Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Joos z'n 500 liter in-wall bak

zullen niet de prijzen zijn hoor... iets ervoor hebben ze het over par waardes en de cijfers zullen de par waardes zijn op de plaats waar gemeten werd... (par is de afkorting voor photosynthetically active radiation en is een meetwaarde voor verlichting die kan gebruikt worden voor photosynthese)

Klopt als een bus 😬👍
😅gelukkig vond het al heel duur
Mooie bak trouwens

Dat zou extreem duur zijn ja! Bedankt voor het compliment 😎

Update #23

De ICP resultaten zijn binnen. Ik kom niet echt iets tekort..... eerder iets teveel :ROFLMAO: . Ik schrok wel een beetje van de No3 en Po4 waardes. Toch raar want alles, maar dan ook echt alles staat er perfect bij. Zelfs onlangs nieuw toegevoegd koraal doet het perfect.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met draaien op dergelijke waardes? Ik heb onlangs op aanraden van een forumlid een filmpjes gekeken van BRS uit 2014 over verhoogde waardes. Daar sluit dit dan wel weer goed op aan. Hoor graag jullie meningen :).

Tot de volgende!

Bijlagen

Update #24

De nieuwe bak is in aankomst!!! Ik heb een waterbox Marine X 60.2 besteld. Wanneer de bak word opgetuigd is nog eventjes afwachten. Dat hangt allemaal van de verbouwing af.

Kon een heeeeele mooie deal krijgen op een Nyos quatum 120 nieuw in doos, dus die staat nu ook thuis. In principe heb ik nu alles wat ik nodig heb om te starten. Ik heb nog even getwijfeld om UV te gaan draaien maar hier toch maar vanaf gezien als permanente oplossing. Heel misschien nog ozon maar dit schijnt nogal belastend te zijn voor de skimmer, eventjes aankijken dus.

Met de BM reef 60 gaat het eigelijk heel erg goed! Ik zal een dezer dagen is wat foto's schieten. Er is weer wat gewijzigd in zowel vis- als koraalbezetting :).

Tot de volgende!

Zoo dat is een beste update! Aardig wat meer ruimte nog dan de RSR170. Waarom ga je niet voor UV? Ben benieuwd naar de beelden van de BM60.

Ik denk dat je in de war bent met de waterbox marine 60.2. Ik heb de marine X 60.2. Eigenlijk gelijk aan de RSR170 maar met een iets grotere sump.

Omdat het toch nogal prijzig is en je een best behoorlijk lamp+aparte pomp nodig hebt om de visziektes tegen te gaan. Dat gepaard met de extra stroomverbruik maakt het voor nu een no-go.

Ik denk dat je in de war bent met de waterbox marine 60.2. Ik heb de marine X 60.2. Eigenlijk gelijk aan de RSR170 maar met een iets grotere sump.

Omdat het toch nogal prijzig is en je een best behoorlijk lamp+aparte pomp nodig hebt om de visziektes tegen te gaan. Dat gepaard met de extra stroomverbruik maakt het voor nu een no-go.
Gefeliciteerd wat goed !
Ook ik ben nieuwsgierig naar de foto’s van de BM 60

Zoals beloofd de foto’s. Binnenkort even gaan zitten voor wat mooiere plaatjes.

Een poging om het nieuwe beestje (Pseudocheilinops Ataenia) op de plaat vast te leggen is nu mislukt 😂. Maar ik moet even wat meer met de camera spelen, dan lukt het wel.

Daarnaast een stuk of wat koralen toegevoegd en wat grotere stukken eruit gehaald 😬.

ABF53E58-399B-4E88-B944-32819C367C87.jpegDE36B12E-C5EE-44A6-B4B4-57474F69D090.jpegDEF17D8F-752D-4A42-ADAC-6D7D52F3DCDE.jpeg5B3ED8DF-88E4-449C-8D62-372A1010AD29.jpegEA303443-3751-461D-B073-48AEF6842FAB.jpeg65618A91-091B-431A-855C-CBD14A2DE077.jpeg6695BA15-4552-49E6-A41A-A2B1F95E17A8.jpeg5C8D0E17-F882-4EDB-AB6F-1F8EE6B2E498.jpeg4EE1F79E-2CD5-4C53-B2EC-33DBCCFC3E7B.jpeg5ED7834A-5493-464C-8A78-6292BF054AB1.jpeg

Mooie foto’s Joos! De rainbow incinerators doen het ook lekker zie ik :)

Een vraagje hoe vaak doe jij een waterwissel ?

Wekelijks. Dan wissel ik ergens tussen de 6 en 8 liter. Net hoe de wind waait.

Ik wil er met de nieuwe bak proberen geen meer te doen. Alhoewel ik iedere keer weer opkijk hoe de bak er van opfleurt.

Wekelijks. Dan wissel ik ergens tussen de 6 en 8 liter. Net hoe de wind waait.

Ik wil er met de nieuwe bak proberen geen meer te doen. Alhoewel ik iedere keer weer opkijk hoe de bak er van opfleurt.
Ok dat is vrij vaak dus, ik wissel 10 liter eens per 2 a 3 weken mee eens dat de bak er enorm van opfleurt

Prachtig! Hele verbetering, ik vond het namelijk toch wat te vol worden.

Ik ook! De poccilopora gaat er ook nog uit. Die heb ik aan een forumlid verkocht. Misschien de hydnophora ook nog, maar dat is wel een centrepiece 😂.

• Like
Reactions: Abi
Update #24

Goedemiddag!

Zoals sommigen misschien al hebben gelezen is mijn nieuwe tank binnen :love: . Echt heeeeeel erg blij mee! Wat een prachtig stukje techniek zeg. Super netjes afgewerkt. Misschien wel beter afgewerkt als een RSR. Zie hieronder enkele foto's naast het nano'tje, schrok in het begin wel even van het verschil, haha!
APC_0028.jpg

APC_0030.jpg

APC_0031.jpg

APC_0032.jpg

Zoals te zien gaat de nano lekker door. De groei blijft er lekker in :). Vrijdag komen er weer wat mooie nieuwe toevoegingen bij! Enige veranderingen zijn een kleine GFO reactor in de vorm van een klein Eheim pompje, dit helpt super goed om de fosfaatwaardes naar een wat acceptabelere waarde te brengen samen met iets grotere waterwissels krijg ik langzaam grip op de verhoogde waardes. Daarnaast is er maar weinig nieuws te melden. Draait gewoon lekker :).

Ik zal proberen binnenkort weer wat mooie plaatjes te schieten!

Tot de volgende!

Je "oude" staat er goed bij. Ben erg benieuwd naar de nieuwe!

Dankjewel :). Het is nog wel even afwachten wanneer de nieuwe word opgebouwd hoor. Hangt allemaal nog een beetje van de verbouwing af.

Back
Bovenaan