Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig allemaal.

Tanne vergeet je niet af en toe lucht te happen....
Goede traning zo lang onder water te blijven.
Je mag je zwembroek wel aan trekken de volgende keer!

Heren succes verder en zodra alles weer in de nieuwe staat is kom ik snel weer eens langs.
Zo... Vanaf vanmorgen samen met Richard gebouwd bij OHC. Doel: een aantal open luchtige eilanden met zo min mogelijk steunvlakken op de bodem. Vandaag eerst de 'ondergrond' gebouwd, zodat daar later deze week verder aan gewerkt kan worden.

Hieronder enkele foto's van de 'opslag' van koralen en vissen beneden. 'Tussendoor' enkele foto's van het bouwen.

Iedereen weer bedankttopjes

Tanne,nog bedankt voor je hulp met de basis van rif bouwentopjesUiteraard Richard ook,jullie samenwerking verliep gesmeerd,uitsteeekend.Die witte wijn was zeker niet te pruimen :confused:Nog bedankt voor het filmpje,Super.

Luc,met de vissen gaat het uitstekend,nog geen enkele uitval,alles gaat relaxed zn gang zonder stress.Heb besloten om het volledig Keizersvolk terug te plaatsen,dan maar geen LPS in de bak.Op de Clarions na zijn ze hier allemaal opgegroeid........De Dokters gaan wel in aantal terug,we moeten met deze nieuwe opzet nu eenmaal keuzes gaan maken maar beneden is voorlopig voldoende zwemruimte.

Pieter

Mooi project gaat dat worden..

Knap stukje werk hoor wat jullie daar verrichten topjes.
Wordt het een geheel open opbouw of komen er ook
enkele rotsformaties in de bak?

Groet,
Gerrit

Zeker mooi om te volgen...de ruimte wordt krapper en krapper,daarom Tanne in de bak zeker,of is Richard net zo lenig :p ;) !!
Gaat helemaal goed komen...we wachten op de volgende foto's :) !!

Vandaag verder geklust bij OHC. De emmers, pvc-pijpen en tie-raps die tijdens het bouwen als ondersteuning gebruikt waren hebben we verwijderd. Alles bleef staan slimmetjeslimmetje

Verder hebben Richard en ik vandaag 'prefab elementen' gemaakt. Na het uitharden in de levendsteen-tank beneden kunnen deze delen in de bestaande 'basisstructuur' worden ingepast. We hebben, denken we, ruim 100 kg steen aan elkaar gemaakt met cement. Op de foto twee van deze elementen. Daarna thuis nog verder aan m'n eigen bak, ik was toch bezig ;)

Bijlagen

• IMG_1347..JPG
    IMG_1347..JPG
    185,2 KB · Weergaven: 68
  • IMG_1345..JPG
    IMG_1345..JPG
    285,4 KB · Weergaven: 49
Vandaag verder geklust bij OHC. De emmers, pvc-pijpen en tie-raps die tijdens het bouwen als ondersteuning gebruikt waren hebben we verwijderd. Alles bleef staan slimmetjeslimmetje

Verder hebben Richard en ik vandaag 'prefab elementen' gemaakt. Na het uitharden in de levendsteen-tank beneden kunnen deze delen in de bestaande 'basisstructuur' worden ingepast. We hebben, denken we, ruim 100 kg steen aan elkaar gemaakt met cement. Op de foto twee van deze elementen. Daarna thuis nog verder aan m'n eigen bak, ik was toch bezig ;)
Dank again voor de hulp en vooral je inbreng Tanne.De reefarmen worden morgen door Richard geplaatst met de rest van het steen,maar daarvoer moet morgen eerst water uit de bak gepompt worden in opvangtanks.......en in de middag weer terug.Het steen is met Reefbond aan elkaar gecementeerd,dat spul werkt snel en stevig,alleen moet je niet te zuinig mee zijn.Als het volgens plan verloopt,staan de volledig vrijstaande drie eilanden(ongelijk aantal op zn Japans)Vrijstaand van de grond met maar zeven steunpuntjesPowatZodat de hele bodemoppervlakte zichtbaar zal zijn,dus geen kans meer voor borstelwormen om zich te verstoppen199544Schat dat er na morgen zo'n 550a600 kg steen in het rif verwerkt is.

Pieter

Dank again voor de hulp en vooral je inbreng Tanne.De reefarmen worden morgen door Richard geplaatst met de rest van het steen,maar daarvoer moet morgen eerst water uit de bak gepompt worden in opvangtanks.......en in de middag weer terug.Het steen is met Reefbond aan elkaar gecementeerd,dat spul werkt snel en stevig,alleen moet je niet te zuinig mee zijn.Als het volgens plan verloopt,staan de volledig vrijstaande drie eilanden(ongelijk aantal op zn Japans)Vrijstaand van de grond met maar zeven steunpuntjesPowatZodat de hele bodemoppervlakte zichtbaar zal zijn,dus geen kans meer voor borstelwormen om zich te verstoppen199544Schat dat er na morgen zo'n 550a600 kg steen in het rif verwerkt is.

Pieter

Hey Pieter en Tanne,

Klopt het dat het nieuwe ontwerp/indeling deels geïnspireerd is op het aquarium van Chinchai in Thailand, ook wel bekend als het 'Thaise project' ?

Ik vindt het iig een mooie en natuurlijke indeling.

Succes!!!!

Puik stukkie werk Pieter, Richard & Tanne! Ben heeeel benieuwd hoe dat eruit gaat zien als de koralen er weer terug in staan.
Ik neem aan (aangezien er toch heel minder steen oppervlak gaat zijn) dat niet alle SPS koralen terug kunnen in de bak?
I.i.g. succes met de verdere verbouw werkzaamheden. Het zal wel weer druk worden in Vlaardingen als de bak weer staat; neem aan dat iedereen dat "live" wil zien...

nog wat foto van de verloop tot nu toe.

Bijlagen

• P5140854..JPG
    P5140854..JPG
    347,1 KB · Weergaven: 60
  • P5140851..JPG
    P5140851..JPG
    376,2 KB · Weergaven: 51
  • P5140852..JPG
    P5140852..JPG
    363,3 KB · Weergaven: 42
  • P5140853..JPG
    P5140853..JPG
    394,6 KB · Weergaven: 54
Ziet er al veelbelovend uit,de verlichting is dit led of hqi??
topjes
En weet je al wanneer de vissen en koralen weer terug gaan?

Geweldig!! topjes

Ik ben niet zo heel druk meer met zeewater op dit moment maar als ik weer een keertje langs kan komen doe ik dan graag. :biggrin:

Succes verder.!!

Mvg Thijs.

Word langzaam erg benieuwd hoe dat er uit ziet als het klaar is.

Ziet er allemaal mooi uit zo.

Wanneer is het opendag:o

Ik zie dat er eigenlijk procentueel niet veel steen tegenover het aantal liter water is geplaatst. Is het de bedoeling dat jullie ergens buiten de aqua levend steen gaan voorzien of met een dikkere zandbodem gaan werken voor het bekomen van biomassa.

Groetjes Marc

Ziet er al veelbelovend uit,de verlichting is dit led of hqi??
topjes
En weet je al wanneer de vissen en koralen weer terug gaan?

dit is nog de 400watt hqi verlichting. de LED laat nog even op zich wachten.

morgen gaan de eerste koralen er weer in.
mvg

Word langzaam erg benieuwd hoe dat er uit ziet als het klaar is.

Ziet er allemaal mooi uit zo.

Wanneer is het opendag:o

zodra de bak weer op en tot draait, half jaartje ongeveer.
maar de zaak is 4 dagen in de week open, dus je bent vrij om te komen kijken.

mvg

Ik zie dat er eigenlijk procentueel niet veel steen tegenover het aantal liter water is geplaatst. Is het de bedoeling dat jullie ergens buiten de aqua levend steen gaan voorzien of met een dikkere zandbodem gaan werken voor het bekomen van biomassa.

Groetjes Marc

wat is de stel regel over hoeveel steen op hoeveel water..???

En het lijkt weinig steen, maar ik denk dat er toch nog zoon 600/700 kilo in het aquarium ligt.
het is alleen wat ruimtelijker opgezet.
en je moet niet vergeten dat er nog 4 aquarium,s mee draaien met het gehele systeem.
mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan