Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Dank je, Glenn, altijd leuk om te horen.

Overal zit nu ook groei in, zelfs de acro's. Dus laten we hopen dat het de laatste horde was,
maar ongetwijfeld zal er ooit nog wel een horde komen maar daar springen we dan ook gewoon overheen.

groet
Adri

bravo adri... ziet er goed uit ...
ik ben trots op je !
zo te zien heb je je laatste horde genomen en gaat alles nu op rolletjes...

ww19072015.png

Gewoon niets te klagen toch! :)

groet
Adri

Hey Adri. Net je filmpje even bekeken via je youtube kanaal. Ziet er super uit allemaal! Mooie collectie buttons ook verzameld [emoji106]🏻. Hoe bevalt de Gyre jou? Denk dat ik er ook 1 wil op mn nieuwe bak.

Gr Thijs

Hey Adri. Net je filmpje even bekeken via je youtube kanaal. Ziet er super uit allemaal! Mooie collectie buttons ook verzameld [emoji106]��. Hoe bevalt de Gyre jou? Denk dat ik er ook 1 wil op mn nieuwe bak.

Gr Thijs

Hi Thijs,
De gyre bevalt mij heel erg goed. Ik had voorheen drie stromingspompen draaien geschakeld met tijdklokken zodat ik gedurende de dag echt een wisselende stroming had.
Toen ik de Gyre plaatste kwam er toch nog heel veel vuil vrij in de bak, ik heb er geen spijt van.

Netjes Adry wordt een toppertje gr jaap

Dank je, Jaap! We zijn inderdaad weer op de goeie weg, de kleuren worden steeds mooier en alles groeit goed.

groet
Adri

Als eerste een nieuwe aanwinst, een bijzondere acropora, nog geen idee welke variant het precies is.
Heeft meerdere kleurschakeringen op de voet en toppen, van groen naar roze, paars en blauw, krijg dit niet goed op de foto!

23715-7.jpg

Deze is ook vrij recent, een supermooie Australische Blastomussa, net als de bovenstaande foto uit de collectie bij Seaflower.

23715-1.jpg

Onderstaande foto's geven de poliepen van de lobo weer en de vechttentakels van een tweekleuren Caulastrea

23715-6.jpg
23715-5.jpg

De onderstaande koralen staan al een tijdje in mijn bak, de Welsophyllia heb ik gekocht als een piepklein stukje van een paar cm, was toen meer dood dan levend.

23715-2.jpg
23715-3.jpg

23715-4.jpg

De aardbei koraal voer ik om de twee dagen gericht met mysis en lobstereggs.

groet
Adri

Gewoon nog een paar foto's omdat het zo mooi is en ik erg blij ben dat het zo goed gaat in de bak.

Dit is een macroshot van de nieuwe acropora die in de vorige posting volledig staat afgebeeld.
23715m-1.jpg

Een macroopname van de multicolor Welsophyllia

23715m-2.jpg

Mijn gouden toortskoraal

23715m-3.jpg

Supermooie blauwe buttons, misschien geen Walters maar wel betaalbaar.

23715m-4.jpg

De babyblauwe acropora, nog een van de pronkstukken van Waterweelde, staat nu al ruim 1.5 jaar in de bak

23715m-5.jpg

Een macro opname van de Poccilopora.

23715m-6.jpg

De gele Porites, staat ook al ruim een jaar in de bak.

23715m-7.jpg

Stukje Montipora Ultra.

23715m-8.jpg

Dank je, Jaap! We zijn inderdaad weer op de goeie weg, de kleuren worden steeds mooier en alles groeit goed.

groet
Adri

Wat een beetje stabiele waardes en waterwissels kan bewerkstelligen... geweldig!!! Hou dit vast adri!!! Topjes

Wat een beetje stabiele waardes en waterwissels kan bewerkstelligen... geweldig!!! Hou dit vast adri!!! Topjes

Dank je.

Maar je bedoeld, geen waterwissels, Frank!!!

De laatste wissel is alweer van ruim 3 maanden geleden en heb sindsdien geen druppel meer gewisseld.

groet
Adri

Laatst bewerkt:
Dank je.

Maar je bedoeld, geen waterwissels, Frank!!!

De laatste wissel is alweer van ruim 3 maanden geleden en heb sindsdien geen druppel meer gewisseld.

groet
Adri

De elementen die je met de wissels hebt aangevuld zijn niet gelijk weg. Het wordt naar tijd wel weer minder als je ze niet op de een of andere manier aanvult...

Maar goed, ondanks dat ik ervan overtuigd ben dat het door je wissels is gekomen, heeft het geen zin om hierover verder een discussie te voeren. Tijd zal het uitwijzen. Hoofdzaak is dat je bak nu weer in de lift zit!!!

Ziet er super uit Adri! Alles goed bijhouden dan blijft t ook super. Heb zelf na 1 jaar en 9 maand nog niet gewisseld en al mn acros groeien en bloeien ;)

Back
Bovenaan