Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Opgestart

Wat is nu de stand van zaken ?
De showbak boven draait volledig mee op het systeem van de kelderstelling. Dat maakt 2500 liter. Met mijn "accidentele" lage visbezetting zorgt dit voor een "arme" bak. Koralen kleuren beter, intenser maar montipora's worden wat te bleek. Daarvoor moet ik dus een oplossing zoeken (powershot?). Vanavond gaat het levend steen in de grote kweekbak beneden. (200x100x65) en die draait afzonderlijk op zijn eigen sump met eiwitafschuimer, fosfaatwervelbed, ...
Na volledige rijping wordt dan ook die bak verbonden met de rest van het systeem.
Spannende en drukke tijden. Gelukkig heb ik de eerste twee weken van augustus verlof en blijven we thuis.
Ik hoop in het week-end nog eens wat foto's te posten.

Inderdaad spannende tijden Hans,als we mogen komen we het graag eens live bekijken als je verlof hebt,ondertussen zijn we tevreden met wat foto`s:)
grt Luc
Wat is nu de stand van zaken ?
De showbak boven draait volledig mee op het systeem van de kelderstelling. Dat maakt 2500 liter. Met mijn "accidentele" lage visbezetting zorgt dit voor een "arme" bak. Koralen kleuren beter, intenser maar montipora's worden wat te bleek. Daarvoor moet ik dus een oplossing zoeken (powershot?). Vanavond gaat het levend steen in de grote kweekbak beneden. (200x100x65) en die draait afzonderlijk op zijn eigen sump met eiwitafschuimer, fosfaatwervelbed, ...
Na volledige rijping wordt dan ook die bak verbonden met de rest van het systeem.
Spannende en drukke tijden. Gelukkig heb ik de eerste twee weken van augustus verlof en blijven we thuis.
Ik hoop in het week-end nog eens wat foto's te posten.

We wachten al bijna un week op un foto van de reuze hyacinthus :biggrin: ;) !!

Uitendelijk de beloofde foto's.
Ik moest eind vorige week nog een knoop doorhakken, de lampen, via internet, op advies van meerdere "kenners", ATI.

Bijlagen

• DSC01504.jpg
    DSC01504.jpg
    133,3 KB · Weergaven: 41
  • DSC01505.jpg
    DSC01505.jpg
    151,2 KB · Weergaven: 37
  • DSC01506.jpg
    DSC01506.jpg
    165,7 KB · Weergaven: 40
  • DSC01507.jpg
    DSC01507.jpg
    161,9 KB · Weergaven: 44
Nog enkele. Een showbak in volle opstart met vers levend steen, draait opzich en de stekkenbakken draaien mee met de showbak boven.

Bijlagen

• DSC01523.JPG
    DSC01523.JPG
    201,7 KB · Weergaven: 10
  • DSC01518.jpg
    DSC01518.jpg
    214,5 KB · Weergaven: 17
  • DSC01513.jpg
    DSC01513.jpg
    149,4 KB · Weergaven: 10
  • DSC01509-1.JPG
    DSC01509-1.JPG
    279,9 KB · Weergaven: 19
  • DSC01508.jpg
    DSC01508.jpg
    131,6 KB · Weergaven: 24
Enkele macrootjes

Bijlagen

• DSC01515.JPG
    DSC01515.JPG
    246,6 KB · Weergaven: 12
  • DSC01523.JPG
    DSC01523.JPG
    201,7 KB · Weergaven: 4
  • DSC01527.jpg
    DSC01527.jpg
    121,5 KB · Weergaven: 6
  • DSC01534.JPG
    DSC01534.JPG
    226,2 KB · Weergaven: 7
  • DSC01538.jpg
    DSC01538.jpg
    79,1 KB · Weergaven: 11
Laatste

Bijlagen

• DSC01540.JPG
    DSC01540.JPG
    132,9 KB · Weergaven: 6
proficiat:goed: na wat ik allemaal heb gelezen, en hoe de bak er eerst uit zag. heb je er een schitterende bak van gemaakt (en nog wat andere bakken:p). ff een vraagje, hoeveel liter bevat jou totale systeem?

gr mithras

of je leest ff verder dan je neus lang is. :S

Als de grote showbak in de kelder meedraait, 4000 liter.
proficiat:goed: na wat ik allemaal heb gelezen, en hoe de bak er eerst uit zag. heb je er een schitterende bak van gemaakt (en nog wat andere bakken:p). ff een vraagje, hoeveel liter bevat jou totale systeem?

gr mithras

Flexiebele PVC, wordt gebruikt voor zwembaden.
Echt mooi je heb flink wat werk verzet, en alles ziet er puik uit!

Een vraagje wat is dat voor soort slang ( grijs ) waar je water door heen loopt overal bijna?

groeten, Sander

Absoluut, zeer snel te plaatsen en telkens brede bochten wat de weerstand in de buis niet te fel laat oplopen.
Thanx kan misschien voor mij ook handig zijn:)

groeten, Sander

Ik ben jaloers op de mogelijkheden die een kelder kan bieden voor onze hobby, gewoonweg schitterend hoe het er uit ziet.
Dat is gewoon top en erg mooie techniek gebruik je. en een behoorlijke hoeveelheid zeewater. dat kan niet mis gaan.

Inderdaad lekker smodderen in de kelder, de vrouw niet meer kwaad ....
Ik ben jaloers op de mogelijkheden die een kelder kan bieden voor onze hobby, gewoonweg schitterend hoe het er uit ziet.
Dat is gewoon top en erg mooie techniek gebruik je. en een behoorlijke hoeveelheid zeewater. dat kan niet mis gaan.

het ziet er top uit Hans:goed:maar ik had niet anders verwacht,tot Erik maar snel begint te graven in zijn woonkamer want dat kelderclubke moet er toch eens gaan komenrofl

het ziet er top uit Hans:goed:maar ik had niet anders verwacht,tot Erik maar snel begint te graven in zijn woonkamer want dat kelderclubke moet er toch eens gaan komenrofl

Kom volgende week maar eens langs en breng Erik mee.

Ik wou de zolder al ombouwen als kelder! om met een zolderclubje te beginnen. Maar altijd dat drinken -zuipers naar boven slepen is ook niks.
Hans we zien ons, als Luc plaats heeft in de auto kom ik zeker mee.

Gr. Erik

Back
Bovenaan