Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nico's rif

Bedankt Jack en henkie1 👍.

Nog wat vissen 😎.

De chelmon, een voorbeeldexemplaar. Eet perfect mysis en glasanemonen en blijft voor de rest overal af 👍.
20220226_130936.jpg

De "gouden ", euh gele dokter. Nog kunnen kopen aan 80 euro, toen er sprake was dat Hawaii zou dichtgaan.

20220226_132801.jpg

De dikke baas van het aqua, schitterend exemplaar, geen last van stip.

20220226_133628.jpg

De mini sloper, de pygo. Zwemt hier rond sinds september. Speciaal naar Amsterdam gereden om deze te kopen uit een aqua die stopte.
Eet vlotjes mysis, nori van de klem en masstick.
Maar aan mijn 2 lobootjes en een favia wordt met regelmaat gepikt 🙄. Aan een acrootje ook af en toe, dat vind ik minder erg.

20220226_132248.jpg

2 schooltjes anthiassen.

20220226_133213.jpg

20220226_132015.jpg

Dan nog de mandarijn pitvis.

20220226_131747.jpg

Ziet er goed uit ! Wel grappig dat reef duel de afgelopen maanden heel wat bakjes terug op de rit heeft gebracht. Ik zit momenteel ook op 4ml per dag en moet zeggen dit houd hem goed in balans en de po4 rond de 0,05 en 0,08.

Wat zit er in acropower wat er in ATI es. 2 niet zit?

Ziet er goed uit ! Wel grappig dat reef duel de afgelopen maanden heel wat bakjes terug op de rit heeft gebracht. Ik zit momenteel ook op 4ml per dag en moet zeggen dit houd hem goed in balans en de po4 rond de 0,05 en 0,08.

Wat zit er in acropower wat er in ATI es. 2 niet zit?
Bedankt 👍,

ATI + 2 zitten voornamelijk Ca, Mg en andere elementen.

acropower zijn aminozuren, ook bouwsteentjes die je acro's gebruiken om te kunnen groeien.

Uw bubbelkoraal is een beauty geworden!

Uw bubbelkoraal is een beauty geworden!
Merci Marc,

Ik vind het ook een topper. Maar die groeit snel, tegen dit tempo is deze aan het einde van dit jaar te groot voor mijn aqua.

De bak draait best ok.

Wat koraaltjes verplaatst.
Mijn aussie toorts groeit als een gek, maar de gewone euphyllia's doen het maar matig. Altijd al geweest. Ik vermoed dat ze iets teveel licht krijgen.
NO3 is rond de 3, PO4 0.08.

Buitencategorie mooi, van de grote Acro kolonies, tot de wuivende toorts, tot de super uitziende vissen (die gele dokter is echt geler dan geel :cool:)!

Buitencategorie mooi, van de grote Acro kolonies, tot de wuivende toorts, tot de super uitziende vissen (die gele dokter is echt geler dan geel :cool:)!
Thanks,

De bak is zeker nog niet vol gegroeid, maar het is nu kiezen om bepaalde kolonies groter te laten worden. Met als gevolg dat ik andere moet verplaatsen of wegdoen.
Ondertussen zijn de meeste monti's, calendrium, roze hystrix verkocht.
Van de rechterzijde in de bak ben ik tevreden, de linkerzijde zie ik nog mogelijkheden in om eventueel na de zomer wat aanpassingen te doen. Ook voornamelijk om bepaalde koralen te verwijderen en te vervangen door andere.

Het is een "gewone" wildvang gele dokter :D . De smartphone camera geeft sommige vissen feller weer. Maar de koralen zijn in het echt dan weer iets iets feller van kleur :rolleyes: .

De bak draait best ok.

Mijn aussie toorts groeit als een gek, maar de gewone euphyllia's doen het maar matig. Altijd al geweest. Ik vermoed dat ze iets teveel licht krijgen.

Ziet er goed uit Nico! Wat een ruimte, daar kan ik alleen maar van dromen voorlopig 😅
De stekken hebben een schoon plaatske gekregen zie ik ;)(y)

Ziet er goed uit Nico! Wat een ruimte, daar kan ik alleen maar van dromen voorlopig 😅
De stekken hebben een schoon plaatske gekregen zie ik ;)(y)
Je bent toch al grotere plannen aan het maken ;) .

De stekken hebben hier ook eerst enkele dagen op het stekkenrekjke gestaan, maar gisteren toch tijd gemaakt om wat koraaltjes te verplaatsen en de uwe op het rif te zetten :). Benieuwd hoe ze hier gaan uitgroeien.

Nieuw speelgoed is al aangekomen bij de LFS. Nu volgende week nog een gaatje vinden om langs te gaan en nog op zoek naar een kastje :D .

KH director.jpg

De bak draait goed. Ondertussen begonnen met de voorbereidingen om de KH director te installeren. Ikea kastje gekocht, maar had wat aanpassingen nodig. De zijwand van de aqua omkasting moest ook doorvoeren hebben, dus ook effe buiten terug met vernis, zeewaterbestendig gemaakt.
Mijn steen met uranium bounce mushrooms zag er niet meer uit. De oren kropen over mekaar, dus de hamer erin.

Morgen begin ik met de eigenlijke installatie van de KH director. Ben er niet gerust in, dan vooral naar de 2,4 ghz wifi verbinding toe. Moest het niet lukken, ga ik proberen om er een LAN kabel bij te krijgen. Maar dat is ook niet straight forward.

Bijlagen

• 20220426_170408.jpg
    20220426_170408.jpg
    267 KB · Weergaven: 52
  • 20220426_170330.jpg
    20220426_170330.jpg
    227,4 KB · Weergaven: 50
  • 20220426_170216.jpg
    20220426_170216.jpg
    181,3 KB · Weergaven: 51
  • 20220426_121844.jpg
    20220426_121844.jpg
    155,1 KB · Weergaven: 53
  • 20220424_122044.jpg
    20220424_122044.jpg
    143,1 KB · Weergaven: 53
Je bak ziet er goed uit! En echt ontzettend mooi die bouncemushroom.

Je bak ziet er goed uit! En echt ontzettend mooi die bouncemushroom.
Dank je Davy, ik ben zelf ook tevreden met hoe het nu loopt.

Trouwens binnen enkele dagen komen er enkele bounce mushrooms te koop. Ze zijn nog wat op hun plooi aan het komen van de kapbeurt ;) .

Dank je Davy, ik ben zelf ook tevreden met hoe het nu loopt.

Trouwens binnen enkele dagen komen er enkele bounce mushrooms te koop. Ze zijn nog wat op hun plooi aan het komen van de kapbeurt ;) .
Oehh ik wil er graag een reserveren 😁 word wel een stukje rijden vanuit enschede… Maar voor zon mooie stekje wil ik dat zeker gaan doen haha! Wellicht onderweg bij iemand anders nog leuk koraaltje scoren…

Als je wil mag je me wel een priveberichtje doen kunnen we eventueel aankomend weekend wat afspreken👍🏼

De bak draait best ok.

Prachtig aquarium!

Nieuw speelgoed is al aangekomen bij de LFS. Nu volgende week nog een gaatje vinden om langs te gaan en nog op zoek naar een kastje :D .

Bekijk bijlage 586325
Van deze investering zul je zeker geen spijt krijgen. Ben er zelf super tevreden mee.

Back
Bovenaan