Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

My Reef Journey - The RSR 350!

ziet er goed uit !
voor de hydra, download het bestand dat je wil dan naar control klik op het sterretje kies select preset en save, dit werkt alleen bij de nieuwe versies.

Groet Ronald

Erg blij met mijn scape, denk dat het een goede start is zo. De eerste week ga ik draaien zonder verlichting, vervolgens langzaam opbouwen naar de 12 uur. Zit nog wel even te knoeien met de hydra verlichting, wil graag een 'schedule' van iemand anders gebruiken, maar die kan ik niet toevoegen (is een .aip bestand). Iemand nog tips?
Bekijk bijlage 479396

Bij mijn Red Sea E-Max zat een aparte handleiding voor de Hydra-verlichting. Ik heb deze gebruikt en de daarin geadviseerde instellingen gebruik ik tot op heden. In mijn fotoalbum heb ik een afbeelding van de instellingen staan.
Ik ben het helemaal met Alex eens, meteen het licht 12 uur laten branden!

Hou wel rekening met het feit dat dit schema van D-D is gemaakt voor een aquarium met een andere diepte en waar de lampen op een andere hoogte hangen dan bij de Reefer.

Gr, Iyah

Alle waardes zullen de aankomende weken nog alle kanten opgaan. Gewoon je vaste manier van water verversen blijven hanteren om de lage maar ook hoge waarde weer te normaliseren. om deze reden kan je pas na deze fase overgaan op de aanschaf van je opruim ploeg.
Succes en veel plezier met al het nieuwe leven wat je zal vinden!

Nb. De bovenstaande foto vind ik moeilijk om te beoordelen heb je een iets duidelijkere foto?

Alle waardes zullen de aankomende weken nog alle kanten opgaan. Gewoon je vaste manier van water verversen blijven hanteren om de lage maar ook hoge waarde weer te normaliseren. om deze reden kan je pas na deze fase overgaan op de aanschaf van je opruim ploeg.
Succes en veel plezier met al het nieuwe leven wat je zal vinden!

Nb. De bovenstaande foto vind ik moeilijk om te beoordelen heb je een iets duidelijkere foto?

Ja klopt, ik heb een klein beetje Co3 van triton toegevoegd om mijn kh op te krikken, voor de rest wacht ik rustig af, ik ga eind week 2 10% water verversen. Betreft de foto, helaas is de zeester reeds verwijderd, ben er nog 1 tegen gekomen, dus verwacht dat het inderdaad ganzevoetjen zijn. Ik wilde toch al heel graag een harlekijngarnaal dus dat komt mooi uit!:)

Overige waardes zijn best redelijk, nu weer een weekje rustig wachten en langzaam het licht verder opbouwen.

Bijlagen

• 19905433_1450599705024630_3364520180431041109_n.jpg
    19905433_1450599705024630_3364520180431041109_n.jpg
    58,3 KB · Weergaven: 90
Back
Bovenaan