U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Mooie bos lord of the rings, bij mij willen ze maar niet, heb van Erik een steen met wel 25 poliepen gekregen, nu staan er nog maar 8 op, heb de steen al een paar keer verplaatst maar helpt niet, terwijl ze bij jouw zelfs met minder licht doen.
gr. Marcel
Ze hebben wel direct licht nodig maar niet veel.
Ik denk dat de clue is een beetje nitraat en fosfaat.. ik voer mijn koralen niet bij...
greetings, GlennF
Dat is het em nou net, mijn nitraat zit al heel lang op 5 mg/l en fosfaat rond de 0,06
gr. Marcel
En je gebruik ook T5 dacht ik..
Hmmm apart...
Salifert NO3 test ?
greetings, GlennF
Ja , T5 met HQI en Salifert NO3 test, word ieder half jaar vernieuwd, misschien een plaagdier??
gr. Marcel
Je zou het bijna wel zeggen..ik vind de LOTR een van de minst veeleisende buttons.
greetings, GlennF
wie groeit harder?
Acropora volledig ingesloten door blauwe montipora van onder en gele caliendrum van opzij.
onlangs beide invasieve soorten sterk terug gesnoeid, anders kon die ik acro op mijn buik schrijven
het bruine deel is waar er gesnoeid is
![]()
Zijn inderdaad niet de moeilijkste, wel jammer dat ze niet echt klein blijven.
Die stek die ik van jouw heb staan op lange boomstammen.
groet
Adri
in het oerwoud groeit alles door elkaar heen... hier gaat alles ok zo z'n gang
ik grijp zo min mogelijk in in mijn aquarium.
ik zal pas ingrijpen als er eentje het onderspit dreigt te gaan delven om de soort veilig te stellen.
zo leer ik het meest van het gedrag van de koralen, door de grenzen op te zoeken.
![]()
Prachtig, Glenn! Wie gaat hier winnen?
Dit is de achter/schaduwzijde van mijn bak.
Het is nooit echt de bedoeling geweest aan deze kant sps te plaatsen, maar naarmate de voorkant voller raakte ging ik de achterkant van koralen voorzien.
het rif is op op 2/3 van de voorkant opgebouwd, hierdoor is de achterzijde nooit optimaal belicht geweest
![]()
in het oerwoud groeit alles door elkaar heen... hier gaat alles ok zo z'n gang
ik grijp zo min mogelijk in in mijn aquarium.
ik zal pas ingrijpen als er eentje het onderspit dreigt te gaan delven om de soort veilig te stellen.
zo leer ik het meest van het gedrag van de koralen, door de grenzen op te zoeken.
![]()
Mooie buttons hoor, kleuren en de strakke scheiding van de kleuren. Ik las net dat je een hekel aan stekken hebt dus dat zal ik niet vragen maar mocht er iets vanaf breken dan hoor ik het graag.
Na een kleine stijging tot 5ppm NO3 is de nitraat vandaag weer op 2,5ppm.
Ik heb daarbij de carbon dosering 1 stap verhoogd na het constateren van de stijging.
Bekijk bijlage 429918
greetings, GlennF

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.