sharkwarrior
Sendero's Reef
Ziet er goed uit! Ben je alleen niet bang dat de sterpoliepen de gehele scape zullen gaan overwoekeren?
Mvg, Sander
Mvg, Sander
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Is niet zo duidelijk op de foto maar in werkelijkheid zitten deze geïsoleerd op enkele caribsea branches'Ziet er goed uit! Ben je alleen niet bang dat de sterpoliepen de gehele scape zullen gaan overwoekeren?
Mvg, Sander

Er is ondertussen een mooi stuk Seriatopora caliendrum en Stylophora pistillata (zie foto) bijgekomen, en de stekjes blijven komen.Mooi hoor! Je hebt de bak redelijk snel stabiel gekregen. Denk dat dat ook wel te danken zal zijn aan de grote hoeveelheid koralen die er al in zitten. Heb je ook plannen om er nog steenkoralen aan toe te voegen?
Welk afdek netje ligt erop? Dat ziet er ook wel lekker strak uit!

Die FishGuard Bananaquarium gaat wel wat tegen maar er gaan er genoeg komen die verder uit de rand gaan springen.Er is ondertussen een mooi stuk Seriatopora caliendrum en Stylophora pistillata (zie foto) bijgekomen, en de stekjes blijven komen.
Ik gebruik de FishGuard Bananaquarium Fishguard kost € 33,00, ben er heel tevreden over tot hiertoe nog geen enkele springer gehad. Het grote voordeel is met dit dat je nog altijd een open bak hebt.
Bekijk bijlage 524456
Ik ben ondertussen overgeschakeld naar de D&D Jump Guard Pro omdat ik het gemakkelijker vind om die volledig te kunnen verwijderen voor onderhoud en het net van de Pro is zwart wat nog minder opvalt.Prachtige bak!, ik heb al geruime tijd ook de FishGuard Bananaquarium. Zeer tevreden erover![]()
Wow wat een prachtige bak zeg! Echt een eye-catcher en een genot om naar te kijken. Ik zou er voor tekenen om hem hier in huis te hebben! PrachtigDe bak draait nu 10 maanden hier volgt een video met een overzicht.
Ik draai op het Aquaforest systeem "Mixed reef" maar gebruik daarvan enkel de volgende producten:Welke methode gebruik je? En welke waardes draai je op? Ben erg geïnteresseerd, wil zelf ook gaan starten.

Klinkt voor mij als redelijk leek als een vrij ingewikkeld en tijdrovend systeemIk draai op het Aquaforest systeem "Mixed reef" maar gebruik daarvan enkel de volgende producten:
Mijn waarden zijn:
- Reef salt
- 10% waterwissel om de 10 dagen en een dosis AF Bio S
- Carbon filtermedia
- -NP Pro
- Pro Bio F
- Life Source
- Component +1+2+3 met doseerpomp
- Fish V
- Garlic oil
- AF Amino mix
- AF Vitality
- In de sump een refugium met Cheato wieren en daarin 1,5 l Seachem Matrix (filter media) en de carbon
- Voor de rest van techniek zie hieronder in mijn handtekening
Bekijk bijlage 536021
- NO3 10 (normaal 5,0)
- PO4 0,06
- KH 8,0
- PH 8,3
- Ca 435
- Mg 1500
- Zout 34 ppt
Dat lijkt maar zo hoor je moet eens rustig alles overlopen en je zal zien dat dit maar maximum een half uurtje per dag vraagt en veelal minder.Klinkt voor mij als redelijk leek als een vrij ingewikkeld en tijdrovend systeemBen er nog niet uit wat ik precies wil. Ik neig toch naar DSR.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.