Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey - The RSR 350!

Week 9 vervolg

Even wat stiller geweest op het forum en in de bak. Druk met andere zaken, maar dit doet de bak goed.
Vandaag toch maar weer mijn slag geslagen bij DreamCorals, prachtig wat een bakken heeft hij staan met geweldige kleuren!
Gekozen voor een Echinophillia, Lobophillia, zebra discosoma en een blastomussa, wat een kleuren!
Zal proberen wat beelden te maken, maar voor nu staan ze nog in.

Mooi spul allemaal!

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Okay, ziet er goed uit, rustig aan opbouwen, dan komt het wel goed, prima bezig.

gr. Marcel

Mooi spul allemaal!

Okay, ziet er goed uit, rustig aan opbouwen, dan komt het wel goed, prima bezig.

gr. Marcel

Dank jullie wel! Gaat best goed, alleen vandaag mijn PO4 op 0 gemeten en ook bijna geen nitraat, tijd voor was meer vissen denk. Ben er alleen nog niet over uit welke vis een mooie toevoeging is.

Een groepje Royal Gramma's is een prachtige aanwinst voor een zeeaquarium Dit is uiteraard mijn mening.

Zolang je dagelijks die aanslag hebt is er genoeg beschikbaar[emoji6]
Als je een week niet hoeft te poetsen zijn het gevaarlijk lage concentraties.

Als jij je ramen dagelijks schoon moet maken dan is je No3 en Po4 wellicht hoger dan dat je meet, mits dat de stroming vol op je raam gericht staat.

Indicator:
iedere dag zichtbare aanslag - no3 en po4 te hoog
tussen de 2 en 3 dagen aanslag - no3 en po4 in orde
na 3 dagen en langer zichtbare aanslag - no3 en po4 te laag

Als jij je ramen dagelijks schoon moet maken dan is je No3 en Po4 wellicht hoger dan dat je meet, mits dat de stroming vol op je raam gericht staat.

Indicator:
iedere dag zichtbare aanslag - no3 en po4 te hoog
tussen de 2 en 3 dagen aanslag - no3 en po4 in orde
na 3 dagen en langer zichtbare aanslag - no3 en po4 te laag

Oke dankjewel alex, ik zie het op sommige plekken lichtjes.... gek dat ik dan geen PO4 meet en bijna geen nitraat.. Met wat test jij Nitraat?

Beide worden dus gewoon direct opgenomen door je koralen (en een beetje door het alg) is dus allemaal mooi in balans. Helemaal goed dus!

Ik meet met salifert is snel klaar maar ik heb ook met de test van red sea wel eens gewerkt. Deze vind ik fijner omdat de kleur makkelijker te onderscheiden is. Echter duurt deze heel lang!

Beide worden dus gewoon direct opgenomen door je koralen (en een beetje door het alg) is dus allemaal mooi in balans. Helemaal goed dus!

Ik meet met salifert is snel klaar maar ik heb ook met de test van red sea wel eens gewerkt. Deze vind ik fijner omdat de kleur makkelijker te onderscheiden is. Echter duurt deze heel lang!

Achja ik heb wel geduld leren hebben, dus misschien is dit een nieuwe uitdaging :o

Back
Bovenaan