Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jack’s Tank

Een Tunze Orca verkopen de sponsoren allemaal (met en zonder striomngspomp), maar ook in de semi-professionele/hobbysfeer zijn verschillende initiatieven die zeker de moeite waard zijn (zoals Jack zijn voorbeeld laat zien). Deze alternatieven mag je hier op het forum waarschijnlijk niet noemen, maar dan ben je in ieder geval goedkoper uit. Daar moet je als hobbyist dan de afweging maken of de hogere prijs, ecosysteem en continuïteit van een A-merk het voor jou waard is. Het valt in ieder geval niet te ontkennen dat deze oplossingen veel flexibiliteit en minder pompen kan opleveren.

Een Tunze Orca verkopen de sponsoren allemaal (met en zonder striomngspomp), maar ook in de semi-professionele/hobbysfeer zijn verschillende initiatieven die zeker de moeite waard zijn (zoals Jack zijn voorbeeld laat zien). Deze alternatieven mag je hier op het forum waarschijnlijk niet noemen, maar dan ben je in ieder geval goedkoper uit. Daar moet je als hobbyist dan de afweging maken of de hogere prijs, ecosysteem en continuïteit van een A-merk het voor jou waard is. Het valt in ieder geval niet te ontkennen dat deze oplossingen veel flexibiliteit en minder pompen kan opleveren.
Zeker waar onze geurt 👍

Update ,
Na een paar flinke wissels en het het osmosewater met minder silicaten is de goudkleurige gloed die op het zand lag zo goed als zeker op z'n retour.
Koraal heeft 't denk ik ook naar d'r zin , overal mooie uitlopers en flinke voetvorming.
Fijn weekend allemaal.

Mogge ,
Ging gisteren kijken in breda voor een schooltje apogon (blauwoogjes)
Maar toen ik deze juffertjes zo bij elkaar zag en rustig ben ik voor die gegaan.
Amblyglyphidodon aureus juffers
Bijkomend voordeel is dat m'n portomonee die ook veel leuker vond 😊.
1000116795-jpg.670955

Fijne zondag allemaal.

Bijlagen

• 1000116795.jpg
    1000116795.jpg
    122,1 KB · Weergaven: 273
Mogge ,
Ging gisteren kijken in breda voor een schooltje apogon (blauwoogjes)
Maar toen ik deze juffertjes zo bij elkaar zag en rustig ben ik voor die gegaan.
Amblyglyphidodon aureus juffers
Bijkomend voordeel is dat m'n portomonee die ook veel leuker vond 😊.
1000116795-jpg.670955

Fijne zondag allemaal.
Prachtig schooltje!
Blijven ze ook een schooltje vormen op den duur, of zijn ze vergelijkbaar met de Chromis viridis?

Prachtig schooltje!
Blijven ze ook een schooltje vormen op den duur, of zijn ze vergelijkbaar met de Chromis viridis?
Geen idee rob , zou leuk zijn als ze zo bij elkaar blijven .
Ik heb deze juffer eigenlijk nog nooit gezien ....

Als ze ouder worden vormen ze koppels met ieder een eigen territorium.

Hoi,
Na de ati icp test van een week of 4 geleden heb ik tot nu circa 350 ltr gewisseld .
120 liter natuurlijk zeewater , 120 liter reef crystals en als laatste 120 liter uit de bak van maatje kees.
Met deze wissels verwacht ik dat de meest negatieve waardes van de test wel wat meer richting de ideale waardes gaan.
Helemaal spot on zal niet lukken en hoeft van mij ook niet , belangrijker vind ik dat het sps er lekker bij staat en de visjes het naar hun zin hebben.
Ideale waardes ga je toch nooit halen en daar zie ik niets in , een zeebak houden is geweldig mooi maar het hoeft geen 24/7 obsessie te worden , 12/7 is voldoende 🤣.
Volgende week gaat er weer een testje naar ati , kijken of het allemaal geholpen heeft.
FIjn weekend allemaal.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Na de ati icp test van een week of 4 geleden heb ik tot nu circa 350 ltr gewisseld .
120 liter natuurlijk zeewater , 120 liter reef crystals en als laatste 120 liter uit de bak van maatje kees.
Met deze wissels verwacht ik dat de meest negatieve waardes van de test wel wat meer richting de ideale waardes gaan.
Helemaal spot on zal niet lukken en hoeft van mij ook niet , belangrijker vind ik dat het sps er lekker bij staat en de visjes het naar hun zin hebben.
Ideale waardes ga je toch nooit halen en daar zie ik niets in , een zeebak houden is geweldig mooi maar het hoeft geen 24/7 obsessie te worden , 12/7 is voldoende 🤣.
Volgende week gaat er weer een testje naar ati , kijken of het allemaal geholpen heeft.
FIjn weekend allemaal.

Ziet er prachtig uit Jack .

Update ,
Na een paar hele flinke wissels en wat toevoegingen later draait m'n bakje geweldig lekker.
Haast te lekker , je weet nooit wat er in deze hobby voor ellende op de loer ligt.
Maar voor nu , genieten.😊
Pr weekend.
1000119813.jpg1000119812.jpg1000119811.jpg1000119810.jpg1000119808.jpg1000119807.jpg1000119806.jpg

Back
Bovenaan