprofiteren.

Misschien de sps even laten voor wat ze zijn he,zo slecht zijn die kleuren toch niet.

Moest het verder uitbreiden(bacterieel)dan moet je misschien een stukje verwijderen van de lobo totdat je terug in gezond weefsel zit.

En eens een ander merk van zout kan nooit kwaad he,baat het niet schaden zal het zeker niet.
Voorlopig denk ik niet aan het dichtgroeien Martin...de plek wordt alleen maar groter :mad: !!

Back
Bovenaan