Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caris Reef

Deze is er alvast klaar voor :

IMG_0546.jpg

Hey een copie,

Daar ga je heel heel veel plezier van krijgen, een super afschuimer.

En wat nog belangrijker is deze draait al zeker 4 jaar bij mij en nog niet een keer in de steek gelaten.:p:p

Ohja je kunt de zonnebril afzetten. ( insite info)

Erg gaaf project dit zeg! Die schuimer zal je goed kunnen gebruiken met deze afmetingen[emoji106]🏻. Ik ga het volgen!

Gr Thijs

Hela Eric

Ik zag dat je in de kalender staat van dream reef.

Top+1

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Klopt, 2x de maanden juli en november :)

Hela Eric

Ik zag dat je in de kalender staat van dream reef.

Top+1

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Bedankt !

Voor jou en alle andere die geïnteresseerd zijn in techniek hebben mazzel want de komende tijd zullen er veel foto's gaan komen van techniek.

De tijdelijke inrichting is vooral gebaseerd op het behouden van de koralen. Daar zal de komende tijd weinig foto's van gemaakt worden :rolleyes:

Wat de plannen zijn kun je vanaf hier lezen.

Nog niet verder gedaan? :)

Re: Foto's 500 liter bak 2 jaar na opstart

Kleine koralen snoeper [emoji1]

4572e1f7222776aa042979be3ca97df0.jpg

e6c1346490473fe31eee5068fdcfd6ef.jpg
mooie fotos erik

Zeker, druk druk bezig. Maar alles is groter, zwaarder en meer werk dan gedacht :p

Ik zal van de week wat foto's plaatsen.

Nog niet verder gedaan? :)

Zeker, druk druk bezig. Maar alles is groter, zwaarder en meer werk dan gedacht :p

Ik zal van de week wat foto's plaatsen.

Kom op zeg.
Jij wilde groot.
Grote bak is ook een grote hoop werk.

Verstand op nul en doorwerken ;)

Ja je hebt gelijk, maar er gaat zoveel vrije tijd inzitten :)

Kom op zeg.
Jij wilde groot.
Grote bak is ook een grote hoop werk.

Verstand op nul en doorwerken ;)

Zoals beloofd een paar foto's.

Als eerste de noodstroomvoorziening die al proef draait op m'n huidige bak. Was noodzaak om dit maar als eerste op te pakken omdat de tijdelijke sump onder mijn huidige bak te klein is en overloopt als de stroom zou uitvallen.

Ik heb een omvormer aangeschaft met inbouwde acculader en automatische omschakelrelais in één. Accu aansluiten, stekker in stopcontact en de pompen of andere apparaten die je op de noodstroom wilt laten lopen in de unit steken en klaar is kees.

http://www.omvormer-omvormers.nl/co...0W_ACCULADER_omvormer_12_volt_-_230_volt.html

IMG_0609.jpg

In de kartonnen doos zitten 10 accu's van elk 9Ah uiteindelijk komen er 20 van deze accu's op aangesloten (180Ah). Genoeg power om zelfs de close loop pompen nog van circa 10 uur stroom te voorzien bij stroom uitval.

De accu's worden later netjes weggewerkt in een box maar dat is iets voor later en heeft nu even geen prioriteit.

Laatst bewerkt:
De nis waar het allemaal gaat gebeuren. De voorbereidingen beginnen langzaam zichtbaar te worden. Omdat het een gipsplaten plafond betreft waar ik geen lichtunit van de nodige kilo's (schat 75kg alles bij elkaar) aan kan hangen heb ik balken bevestigd aan het plafond die vast geschroefd zitten aan de draagbalken van de verdieping.

De voorste verticalen balken links en rechts is waar straks de ombouw tegenaan komt als de bak eenmaal staat.

IMG_0618.jpg

IMG_0619.jpg

Dan hier de lichtunit. Nog lang niet klaar maar alvast om een idee te krijgen een paar foto's. Hierin komen 2 rijen van elk 6 LED unit's te hangen en in totaal 6 rijen T5.

IMG_0630.jpg

IMG_0631.jpg

Knipsel.JPG

Alle doorvoeren bij elkaar :)

6x 40mm voor de instromers van de close-loop en opvoer.
1x 50mm + 2x 40mm voor de overloop naar de sump
2x 50mm voor aanzuig van de close-loop
2x 40mm voor de stekkenbakken in de kelder
1x 40mm reserve

IMG_0639.jpg

Heb je hulp nodig......laat maar horen.

Tip, gebruik zo min mogelijk 90 graden bochten, er bestaan ook mooie langgerekte bochten die minder verlies geven.

Ups, prima idee........heb zoiets nu voor de rolluiken naar de tuin toe nadat ik aardlek had in de vijver.
Maar zolang heb ik nog nooit stroomuitval gehad...jij wel dan ?

Helaas wel : http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?128614-Caris-Reef&p=1166914#post1166914

Wellicht dat ik de opvoer en afschuimer ook op de noodstroom zet, de tijd wordt dan wel gehalveerd naar max. circa 5 uur.

Heb je hulp nodig......laat maar horen.

Tip, gebruik zo min mogelijk 90 graden bochten, er bestaan ook mooie langgerekte bochten die minder verlies geven.

Ups, prima idee........heb zoiets nu voor de rolluiken naar de tuin toe nadat ik aardlek had in de vijver.
Maar zolang heb ik nog nooit stroomuitval gehad...jij wel dan ?

Zoals beloofd een paar foto's.

Als eerste de noodstroomvoorziening die al proef draait op m'n huidige bak. Was noodzaak om dit maar als eerste op te pakken omdat de tijdelijke sump onder mijn huidige bak te klein is en overloopt als de stroom zou uitvallen.

Ik heb een omvormer aangeschaft met inbouwde acculader en automatische omschakelrelais in één. Accu aansluiten, stekker in stopcontact en de pompen of andere apparaten die je op de noodstroom wilt laten lopen in de unit steken en klaar is kees.

http://www.omvormer-omvormers.nl/co...0W_ACCULADER_omvormer_12_volt_-_230_volt.html

Bekijk bijlage 448479

In de kartonnen doos zitten 10 accu's van elk 9Ah uiteindelijk komen er 20 van deze accu's op aangesloten (180Ah). Genoeg power om zelfs de close loop pompen nog van circa 10 uur stroom te voorzien bij stroom uitval.

De accu's worden later netjes weggewerkt in een box maar dat is iets voor later en heeft nu even geen prioriteit.

Eric, vanwaar de keuze voor 20 kleine accu's ipv 1 of 2 grote? Ik denk dat dat wellicht voordeliger en minder aansluitwerk zou zijn.

Dan hier de lichtunit. Nog lang niet klaar maar alvast om een idee te krijgen een paar foto's. Hierin komen 2 rijen van elk 6 LED unit's te hangen en in totaal 6 rijen T5.

Amai, proper

Back
Bovenaan