Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Reef factory failliet

Europese producenten van producten vergelijkbaar aan ATO’s, Lampen en pompen?

Das best een lijst en ik ben er vast een aantal vergeten…

Tunze
Nyos
Deltec
D-D
ATI
Philips
GHL
Royal Exclusiv
Abyzz
Panta Rhei
Sander
Schego
Teco

De site van reef factory is weer online.
Hoopvol
Ik stond vorige week op het punt om een reef doser te bestellen. Ik heb er geen vertrouwen meer in dus kijk voor iets anders.

Ik heb een maand geleden nog de Reef Factory Level Keeper aangeschaft. Puur uit overweging om producten aan te schaffen van Europese producenten. Om die reden ook gekozen voor Sicce en Giezemann. Zijn er nog andere Europese fabrikanten die goede vergelijkbare producten produceert?
GHL en Tunze hebben een aantal erg goede producten die ook via apps of websites bestuurd kunnen worden. ATI heeft erg goede lampen. Aanvulling: ik had het uitstekende rijtje van René over het hoofd gezien.

Op dit moment werken de spullen van Reef Factory (en de app en de website) nog. Het lijkt er op dat in elk geval de cloud-functionaliteit overgenomen gaat worden door andere bedrijven. Ik hoop dat RF een -al dan niet afgeslankte- doorstart zal maken.

Maar nogmaals: een mooie bak kan prima zonder apps en gadgets en ook wanneer je deze spullen wel gebruikt, je zult alles zelf moeten doen. Geen app of 'device' kan het oog van een kundige liefhebber vervangen.

Laatst bewerkt:
Europese producenten van producten vergelijkbaar aan ATO’s, Lampen en pompen?

Das best een lijst en ik ben er vast een aantal vergeten…

Tunze
Nyos
Deltec
D-D
ATI
Philips
GHL
Royal Exclusiv
Abyzz
Panta Rhei
Sander
Schego
Teco
Laat je niet misleiden, merendeel van de merken, hierboven, zijn gefabriceerd in China.
Tunze bijvoorbeeld een Duitse vlag op de verpakking, echter is dat pure marketing.

Laat je niet misleiden, merendeel van de merken, hierboven, zijn gefabriceerd in China.
Tunze bijvoorbeeld een Duitse vlag op de verpakking, echter is dat pure marketing.
No shit.

Het is terecht dat je aangeeft dat veel zo niet alle producten gedeeltelijk geproduceerd worden in China.
Er is wat mij betreft wel een wezenlijk verschil of een merk in Duits, Amerikaans of in Chinese handen is. Ongeacht waar ze de componenten daadwerkelijk laten produceren. Nou zou het helemaal mooi zijn als zo'n merk alles laat produceren in Europa, maar dat zal het product waarschijnlijk overmatig duur maken.

denk dat je eens moet kijken naar dit filmpje

ga niet zeggen dat alles in huis eigen word gemaakt maar tunze is toch een bedrijf dat veel zelf doet hoor.

Precies. Heb al meerdere keren vrienden moeten vragen om voor mij te installeren. Kwam er gewoon niet uit. Elektrotechnisch MBO opgeleid.
Ik ben helemaal niet technisch. Ik kan best goed met mijn computers overweg, zolang het niet te lastig wordt. Het probleem met deze apparaten begint met het opzetten van een 2.4 Ghz verbinding. Heb hier twee 3-D printers draaien, verschillende camera´s, allemaal op 2.4 Ghz. Gisteren de DD H2Ocean P4 doseerpomp binnen gekregen. Binnen 10 minuutjes had ik ´m aan de gang. Gecallibreerd en nu aan het testen met osmosewater. Tot nu toe ziet het er goed uit.

DD H2Ocean P4 doseerpomp.jpeg

Ik ben helemaal niet technisch. Ik kan best goed met mijn computers overweg, zolang het niet te lastig wordt. Het probleem met deze apparaten begint met het opzetten van een 2.4 Ghz verbinding. Heb hier twee 3-D printers draaien, verschillende camera´s, allemaal op 2.4 Ghz. Gisteren de DD H2Ocean P4 doseerpomp binnen gekregen. Binnen 10 minuutjes had ik ´m aan de gang. Gecallibreerd en nu aan het testen met osmosewater. Tot nu toe ziet het er goed uit.

Bekijk bijlage 653299
Bijvoorbeeld zo een 2,4 GHz opzetten heb ik geen kaas van gegeten dus had ik daar hulp bij nodig. Als je die eenmaal hebt geen probleem. Van het weekend een nieuwe smartwatch gekocht (Suunto Ocean, tevens duikcomputer) en bij installeren duurde en duurde maar tot ik me realiseerde dat ik mijn wifi even moest over zetten van 5 naar 2,4GHz. Ging toen van een leien dakje.

dus had ik daar hulp bij nodig.
Ik dus ook. De helpdesk van mijn internetprovider heeft mij daarbij geholpen. Eenmaal goed ingesteld werkt het super.

Bekijk bijlage 653299
Die hebben wij dus ook even gehad was bij ons niet aan de praat te krijgen.
Error op error uiteindelijk via forum weer verkocht nieuwe eigenaar kreeg hem na veel gedoe wel aan de praat.
Hebben toen een B merk ( jebao ) gekocht en dat was appeltje eitje binnen 5 minuten werkte het .

Is er toevallig al iets meer bekend over het faillissement van rf? Kom op het internet nog weinig nieuws over tegen. Mijn aquarium gaat pas eind augustus draaien, maar ben toch stiekem aan het kijken naar alvast eventuele vervanger van de reef flares voor het geval dat ze niet meer werken.

Ja ook met wifi net zoals onze Jebao opvoer en stromings pompen.
Tot nu toe zeer tevreden met de producten van deze firma.
Inderdaad goed spul voor zijn geld. Mijn opvoerpomp is ook van Jebao, 8000 l/u.
Heeft hier ruim 5 jaren perfect gedraaid tot de bak lek kwam.
Ik heb deze pomp wel geteld 1 keer schoon gemaakt in die 5 jaren. Heeft geen wifi, maar ik daar het nut ook niet van in. Pomp is wel regelbaar

Dat is het grote nadeel van al die electronische snufjes. Geweldig totdat er iets defect gaat, dan kun je het zelf niet herstellen, en houdt de fabrikant ermee op is je apparaat technisch en economisch afgeschreven.

Via de website kom ik wel bij de gegevens. Niks aan de hand dus...

(Sinds gisteravond werkt bij mij de Smartreef app niet meer. Er worden geen gegevens opgehaald.
Technische storing of hebben ze de servers offline gehaald?
)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan