jeffreyr1
Op en Rennend
Ik hou het in de gaten, ik hoop dat het goed komt.
Zaterdag weer even langs Waterweelde geweest, waar veeeeeel te weinig mensen aan het werk waren(zeewatergedeelte), waardoor de service minimaal was. Ik heb het gevoel dat dit de laatste tijd vaak het geval is hier.
Hierdoor ben ik maar naar Aquacompleet gereden, waar het ook erg druk was, maar er waren genoeg mensen aan het werk en ben daar weer goed geholpentopjes.
Heb hier een chinese pijlvis en een acropora meegenomen.
Toen ik de Acropora plaatste zag ik een krabje erin zitten(rood/oranje) heb deze verwijderd en in mijn sump geplaatst.
Het hersenkoraaltje heb ik op de bodem gezet omdat ik hem niet mooi vond staan.
Waardes gemeten:
- Temp: 25.7
- Zout: 1.026
- PH: 8.2
- Fosfaat: 0
- KH: 7.7
- Nitraat: 0
- Nitriet: 0
- Calcium: 355
- Magnesium: 1155
KH en Magnesium mogen wel iets hoger, ik heb de laatste verversingen met Instant Ocean zout gedaan en ik las dat deze niet echt geschikt is voor een aquarium met koraaltjes. Zal volgende keren met Reef Crystals gaan verversen in de hoop deze waardes een beetje op te krikken.
Leven wat er in zit:
- Salarias
- Gele doktersvis
- gestreepte zeilvindokter
- 2 Anemoonvisjes
- Chinese pijlvis
- 4 slakken
- 6 heremietjes
- poetsgarnaal
- zandzevende zeester
- Paddestoelleder
- druifjes
- anemoon
- stekje kenia
- hersenkoraal
- acropora
- flower
Ik ben op zoek naar een koppeltje oranje zandhappers en over een maand of 2 wil ik een doopvondje erin brengen.
Zaterdag weer even langs Waterweelde geweest, waar veeeeeel te weinig mensen aan het werk waren(zeewatergedeelte), waardoor de service minimaal was. Ik heb het gevoel dat dit de laatste tijd vaak het geval is hier.
Hierdoor ben ik maar naar Aquacompleet gereden, waar het ook erg druk was, maar er waren genoeg mensen aan het werk en ben daar weer goed geholpentopjes.
Heb hier een chinese pijlvis en een acropora meegenomen.
Toen ik de Acropora plaatste zag ik een krabje erin zitten(rood/oranje) heb deze verwijderd en in mijn sump geplaatst.
Het hersenkoraaltje heb ik op de bodem gezet omdat ik hem niet mooi vond staan.
Waardes gemeten:
- Temp: 25.7
- Zout: 1.026
- PH: 8.2
- Fosfaat: 0
- KH: 7.7
- Nitraat: 0
- Nitriet: 0
- Calcium: 355
- Magnesium: 1155
KH en Magnesium mogen wel iets hoger, ik heb de laatste verversingen met Instant Ocean zout gedaan en ik las dat deze niet echt geschikt is voor een aquarium met koraaltjes. Zal volgende keren met Reef Crystals gaan verversen in de hoop deze waardes een beetje op te krikken.
Leven wat er in zit:
- Salarias
- Gele doktersvis
- gestreepte zeilvindokter
- 2 Anemoonvisjes
- Chinese pijlvis
- 4 slakken
- 6 heremietjes
- poetsgarnaal
- zandzevende zeester
- Paddestoelleder
- druifjes
- anemoon
- stekje kenia
- hersenkoraal
- acropora
- flower
Ik ben op zoek naar een koppeltje oranje zandhappers en over een maand of 2 wil ik een doopvondje erin brengen.