Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Angel's Reef

das wel veel ja...... :(
ik weet nog wel een goed tehuis:)

gr.jarno

das wel veel ja...... :(
ik weet nog wel een goed tehuis:)

gr.jarno
In het voorjaar is ie beschikbaar om je koralen op een natuurlijke wijze in te korten.:biggrin:

De nieuwe h&s afschuimer draaid proef als een zonnetje,t'is een ouderwets stukje vakwerk...........
Plan komend weekend.
1.Het nieuwe filter aansluiten op de zes meter bak.
2.Kalkreactor in de nieuwe filterruimte plaatsen.
3.De kubus "deep in the blue"gaat voorlopig zonder bypass op zich zelf draaien.

Als Richard nog geen vader geworden is:biggrin:

Pieter

hoi pieter dat ziet er goed uit
hoe heb je uitgerekend hoe groot je de afschuimer wilde
zoveel keer de inhoud bak of lucht capaciteit ??
vertel eens
die foto,s van ron zijn echt top
veel suces met de werkzaam heden ik ben er ook meebezig
het slurpt nu alle tijd op maar het blijft leuk uitdagingen genoeg
gr robert

In het voorjaar is ie beschikbaar om je koralen op een natuurlijke wijze in te korten.:biggrin:

ik ben toch al niet zon koralen-man:biggrin:
hou persoonlijk meer van al het leven in de zee, niet dat ik het niet schitterend vind hoe sommige bakken vol staan met de mooiste en kleurijkste koralen, met name die van jou;)

gr.jarno

De nieuwe h&s afschuimer draaid proef als een zonnetje,t'is een ouderwets stukje vakwerk...........
Plan komend weekend.

Pieter

Plan komend weekend.

Pieter

Ach als die kleine verstandig is blijft hij nog even een maandje of 4/5 in de warme buik zitten.
Maar het zal wel een kerstkindje worden.....
Dus deze weekend gaat het hele spulletje draaien....

Succes zowel met de kleine als de werkzaamheden dit weekend

Pieter

Ach als die kleine verstandig is blijft hij nog even een maandje of 4/5 in de warme buik zitten.
Maar het zal wel een kerstkindje worden.....
Dus deze weekend gaat het hele spulletje draaien....

Ik ben erg benieuwd wat voor een effect dat zal hebben op de kubus:)

Succes met de werkzaamheden iig!

Groeten, Sander
Dank je Sander,de kubus wordt extra in gaten gehouden.....Deep in the blue is nu voor zo ongeveer 70 % begroeid met aarbeien.Dit begint een plaag te worden.:)

Pieter

Knap afschuimertje :p. Hoe is het ondertussen met de enkel Pieter?
Bedankt voor de reactie Gerrit.De enkel is zo goed als genezen.Heb een beetje botontkalking,vandaar de trage genezing,hang nu zelf aan de kalkreaktor:biggrin:

Pieter

De enkel is zo goed als genezen.Heb een beetje botontkalking,vandaar de trage genezing,hang nu zelf aan de kalkreaktor:biggrin:

:biggrin:LOL:biggrin:

Dank je Sander,de kubus wordt extra in gaten gehouden.....Deep in the blue is nu voor zo ongeveer 70 % begroeid met aarbeien.Dit begint een plaag te worden.:)

Pieter

merk je een verschil in aardbeien die in het aquarium zelf gekweekt zijn en de wildcaps? ivm voedselaanname, groei, beter en sneller open komen, ... ?

hoi pieter dat ziet er goed uit
hoe heb je uitgerekend hoe groot je de afschuimer wilde
zoveel keer de inhoud bak of lucht capaciteit ??
vertel eens
die foto,s van ron zijn echt top
veel suces met de werkzaam heden ik ben er ook meebezig
het slurpt nu alle tijd op maar het blijft leuk uitdagingen genoeg
gr robert
Hoi Robert,we gaan straks naar 11000 ltr toe met de overslag,dus dit beest is wel nodig.Deze doet ongeveer 15 kuub lucht pu.
Het nieuwe filter is door omstandigheden nog niet in gebruik gesteld.De zwarte aquariumkit houdt niet op de grjze pvc platen van het kruis in het filter......

Pieter

merk je een verschil in aardbeien die in het aquarium zelf gekweekt zijn en de wildcaps? ivm voedselaanname, groei, beter en sneller open komen, ... ?
Het verschil is dat de nieuwe aanwas natuurlijk veel kleiner is omdat het nog jong is en nog niet de dichtheid vertoond van wat je normaal aankoopt.Om deze dichtheid te bereiken zijn we nog wel minimaal een jaartje verder.

Pieter

Hoi Robert,we gaan straks naar 11000 ltr toe met de overslag,dus dit beest is wel nodig.Deze doet ongeveer 15 kuub lucht pu.
Het nieuwe filter is door omstandigheden nog niet in gebruik gesteld.De zwarte aquariumkit houdt niet op de grjze pvc platen van het kruis in het filter......

Pieter

Ook al TEC7 geprobeerd , maybe dat dit wel genoeg houd !!!

Grt, Marco

Ook al TEC7 geprobeerd , maybe dat dit wel genoeg houd !!!

Grt, Marco
TEC7 ken ik niet Marco,eerst eens transparante siliconen proberen,dat is minder rubberachtig als de zwarte en waarschijnlijk meer kleefkracht.

Vandaag het nieuwe boek ontvangen van Daniel Knop "TROJANER"im meerwasseraquarium.Gaat over ongewenste aquarium gasten,hoe te herkennen en te bestrijden.Zeer interessant en heel duidelijk beschreven.Dit boek is doorspekt met foto's van de zes meter bak maar dan als contra bedoeld:)

Pieter

TEC7 ken ik niet
Ik heb een vergelijkbaar produkt gebruikt om de vijverfolie vast te maken aan een grote ruit in mijn vijver die half bovengronds is. Nog geen lekkie gehad en de vijver is nu aan zijn 2e winter bezig.
uitsteeekenduitsteeekend

tec7 kan ik ook zeker aanraden gebruik het zelf veel in de kassenbouw en is egt super tegenwoordig moeten kassen net zo waterdicht wezen als aquaria dus dat moet zeker lukken

ik heb je you tube filmpje bekeken en ben erg onder de indruk
mischien is het een idee om ook eens een film van de filterruimte te maken

prachtige bak
groeten peet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan