U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Ik snap jouw reactie helemaal.Maar die stoute Bodianus?....hij is nu zeker niet blij (in de sump?) en je hebt nog geen te koop advertentie voor hem gemaaktof is het al goed geregeld? Sorry
mischien niet mijn zak maar ik moest over hem ook denken
![]()
Prachtige visjes zijn dat allemaalVoor de variatie nog enkele foto's van andere vissen in mijn bak.
Bekijk bijlage 600666
Bekijk bijlage 600667
Bekijk bijlage 600668
Bekijk bijlage 600669
Bekijk bijlage 600670
Bekijk bijlage 600671
Bekijk bijlage 600672
De koraalklimmers zwemmen vaker samen door de bak. Zitten ook vaker bijelkaar, maar verder niks bijzonders.Mandarijntjes als een koppel is hartstikke leuk maar dat is al best standaardmaar koraal klimmers als een koppel dat is echt apart vind ik! Bijzonder!
En doen ze nog iets leuks samen?
Kan je ook nog zien wie is wie?
Dankjewel Robert! Ik heb nog wat vraagjes over koraalklimmersDe koraalklimmers zwemmen vaker samen door de bak. Zitten ook vaker bijelkaar, maar verder niks bijzonders.
Het verschil tussen man en vrouw is te zien aan de zwarte balk tussen de ogen. Als ik me niet vergis, loopt deze bij mannetjes door en bij vrouwtjes is dit streepje onderbroken.
Ook is er een verschil in grootte van de vis tussen man en vrouw.
De visjes wonen nu bijna 2,5 jaren in mijn bak. Ze zijn niet groot noch klein.Dankjewel Robert! Ik heb nog wat vraagjes over koraalklimmerszijn ze nog klein? Is jouw bak open of dicht? Je hebt zeker geen garnalen in de bak he?
![]()
Helaas heb ik ook sinds eind september nog maar 1 zeenaald. Deze eet perfect met de pot mee en zwemt mooi door het aquarium.Misschien dat ik eroverheen gelezen heb, maar heb je beide zeenaalden nog? In mijn zoetwatertijd had ik zoetwaternaalden zwemmen in de bak. Het blijft toch aan me trekken om het in de zoutwaterhobby te proberen. Iets wat me tegenhoud is dat ze nogal de tijd nemen om naar eten te happen. En die tijd zullen ze niet krijgen van de rest van de inboedel... Eten ze bij jou gretig als de rest van de vissen?
Het is en blijft een prachtig beessieDe Doryrhamphus melanopleura laat zich door geen enkele vis storen in mijn bak. Zelfs de "broedende" ocellarissen krijgen hem niet weg.
Bekijk bijlage 600787
Dit is een mannetje, heeft een gezaagde bek. Daar eet het diertje gewoon hele mysis mee op.

Dankjewel voor het compliment!Wat een prachtige bak toch! Geen steen meer te zien!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.