Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caris Reef

Dat zijn allemaal stekjes waaruit ik kan uitzoeken eric ?

Schitterend gebouwd erik zeker de lier van je verlichting werkt top.
En wat een bak man schitterend.
En dan staan je koralen er ook nog zo bij top man.

Groetjes wesley

Bedankt Wesley.

Zal wel even duren voordat die helemaal vol staat, maar we gaan goed verzamelen het komend jaar.

Schitterend gebouwd erik zeker de lier van je verlichting werkt top.
En wat een bak man schitterend.
En dan staan je koralen er ook nog zo bij top man.

Groetjes wesley

Je weet Jan tegen de juiste prijs is alles te koop :p
uiteraard lol

aangezien jij dadelijk ruimte genoeg hebt.....zullen we ook maar eens met drie of 4 naar Breda rijden ??
Bjorn heeft ruimte, ik heb ruimte, jij ook...nog iemand mee uit het zuiden ?

Haha, maar dat zal nog wel even duren voordat de bak lekker volstaat zodat ik mooie plaatjes kan gaan schieten, maar goed hebben we iets om naar uit te kijken :rolleyes:

Moet je indenken: Ik verheug me al op de nieuwe foto's uit dit dagboek! ahahh

Top en beterschap Erik!! Dat die griep maar snel over is, we hebben allemaal geen geduld! ahah:p

Greetz B

Van mij mag je nog wat meer foto's van de techniek plaatsen.
Geniet hiervan!!

Griepje mag je toch niet tegenhouden? Gewoon lekker met de handen in het water zitten & dan wordt je water op natuurlijke manier opgewarmd door de koorts :)

Ja, maar er zit nog geen water in de bak :o

Dit weekend 2 dagen PVC lijm gesnoven, ik kan geen kraan of koppeling meer zien .... dus we zitten niet stil en pakken de draad gewoon weer op waar we gebleven waren.

Griepje mag je toch niet tegenhouden? Gewoon lekker met de handen in het water zitten & dan wordt je water op natuurlijke manier opgewarmd door de koorts :)

beetje high.....

Leidingwerk en sump zijn bijna klaar. Morgen nog een tussenschot in de sump lijmen tussen afschuimer en opvoervak en dan kunnen we gaan test draaien met kraantjes water.

Leidingen onder de bak zelf met kranen :

IMG_0838.jpg

Doorvoeren van woonkamer naar trappenhuis van de kelder (de muur wordt na test draaien weer dicht gestuct :o)

IMG_0832.jpg

Doorvoeren van trappenhuis naar de kelder van bovenaf gezien :

IMG_0833.jpg

Stijg- en zakbuizen in de kelder :

IMG_0861.jpg

Links 2 closed loop pompen van elk 15m3 en rechts de opvoer pomp van 20m3 :

IMG_0860.jpg

Rechts in de sump komen de afvoerbuizen van de bak uit met in hetzelfde vak de afschuimer (tussenschot voor afschuimer moet nog gemaakt worden). De rand boven op de sump wordt later nog waterdicht afgewerkt met wit schuim PVC.

IMG_0862.jpg

IMG_0863.jpg

IMG_0864.jpg

IMG_0865.jpg

Duuuuh dat ziet er goed uit, straks house euh aquarium warming up ?

Niet normaal. Ziet er echt top uit. Lijkt me een hoop werk geweest om die buizen allemaal zo te maken.
Tweede DMS / Chemelot ;)

Lijkt een beetje op spagetti Erik, maar dan zonder de saus zeg maar.
Top gemaakt ziet er echt netjes uit, net wat Bjorn al zegt lijkt wel SABIC mis alleen de overspanning van de snelweg... of is die nog in aanbouw :biggrin:

Ziet er netjes uit erik alles loopt op rolletjes zo te zien goed bezig.

Groetjes wesley

Ziet er top uit.
Maar waarom plaats je de closed loop pompen eigenlijk in de kelder, en niet gewoon onder je aquarium?
Dat scheelt enorm veel debiet.

Herrie? angst voor lekkage/wateroverlast?

Ziet er top uit.
Maar waarom plaats je de closed loop pompen eigenlijk in de kelder, en niet gewoon onder je aquarium?
Dat scheelt enorm veel debiet.

Herrie? angst voor lekkage/wateroverlast?

Debiet valt wel mee, is alleen de weerstand van de bochten.
Het te overbruggen hoogte verschil blijft bijna nul.

Back
Bovenaan