Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Ziet er super uit!!!

Staan er mooi bij adri.

Groetjes wesley

Zo hee Adrie dat ziet er weer mooi uit , nu even ruggetje rust gunnen he. Gr jaap

Daar ga je plezier aan beleven Adri.
Gr.Appie

Ziet er super uit!!!

Da's een grote klus geweest, maar het resultaat mag er zijn! topjes

Dat was een hele ingreep Adri. Ik vind de opbouw zo een stuk ruimtelijker. top

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Dank u, heren :)

Het was inderdaad even een behoorlijke ingreep maar ik ergerde me al een tijdje aan de oude opbouw, ik
had daar heel veel steen aan de rechterkant maar kon en eigenlijk weinig op plaatsen omdat het een loodrechte pilaar was.
Wat de oude lichtkap betreft, hier zaten twee 8 cm ventilatoren in en deze maakt gewoon teveel lawaai.
De nieuwe lichtkap heeft nu twee grote ventilatoren van 12 cm en deze zijn muisstil. Dit komt ook doordat deze ventilatoren
in een speciale siliconen ophanging zitten.

Kortom, het is weer een genot om naar de bak te kijken, zeker nu het meer diepte werking heeft en het oogt ook een stuik ruimtelijker.

groet
Adri

Hai Adri ziet er weer goed uit, sommige dingen verleer je niet......:rolleyes:

Groetjes Rob
Hi Rob,

Is net als fietsen, het blijft in je systeem.

Groet
Adri

Staat er weer lekker bij Adri! Hoe is het met de stroming nu met de nieuwe pilaar?

Hi Thijs, dank je. We mogen niet klagen.

Wat de stroming betreft ben ik nog niet helemaal tevreden want er blijft toch nog wat vuil op liggen.
Maar ik heb nog een gloednieuwe Jebao Gyre liggen dus die gaan we ook nog ff inzetten.

groet
Adri

Afgelopen week een 3D printer voor mijn verjaardag gekregen. Super handig. Vandaag maar even een houder geprint voor de controller van de Jebao Gyre. uploadfromtaptalk1460136667251.jpguploadfromtaptalk1460136696221.jpguploadfromtaptalk1460136710237.jpg

Gefeliciteerd Aadje nu kun je met je nieuwe speeltje een mooi koraaltje printen hahaha gr jaap

Dank je, Jaap!

Ben met een hele aparte acropora bezig, stekjes zijn te bestellen :)

groet
Adri

Weer eens een kleine testronde gedaan, ik mag totaal niet klagen.

Alles is op peil en blijft lekker stabiel. En dan te bedenken dat ik 4 weken geleden 2/3 van mijn steen hebt verwijderd
en hiervoor in de plaats twee nieuwe pilaren van doodsteen heb ingebracht. Een beetje extra bacteriën toegevoegd in
de zin van Special Blend van Microbelift en Biodigest van Prodibio. De eerste 2 weken een lichte stijging gehad van nitraat,
van 2 naar 10 gestegen en een hele lichte stijging van fosfaat naar 0,06. Inmiddels is het alweer terug waar ik het hebben wil.

ww100416.png

Groet,
Adri

Lekker bezig maat. En dan ook nog bijna tijd voor vakantie.

Weer eens een kleine testronde gedaan, ik mag totaal niet klagen.

Alles is op peil en blijft lekker stabiel. En dan te bedenken dat ik 4 weken geleden 2/3 van mijn steen hebt verwijderd
en hiervoor in de plaats twee nieuwe pilaren van doodsteen heb ingebracht. Een beetje extra bacteriën toegevoegd in
de zin van Special Blend van Microbelift en Biodigest van Prodibio. De eerste 2 weken een lichte stijging gehad van nitraat,
van 2 naar 10 gestegen en een hele lichte stijging van fosfaat naar 0,06. Inmiddels is het alweer terug waar ik het hebben wil.

ww100416.png

Groet,
Adri
Perfect adri.

Ik moet echt weer langskomen om je bak te bewonderen.

Ik wacht wel ff tot de koralen een beetje zijn ingegroeid in hun nieuwe setting , want dan is de bak het mooist.
Daarom heb ik een hekel aan het steeds stekken en heretaleren. Elk keer als je rommel in de bak ziet het er een tijdje zo kunstmatig uit en moet je het tijd geven om in te groeien.
Helaas besef ik ook dat je soms gewoon niet anders kan......

Happy Reefing, GlennF.

Laatst bewerkt:
Gisteren terug gekomen van een heerlijke vakantie van 16 dagen op Bonaire.
Hier 25 duiken gemaakt en tevens mijn specialty Deco duiker behaald.
Ik mag me nu een 4* duiker noemen!!!

Hieronder een kleine impressie van mijn onderwaterfoto's.

Meer foto's van deze vakantie vind je op mijn website www.a3l.nl

Bonaire2016-4.jpg

Bonaire2016-9.jpg

Bonaire2016-13.jpg

Bonaire2016-16.jpg

Bonaire2016-42.jpg

Bonaire2016-44.jpg

Bonaire2016-56.jpg

Bonaire2016-86.jpg

De laatste twee foto's zijn zeker geen bewerking of speciaal effect. Dit soort foto's kan je maken door onderwater een speciale techniek toe te passen. Deze foto is genomen met een lange sluitertijd en vervolgens de flitser op het eerste gordijn. Je stelt eerst scherp op het onderwerp en draait vervolgens je camera rond. Tijdens het rondraaien druk je vervolgens af.

Voor de leken onder ons, met een digitale spiegelreflex camera kan je je flits instellen op het eerste gordijn of het laatste gordijn.
Dit houd in dat wanneer je staat ingesteld op het eerste gordijn je flitser afgaat op het moment dat de sluiter open gaat, op het laatste gordijn gaat je flitser af wanneer de sluiter dicht gaat.

groet
Adri

Back
Bovenaan